181

Re: Aalst: 9 November

Zoals we allemaal weten stond er op 9 november 1985 op de parking van het Delhaize-warenhuis een rijkswachtpatrouille die het warenhuis moest bewaken. Voor een onbekende reden zijn zij echter om 19u30 vertrokken ondanks het feit dat zij daar tot 20u00 moesten blijven. Op het moment van de overval waren zij in de Villalaan.

Maar er was nog een tweede rijkswacht-patrouille. Getuigen die aan de Parklaan wonen, hebben altijd verklaard dat er ook een R4 van de rijkswacht op de middenberm van de Parklaan stond. In het voertuig zaten twee rijkswachters. Het voertuig stond er zowel voor als tijdens de overval. De rijkswacht heeft altijd volgehouden dat deze patrouille er pas is aangekomen na de overval (wat echter wordt tegengesproken door tal van getuigen). Zelfs de politie die als eerste ter plaatse was, heeft hen gezien.

Waarom probeert de rijkswacht deze tweede patrouille in de doofpot te steken? En wat moeten we denken van de getuigenis van Albert Van den Abiel die tijdens de overval in het warenhuis werd tegengehouden door BOB'ers?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Aalst: 9 November

Die R4 heb ik toen met eigen ogen gezien. Ik heb de hele cinema gezien, en beschreven destijds. Nu ben je even verkeerd, Ben. Er was geen middenstrook. Maakt niet uit. Binnenkort zal ik eens een boekje opendoen over het "onderzoek". Ik ben een klein beetje razend aan het worden ... Het is om te kotsen.

183

Re: Aalst: 9 November

Het onderzoek momenteel of destijds René? Of beiden? We zijn hier en daar de ex-PJ Brussel onder de loep aan het nemen, dat is alvast niet fraai. Ik kijk zeker uit naar dat boekje dat zal worden geopend!

Re: Aalst: 9 November

Even geduld. Ik zweer u dat het zal rammelen.

185

Re: Aalst: 9 November

Mooi, mooi! Succes ermee.

186

Re: Aalst: 9 November

Meneer De Witte, neem uw voorzorgen en licht voldoende mensen in over wat u zult doen. In een dossier waarin 25 jaar na de feiten speurders aangeklaagd en met de dood bedreigd worden, is geen enkele voorzorgsmaatregel afdoende.

187

Re: Aalst: 9 November

René De Witte wrote:

Even geduld. Ik zweer u dat het zal rammelen.

Het zal juist niets. Ik lees al heel mijn leven dergelijke zaken op het internet. Het heeft nog nooit gerammeld.

188

Re: Aalst: 9 November

René De Witte wrote:

Nu ben je even verkeerd, Ben. Er was geen middenstrook. Maakt niet uit.

Ik was inderdaad verkeerd. Er stond geen R4 van de Rijkswacht op de middenberm maar in de bosweg van de villa. Ik ben niet 100% waar dit is, maar ik denk dat het hier is » Google Maps. Er stonden wel rijkswachters met UZI in de aanslag op de Parklaan.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

189

Re: Aalst: 9 November

Ik denk eerder dat zij met ons ... aan het rammelen zijn. wink

190

Re: Aalst: 9 November

Ben benieuwd.