Re: Aalst: 9 November

Aanvulling: De Rijkswacht, die had zichzelf al geneutraliseerd.

De grote Manitou ziet alles

392

Re: Aalst: 9 November

Beste niet simpel, gene enkele auto is gemaakt om te rammen. Maar stel dat je van die parking moet raken en je hebt alleen een Golf GTI. TTP » YouTube | YouTube

Re: Aalst: 9 November

Niet Simpel wrote:

Beste, een Golf GTI is niet geschikt om te rammen. Hiervoor kies je het best een berline en liefst één met een zo lang mogelijke koffer. Een Mercedes 280 SE was in die tijd daarvoor uitermate geschikt. En dan nog, het waren niet de R4 en de combi's die moesten geneutraliseerd worden maar de politieagenten.

Het enorme voordeel van die GTI is: de klep kan open en je hebt een fantastisch schietveld. Bij het achteruitrijden bescherm je je kwetsbare motorblok, als je moet rammen. Die GTI van toen was heel wat vinniger dan een logge tank als een 280 SE. Bovendien valt hij eens in het verkeer niet meer op.

Re: Aalst: 9 November

Dat zijn nu juist de redenen waarom de gangsters telkenmale een Golf GTI gekozen hebben, behalve voor dat rammen dan. Met een Golf GTI achterwaarts een politiecombi rammen wanneer één van de gangsters zich onbeschermd in de kofferruimte bevindt met in de nabije omgeving vurende politieagenten. En dat terwijl de gangsters eenvoudigweg voorwaarts rijdend de parking kunnen verlaten. U begrijpt dat ik hier niet verder wens op in te gaan, het moet een beetje ernstig blijven ook, hé.

De grote Manitou ziet alles

395

Re: Aalst: 9 November

Dacht dat de schutter pas op de baan in de wagen is gestapt. Dus tijdens het achteruitrijden zat er nog niemand in de koffer. Deksel open deksel toe, vooruit, achteruit, maakt mij niet uit. Weet niet hoe het die avond is gelopen, ik zeg alleen maar wat je kan met een wagen of met een wapen.

Re: Aalst: 9 November

Ze zijn toch maar mooi weggeraakt met hun GTI. Nooit gepakt en die Mercedes die ze vermoedelijk gebruikt hebben is zelf maar door een handvol mensen opgemerkt en al helemaal in rook opgegaan.

Wat het rammen betreft, daar is geen één wagen voor gemaakt, behalve dan eentje met een ladderchasis misschien. Met een Land-Rover Defender kunt ge dat eens proberen, om volle kracht achteruit op eender wat te smakken. Maar ik kan u verzekeren dat zelf de chauffeur zich niet goed zal voelen.

Iets anders wat ik me net bedenk is dat ze behoorlijk veel risico namen door te blijven wachten, al is het maar 3 minuten. Ik ben hierdoor bijna zeker dat er een tweede team klaar zat, om hun vlucht te dekken. Of ze hadden minstens een back-up voertuig.

Dat verklaart ook waarom er een zak wapens in het park lag. Bij een eventuele vlucht langs de back-up route konden ze daar bijtanken. Ergens bespreken we immers dat Aalst een ratteval is, je kan de parking maar langs een manier verlaten. De tweede weg is echter langs het bos, in de andere situaties hadden ze vast en zeker ook die back-up maar kon die langs een andere weg makkelijk ontkomen. En was het bijgevolg ook niet nodig om een zak extra materiaal klaar te leggen.

Even een hypothese:

De Golf rijdt zich vast bij het ontsnappen, team 1 verlaat het voertuig en schiet zich een weg naar het park. Ze kunnen moeilijk herladen - daar is geen tijd voor - in elke riot gun zitten een 6 tal patronen, en dan hebben ze nog hun handvuurwapen, daar zitten er ook 6 in, of maximum 15 als het om een pistool gaat, en maximum 30 bij een UZI of Ingram.

Ze ontsnappen via het park, pikken daar nieuwe wapens op, of worden daar opgewacht door team 2 die de dekking voorziet met de wapens die daar klaarliggen. Beide teams worden opgewacht door de Mercedes en eventueel nog een derde voertuig. De Mercedes is echter niet nodig, want de Golf kan ontsnappen en verdwijnt stilletjes uit het zicht, langs een van de vele Aalsterse uitvalswegen.

397

Re: Aalst: 9 November

Hoe je het draait of keert, de parking naar de Delhaize loopt dood! De weg aan café De Ton naar het Osbroek loopt dood! En de weg van de Sexdreef die naar het Osbroek loopt, loopt ook dood! Ze moeten enorm zeker geweest zijn van hun stuk, dus het meest logische zou zijn geweest dat hun eventuele vluchtroute te voet via wegje was aan cafe De Ton, de andere naar de Sexdreef is een groot moeras en daar kun je u in het donker vergissen en het krioelt er s'avonds van de homo's (van horen zeggen).

Stel er rijdt een auto de parking van Delhaize op en de bestuurder ziet al dat geweld stopt zijn auto, panikeert, springt er uit en vlucht weg en gans de parking staat geblokkeerd en ze kunnen met hun Golf GTI niet van de parking. Ik pieker mij daar gek over, dat is zo onlogisch dat het gewoon niet kan kloppen en toch is het zo gebeurd. Alle andere teruggevonden auto's zijn uitgebrand dus ga ik er van uit indien hun vlucht op de parking mislukt ze een molotovcocktail moeten bij de hand hebben gehad om het voertuig te laten uitbranden om hun sporen uit te wissen.

398

Re: Aalst: 9 November

Wie weet zat team 2 niet bewapend klaar in de struiken aan het begin van het Osbroeckpad? Zo een situatie kan snel veranderen, als je dan nog je wapens moet gaan zoeken, laden ... dan is het misschien al te laat. Ik denk dat het "bijstandsteam" alles goed geobserveerd heeft, klaar was om in te grijpen indien nodig, en na de overval in de duisternis van het park verdween.

Dat wat die sexdreef betreft. Verschillende jaren geleden hebben K&, Tommy, Renne, Reckies Son en ikzelf eens vergaderd in "The Fox", wij hebben toen ook het park grondig verkend, waarbij we voortdurend door een man bekeken en gevolgd werden. Wij konden dit eigenaardig gedrag toen niet verklaren, maar nu ik deze commentaar lees ...

399

Re: Aalst: 9 November

Denk wel dat het mogelijk is dat GTI in achteruit parking verliet met openstaande koffer. Achterbank eruit, achterkant bestuurderszetel en zetel passagier vooraan heeft misschien kevlar wat bescherming biedt tegen kogels, reus loopt achter GTI die voor hem achteruit rijdt. Motor en bestuurder is safe en je hebt een schutter achter de wagen hangen die weg kan vrijmaken en de politie dekking doet zoeken wanneer hij het vuur opent.

GTI stopt, reus erin en geloof me, met achterbank eruit heb je zee van ruimte! Reus kan eventueel nog dekking geven vanuit ruime koffer en GTI snelt naar 100 km/h in 9 seconden, weg van politieagenten die zojuist nog dekking zochten voor schietende reus.

Perfect plausibel, niet?

Re: Aalst: 9 November

Herr Flick wrote:

Dat verklaart ook waarom er een zak wapens in het park lag. Bij een eventuele vlucht langs de back-up route konden ze daar bijtanken.

Wie gaat er zich nu op een wapen beroepen dat 9 dagen en 9 nachten heeft buiten gelegen in vochtige omstandigheden. Ik in elk geval niet.

De grote Manitou ziet alles