1,121

Re: Aalst: 9 November

Ik sta ook stil, wat Aalst betreft, mocht David de aanslag niet overleeft hebben (en die kans was groot), dan waren er vier leden van hetzelfde gezin vermoord. Sta daar misschien eens bij stil...

1,122

Re: Aalst: 9 November

De enige reden die ik kan bedenken is dat er een lid van de Bende van Nijvel aan de ingang stond en naar alle klanten die op de parking wilden rijden riep dat ze moesten doorrijden dat er een overval aan de gang was. Hoe verklaar je anders dat de ingang niet werd geblokkeerd en de slachtoffers aan de ingang die mogelijk getuige waren van deze persoon.

1,123

Re: Aalst: 9 November

De melding werd 1 tot 2 minuten na het begin van de overval gegeven. Mijn mening is dat de politie in burger snel ter plaatse was.

1,124

Re: Aalst: 9 November

kenza wrote:

De enige reden die ik kan bedenken is dat er een lid van de Bende van Nijvel aan de ingang stond en naar alle klanten die op de parking wilden rijden riep dat ze moesten doorrijden dat er een overval aan de gang was. Hoe verklaar je anders dat de ingang niet werd geblokkeerd en de slachtoffers aan de ingang die mogelijk getuige waren van deze persoon.

Toen de autoriteiten eenmaal wisten met wie ze te maken hadden, waren er maar twee geldige oplossingen. Ofwel de uitgang blokkeren en het risico nemen dat de daders nog meer slachtoffers maken, en een directe confrontatie met de daders aangaan. Ofwel, ze uit de parking laten rijden en ze zwaar onder vuur nemen. Met een gewoon salaris als rijkswachter in die tijd, met kinderen en vrouw, welke oplossing zou je in die tijd gekozen hebben?

1,125

Re: Aalst: 9 November

Ik zou de parking geblokkeerd hebben met mijn voertuig. Je gaat mij toch niet vertellen dat tijdens de overval er geen onwetende klanten de parking wilden oprijden. Daarom dat ik denk dat er een lid van de Bende van Nijvel aan de ingang stond om de doorgang vrij te houden. Hoe verklaar je dat de Golf rustig achteruit reed? Omdat ze zich geen zorgen hoefden te maken. De kust was veilig.

1,126

Re: Aalst: 9 November

Sorry Kenza, maar we kunnen vandaag niet zeggen hoe we toen zouden reageren. Die gangsters zochten de confrontatie, en ze wisten dat ze beter getraind waren. Hoewel ze veel fouten maken, blijven ze enorm koelbloedig, en dat alleen al kon reguliere agenten afschrikken. Ze zullen hun verkenning wel gedaan hebben, en besloten dat het voor hun het risico waard was. Geen enkele buit is evenredig aan zulk geweld, en dus was dit geen gewone overval. Na Aalst valt het stil, en ik geloof niet dat ze daarna wroeging of angst kregen. Dit was een duidelijke boodschap, en sommige nog levende daders of betrokkenen weten goed genoeg waarover het gaat, maar ze zijn te bang / laf , om de waarheid te vertellen.

Re: Aalst: 9 November

...of hun leider is toch levensgevaarlijk gewond geraakt tijdens de schietpartij met Nevens. Het is wel een vreemd dingetje dat ze bij verschillende feiten wachten op een vuurgevecht met de politie, terwijl hier ineens niet meer werd geschoten na het schot van Nevens + de auto die nog een hele eind met openstaande koffer verder rijdt.

1,128

Re: Aalst: 9 November

Inderdaad, Spectator. En dat in combinatie met getuigen die achteraf in het bos een man naast een auto zien liggen...

1,129

Re: Aalst: 9 November

Een heel ver bos.

1,130

Re: Aalst: 9 November

"Een heel ver bos" zegt u. Niet zo heel ver als u de binnenwegen perfect kent.