pyrénéen wrote:"Dat bevel, om de post te verlaten, is via de radio gekomen. Dat is via operatoren en een dispatching gegaan. Van wie het bevel kwam, hebben wij niet kunnen achterhalen."
Geen idee waar De Valkeneer dat vandaan haalt. Zoals ik hierboven reeds heb uitgelegd was het van in het begin afgesproken wie op vrijdag en zaterdag de bewaking deed van de warenhuizen in Aalst (op andere dagen werden de warenhuizen niet bewaakt). Ook was er op voorhand afgesproken dat het een mobiele bewaking was: 15 minuten ter plaatse en 15 minuten patrouilleren. Daarom vertrokken ze om 19u30, er was net een kwartier voorbij. Tegen kwart voor acht zouden ze terug zijn, net op tijd om vlak voor sluitingstijd het warenhuis te bewaken.
Voor de rest staan er in dat artikel wel meerdere fouten, ik haal er twee uit:
De instructie luidde om ’tot het sluitingsuur’ een rijkswachtpatrouille ter plaatse te hebben.
Nee, dat was niet de instructie (zie mijn post hierboven).
Onmiddellijk nadat het R4’tje van de rijkswacht wegreed, verscheen om 19.33 uur de Golf GTI van de Bende aan de Delhaize en barstte de hel los.
Klopt niet. De patrouille vertrok om 19u30, de VW Golf van de Bende kwam aan na 19u35. Dat is dus niet "onmiddellijk".
JML wrote:Vanuit de winkel konden de moordenaars de R4 van de gendarmerie zien,
Dat betwijfel ik. De daders zijn niet verder geweest dan de kassa's aan de achterkant van het warenhuis.
JML wrote:Dus ze waren inderdaad achteraan. Hoe dan ook, niemand heeft ze gezien hun werk te doen. De politie heeft hun werk goed gedaan.
Stel dat Eddy Nevens een onschuldige burger had gedood door naar de VW Golf te schieten, zou hij dan nog steeds zijn werk goed hebben gedaan?
JML wrote:Ze hebben de schoten gehoord, het tegendeel is onmogelijk.
Op het moment dat ze de oproep kregen, waren ze - volgens hun eigen verklaring - in de Villalaan. Dat is ongeveer 800 meter van de parking van het Delhaize-warenhuis. Ik denk dus niet dat zij de schoten tot daar hebben gehoord.
JML wrote:Neem de tijd om me te lezen Ben, ik heb geschreven dat de moordenaars een gegijzelde namen om tot de auto te gaan. Niet dat ze de gegijzelde in de auto zetten. Dat hebben ze altijd gedaan, behalve in Aalst.
En:
JML wrote:En als ze levend uit Alost waren gekomen, zouden ze nog steeds beschoten moeten zijn door de blokkades op strategische plaatsen. De enige manier om dit te vermijden was om een gijzelaar te nemen, wat ze meestal doen.
Ze hebben in Aalst - zoals ze altijd deden - in het begin van de overval een gijzelaar genomen. Die man werkte echter te hard tegen en werd daarom meedogenloos vermoord. Dat is de enige reden waarom ze in Aalst geen gijzelaar meer hadden toen ze uit het warenhuis kwamen.
"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via »
Facebook |
YouTube