Re: Aalst: 9 November

Juul wrote:

Het is mogelijk dat er al een schutter achteraan zat alvorens diegene die te voet was er langs achter insprong. 't Is zelfs mogelijk dat een van de twee later zonder veel moeite naar de passagierszetel klauterde indien ze die platgelegd hadden (moet doenbaar zijn met een Golf, 'k heb zelf 2 keer een Golf mk1 gehad).

De militair strategie van de overvallers indachtig. De gangster te voet beveiligde de rechterkant van de uitgang en heeft dat ook laten merken (schoten met riotgun naar de combi van agent Nevens en co). Dan kan het niet anders dat de schutter achteraan in de Golf GTI de linkerkant van de uitgang beveiligde. Gezien het militair vernuft van de gangsters zou de zijkant van de politiecombi die zich bevond aan de linkerzijde van de uitgang - en zeker ter hoogte van het portier - tal van inslagen moeten vertonen afkomstig van een riotgun. Maar is dat ook zo?

De grote Manitou ziet alles

362

Re: Aalst: 9 November

Niet Simpel wrote:

En wie zou er dan kunnen blijven schieten zijn van in de Golf GTI?

De chauffeur door zijn voorruit of langs de zijruiten. Alles is mogelijk.

Re: Aalst: 9 November

De chauffeur rijdt achteruit en vuurt ondertussen door zijn voorruit op de ordediensten die zich in de tegenovergestelde richting bevinden? Leg dat maar eens uit aan de slachtoffers en/of hun nabestaanden.

De grote Manitou ziet alles

364

Re: Aalst: 9 November

Niet Simpel wrote:

Gezien het militair vernuft van de gangsters zou de zijkant van de politiecombi die zich bevond aan de linkerzijde van de uitgang - en zeker ter hoogte van het portier - tal van inslagen moeten vertonen afkomstig van een riotgun. Maar is dat ook zo?

Er is een politiecombi geraakt (vijf inslagen) die meer in de richting van de Haring geparkeerd stond maar dat zou wel door de schutter te voet veroorzaakt zijn. Lees het volgende eens » Feiten

In ieder geval heb ik nu al dikwijls genoeg gelezen dat de Golf achteruit van de parking kwam gereden zodanig dat ik het begin te geloven ...

Re: Aalst: 9 November

Juul wrote:

Er is een politiecombi geraakt (vijf inslagen) die meer in de richting van de Haring geparkeerd stond maar dat zou wel door de schutter te voet veroorzaakt zijn.

Inderdaad Juul, daar is iedereen het mee eens en niet in het minst onderzoeksrechter Martine Michel. Maar de vraag was of de zijkant van de politiecombi die zich bevond aan de linkerzijde van de uitgang ook werd getroffen door één of meerdere projectielen. En voor alle duidelijkheid; wat er geschreven of gedrukt staat valt niet onder de verantwoordelijkheid van een onderzoeksrechter, een reconstructie daarentegen ...

De grote Manitou ziet alles

366

Re: Aalst: 9 November

Wel, als ik vanuit de Geeraardsbergsestraat naar de inrit van de parking kijk dan ligt de Haring links hé. Rechts stond dan de combi van Nevens en ik betwijfel of die ernstig geraakt werd want ze hebben de Golf daar nog mee achtervolgt.

367

Re: Aalst: 9 November

Niet Simpel wrote:

De chauffeur rijdt achteruit en vuurt ondertussen door zijn voorruit op de ordediensten die zich in de tegenovergestelde richting bevinden? Leg dat maar eens uit aan de slachtoffers en/of hun nabestaanden.

Nadenken voor ge spreekt. De chauffeur kan de voorzijde coveren. Ik kan achteruit rijden en tegelijkertijd de voorkant in het oog houden. Als het nodig is kan ik door het voorraam of door de zijruiten iemand onder vuur nemen. Ik heb niet gezegd dat ik een remorque ga parkeren in het achteruitrijden, maar gewoon achteruitrijden om weg te komen. Heb ook niet gezegd dat de bende dit gedaan heeft, maar als hij een training gevolgd heeft is had hij dit zeker kunnen doen.

Re: Aalst: 9 November

Juul wrote:

Wel, als ik vanuit de Geeraardsbergsestraat naar de inrit van de parking kijk dan ligt de Haring links hé. Rechts stond dan de combi van Nevens en ik betwijfel of die ernstig geraakt werd want ze hebben de Golf daar nog mee achtervolgt.

Goed zo, we gaan er nog komen. En kijk nu eens vanaf de inrit van de parking naar de Geraardsbergsestraat. Dan ligt Den Haring toch rechts hé. En stond de politiecombi van Nevens ook rechts hé. En dan bevond de andere politiecombi zich toch aan de linkerzijde van de inrit hé. Wel Juul, de vraag was of de zijkant van de politiecombi die zich bevond aan de linkerzijde van de uitgang ook werd getroffen door één of meerdere projectielen. En vooral niet vergeten hé Juul, u kijkt vanaf de inrit van de parking naar de Geraardsbergsestraat.

De grote Manitou ziet alles

369

Re: Aalst: 9 November

Niet Simpel wrote:

En kijk nu eens vanaf de inrit van de parking naar de Geraardsbergsestraat. Dan ligt Den Haring toch rechts hé. En stond de politiecombi van Nevens ook rechts hé. En dan bevond de andere politiecombi zich toch aan de linkerzijde van de inrit hé. Wel Juul, de vraag was of de zijkant van de politiecombi die zich bevond aan de linkerzijde van de uitgang ook werd getroffen door één of meerdere projectielen.

Eerst en vooral ging ik er van uit dat de combi aan "jouw" linkerkant die van Nevens was maar da's in tegenspraak met wat Nevens zelf verklaard:

"De Delhaize is daar amper zeshonderd meter van verwijderd. Een paar minuten later was ik ter plaatse. Er stond een massa volk voor de ingang aan de Parklaan maar de mensen gaven ons teken naar de andere kant te gaan waar de twee parkings liggen. Voor we het beseften was onze combi omringd door een paniekerige menigte en moesten we te voet verder. Tijd om een uzi te nemen was er niet."

Meer » Feiten

De getuigenis van Maurits Devulder geeft me de indruk dat er nog 2 agenten vóór Nevens zijn aangekomen, die hun combi dan 10 meter voorbij de inrit zetten (rechts vanuit het standpunt van Devulder). Daar zou ook op geschoten zijn tijdens de vlucht » Feiten

Enfin, zoek het zelf maar verder uit voor dat er weer iemand over "kwetteren" of "kakelen" begint.

Re: Aalst: 9 November

geronimo wrote:
Niet Simpel wrote:

De chauffeur rijdt achteruit en vuurt ondertussen door zijn voorruit op de ordediensten die zich in de tegenovergestelde richting bevinden? Leg dat maar eens uit aan de slachtoffers en/of hun nabestaanden.

Nadenken voor ge spreekt. De chauffeur kan de voorzijde coveren. Ik kan achteruit rijden en tegelijkertijd de voorkant in het oog houden. Als het nodig is kan ik door het voorraam of door de zijruiten iemand onder vuur nemen. Ik heb niet gezegd dat ik een remorque ga parkeren in het achteruitrijden, maar gewoon achteruitrijden om weg te komen. Heb ook niet gezegd dat de bende dit gedaan heeft, maar als hij een training gevolgd heeft is had hij dit zeker kunnen doen.

Dat lijkt mij zeer interessant. Waar heeft u training gevolgd om dergelijk huzarenstukje te kunnen verwezenlijken?

De grote Manitou ziet alles