401

Re: Aalst: 9 November

Is het een fabel en ik weet dat het niet terzake doet maar lag er in die tijd een 2,3 V5 in de Golf GTI van de rijkswacht en in de gewone een 1,8 8 Klepper?

402

Re: Aalst: 9 November

Fabel.

Re: Aalst: 9 November

kenza wrote:

Ze moeten enorm zeker geweest zijn van hun stuk.

Het kan dus niet anders dat de Bende van Nijvel in hun Golf GTI op de hoogte waren dat de Delhaize vanaf ca. 19u30 niet meer bewaakt werd door rijkswachters.

De grote Manitou ziet alles

404

Re: Aalst: 9 November

Als de Bende van Nijvel met het laatste model Golf 1 GTI reed, hadden ze 112 PK uit een 1800 CC 8 V motor. Als de Rijkswacht met hun nieuwe Golf 2 GTI's reden, waren dit de eerste modellen met een 1800 CC 8 V met ofwel 107 PK of 112 PK. Belangrijk verschil, de Golfs van de Rijkswacht waren zwaar beladen (3 man, wapens en uitrusting) en standaard woog de auto sowieso al 200 kg meer.

Re: Aalst: 9 November

Niet Simpel wrote:

Wie gaat er zich nu op een wapen beroepen dat 9 dagen en 9 nachten heeft buiten gelegen in vochtige omstandigheden. Ik in elk geval niet.

Hoe was het verpakt, was het goed ingeolied, ... En als ge bedreigd wordt met een wapen, gaat ge u niet afvragen of het 9 dagen heeft buiten gelegen.

Re: Aalst: 9 November

Dat moet daar nogal een beetje geduurd hebben om een wapen vast te krijgen. Misschien was dat de reden dat de gangsters zo lang hebben vertoefd op de parking alvorens te vertrekken.

De grote Manitou ziet alles

Re: Aalst: 9 November

Niet Simpel wrote:

Dat moet daar nogal een beetje geduurd hebben om een wapen vast te krijgen. Misschien was dat de reden dat de gangsters zo lang hebben vertoefd op de parking alvorens te vertrekken.

Het gaat hem om back-up, het alternatief is met denneappels gooien die in die tijd van het jaar al half rot zijn.

Re: Aalst: 9 November

Fons Baeyens, wapenhandelaar en practical shooter in Aalst, bij wie Bouhouche een klant was geweest, werd ingehuurd als expert. "De politie is er meteen mee naar hier gekomen. Het waren er drie, alle drie rommel. Ze waren geladen en stonden op scherp, de duim was afgeplakt met carrosserietape om vingerafdrukken te vermijden.Wat mij opviel, waren de zelfgemaakte patronen. Die waren ambachtelijk vervaardigd, maar vooral op een nogal stuntelige wijze. Het ging om twee revolvers en één wapen met afgezaagde loop en kolf, kaliber .38 special. Dat gebeurde zeer kort voor de overval, maar het had er volgens mij niks mee te maken."

Herr Flick, laat ons wel wezen, de bendeleden gingen hun leven niet laten afhangen van dergelijke wapens die dan nog 9 dagen en 9 nachten in barslechte atmosferische omstandigheden hebben vertoefd. Als afleidingsmanoeuvre hebben ze wel hun dienst bewezen, en hoe!

De grote Manitou ziet alles

Re: Aalst: 9 November

Herr Flick wrote:

Ze zijn toch maar mooi weggeraakt met hun GTI. Nooit gepakt en die Mercedes die ze vermoedelijk gebruikt hebben is zelf maar door een handvol mensen opgemerkt en al helemaal in rook opgegaan.

Zou het de Mercedes van Kuros geweest zijn die in "Hofstade" (Bende van) stond? Weet er iemand of deze garage contacten onderhield met Garage Podevijn. Of de Theorie van Kuros volledig klopt durf ik niet te zeggen, maar er zitten toch wel enkele plausibele dingen tussen. De Mercedes mag dan al op de autosnelweg gezien zijn ... het is best mogelijk dat hij de dagen voordien in Hofstade stond. En na hold-up als safehouse? Dat verzoekplaatje wordt te veel onderschat. Dit lijkt me toch een voorbeeld van typische "cynische Aalsterse humor" en misschien wel de sleutel. Het lijkt wel een psychopaat die graag iets vrijgeeft om zo een spelletje te spelen met de onderzoekers omdat hij zich onnaakbaar voelt.

Voor Aalst: zoek het in eigen streek. Uitgaansleven in regio heeft ook altijd veel 'zware jongens' uit het Brusselse aangetrokken: bepaalde zaken in Aalst, Denderleeuw en Hekelgem. Plaatsen waar het 'lokale milieu' kan verbroederen met de echte zware jongens uit het Brusselse ... en waar sommigen alles zouden doen om "erbij te horen". In Aalsterse (Vierde Wereld) hebben er altijd wel wat agressieve jongens rondgelopen. Niet dat ik de gewone Aalsterse bevolking wil beledigen. Maar ik heb het altijd een stad met een duister kantje gevonden.

Re: Aalst: 9 November

Niet Simpel wrote:

Fons Baeyens, wapenhandelaar en practical shooter in Aalst, bij wie Bouhouche een klant was geweest, werd ingehuurd als expert. "De politie is er meteen mee naar hier gekomen. Het waren er drie, alle drie rommel. Ze waren geladen en stonden op scherp, de duim was afgeplakt met carrosserietape om vingerafdrukken te vermijden.Wat mij opviel, waren de zelfgemaakte patronen. Die waren ambachtelijk vervaardigd, maar vooral op een nogal stuntelige wijze. Het ging om twee revolvers en één wapen met afgezaagde loop en kolf, kaliber .38 special. Dat gebeurde zeer kort voor de overval, maar het had er volgens mij niks mee te maken."

Herr Flick, laat ons wel wezen, de bendeleden gingen hun leven niet laten afhangen van dergelijke wapens die dan nog 9 dagen en 9 nachten in barslechte atmosferische omstandigheden hebben vertoefd. Als afleidingsmanoeuvre hebben ze wel hun dienst bewezen, en hoe!

Dat kan ook natuurlijk, of wapens van een andere bende die ze daar hadden gedumpt.