191

Re: Aalst: 9 November

http://lh5.ggpht.com/_w9CR5VmH5fc/TRUE6G-j38I/AAAAAAAAAVE/POsjOuWo3aQ/Aalst%20opel%202.png

Deze foto blijft me intrigeren. smile Ik ben een redelijk goede sportschutter en schiet veel met verschillende  type handwapens. Dit schotpatroon midden achter in de rand van zijn achterklep?

Onmogelijk op een statisch óf dynamisch doelwit met een handvuurwapen, onder stress en  zónder de achterruit te  beschadigen precies tussen de hoofdsteunen te schieten. 1 keer ok, maar 6 tot 7 keer? Mijn mening:

  • Beschoten met een semi-automatisch aanvalsgeweer vanaf de schouder.

  • Gezien het schotpatroon een scherpschutter zonder stress dus zeer geoefend (huurling?!).

  • Bestuurder is eerst statisch beschoten en expres! gemist en daarna pas dynamisch gericht beschoten.

Er klopt iets niet. Als zo'n goed geoefende schutter je wilt raken, dan DOET hij dat! Zie ik spoken? smile

192

Re: Aalst: 9 November

Extra foto's:

https://lh6.googleusercontent.com/-5zPm-JgDXrk/TRUE6bNLP3I/AAAAAAAACk8/nT96hFG7nhk/s425/Aalst%20opel%203.png

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQrcdstP9-8blWBa_IaiQvzzxboJGIMz9wBrGxQjIvTCBh5csbY

Hoe erg gewond was de bestuurder K. eigenlijk en wie is het?

193

Re: Aalst: 9 November

Osiris wrote:

Onmogelijk op een statisch óf dynamisch doelwit met een handvuurwapen, onder stress en  zónder de achterruit te  beschadigen precies tussen de hoofdsteunen te schieten. 1 keer ok, maar 6 tot 7 keer?

Is een groep van een kaliber 12.

194

Re: Aalst: 9 November

geronimo wrote:

Is een groep van een kaliber 12.

Volledig horizontaal? Dan zou de achterruit er ook uit moeten liggen. smile Imho geen 12". Zo ziet er groep kaliber 12 eruit op een autopaneel » www.metacafe.com

195

Re: Aalst: 9 November

Inderdaad Geronimo, een groep cal 12 waarvan een 6-tal bollen in de auto gingen en de rest (de andere 6 bollen) erover vlogen, schot zal op minder dan 7 meter geschoten zijn want anders zouden ze meer uit mekaar liggen. Het lijkt alsof er horizontaal geschoten werd gezien de inslag in de auto. Maar omdat je de inslagen van de andere bollen niet ziet, geeft dat een vertekend beeld.

196

Re: Aalst: 9 November

Osiris wrote:

Zo ziet er groep kaliber 12 eruit op een autopaneel » www.metacafe.com

Ja, vanaf bepaalde afstand.

Re: Aalst: 9 November

Ik denk dat dolorean gelijk heeft, de onderkant van de groep heeft nog net de rand van de wagen geraakt en de rest van de groep ging over doel.

Servo per Amikeco

198

Re: Aalst: 9 November

Kaliber 12 buckshot door achteruit rest gaat erover. Aan de voorruit te zien hebben enkele bollen ook deze geraakt. Deze loden bollen hebben het dak gevolgd en zijn aan de voorruit ingeslagen. Als dit met een semi auto zou geschoten zijn wat was dan het opzet van de schutter?

Enne is nog een tamelijk grote groep zulle. Maar allee onder stress is het hem vergeven. wink

199

Re: Aalst: 9 November

geronimo wrote:

Als dit met een semi auto zou geschoten zijn wat was dan het opzet van de schutter?

Dat vroeg ik me ook af. Na een uur filmpjes van shotpatronen gezien te hebben van 12" "buckshot" op max 7 yards. Geen enkele patroon komt enigszins overeen met het horizontale schotbeeld. Maar nevermind. smile

200

Re: Aalst: 9 November

geronimo wrote:

Kaliber 12 buckshot door achteruit rest gaat erover.

Het cal 12 schot gaat niet door de achterruit, zie sticker 'het volk' en ruitenwisser op achterruit. Het cal 12 schot gaat bijna volledig over auto, enkel de onderste bollen raken carrosserie opel, de rest gaat erover. De schade aan de zijkant achterruit is door een ander schot. Aan de hand van de inslagen (dicht bij mekaar in carrosserie wat nabijheid van schutter tov inslag bevestigt), kun je er van uit gaan dat het schot niet gericht was op chauffeur of inzittenden van de Opel, maar op iets of iemand die voor de auto stond. Misschien lichtreclame, verlichtingspaal in de verte ...