Re: Aalst: 9 November

Het Franse tv-journaal van 10 november 1985 (vanaf 11:15) » boutique.ina.fr

442

Re: Aalst: 9 November

Hoi, kleine vraag! Misschien al een keer gepasseerd op 't forum, maar bestond in 1985 de Colruyt in Aalst ook al?

443

Re: Aalst: 9 November

De Colruyt stond er toen al.

444

Re: Aalst: 9 November

Van iedere overval van de Bende van Nijvel of misdaad is er wel iets bekend. Maar van Aalst gewoon niets. Je zou denken dat een bepaald bende-lid op eigen houtje met wat andere kompanen een eigen actie heeft opgezet.

445

Re: Aalst: 9 November

kenza, kan je toch niet menen. Philippe De Staerke is er gezien op verkenning, heeft het bekend aan zijn toenmalige partner en in een brief. Heeft nadien ook nog een koffer begraven met wapens en munitie erin.

446

Re: Aalst: 9 November

Ik ken het verhaal van De Staerke maar hijzelf ontkent het formeel.

Er is nergens een connectie De Staerke wat WNP betreft of iets militair. Laat staan dat hij kan schieten, moorden en zwijgen.

447

Re: Aalst: 9 November

kenza wrote:

Van iedere overval van de Bende van Nijvel of misdaad is er wel iets bekend. Maar van Aalst gewoon niets. Je zou denken dat een bepaald bende-lid op eigen houtje met wat andere kompanen een eigen actie heeft opgezet.

Ik snap eerlijk gezegd ook niet goed wat je hiermee bedoelt. De feiten in Aalst zijn één van de feiten waar we het meeste over weten. Of alles klopt, is natuurlijk een andere discussie.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

448

Re: Aalst: 9 November

Ben, met alle respect voor iedereen zijn mening en theorie, maar van alle feiten van de Bende Van Nijvel weten we iets en zelfs soms zegt er iemand uit het milieu van die of die was daar bij betrokken met de nodige uitleg die staaft maar zonder indirect bewijs. Maar van Aalst weten we totaal niets, wie het zou kunnen zijn of waar ze zaten? Joel Lhost zegt dat hij routes verkende, Lammers idem dito. Maar nooit iets van Aalst, nougabollen! Bij andere overvallen was hun auto in brand gestoken, in Aalst onvindbaar.

Daarom denk ik dat we iets over het hoofd zien, een spoor dat nog niet echt bewandeld is. Bv.: kan het niet zijn dat een bepaald lid van WNP een individuele actie heeft op poten gezet ivm Aalst? Ik denk aan de harde kern van WNP en zeker met een paar locals die ook heel erg extreem-rechts gezind zijn (waren). Er klopt iets niet aan het verhaal-De Staerke. Hij ontkent en er is geen enkele link met De Staerke en WNP, dus vermoed ik dat hij er is in geluisd. En wie kent zijn dossier? Natuurlijk mensen van de Rijkswacht, o.a. Bohouche. Lammers zat ten tijde van Aalst in de cel dus hij kan het niet geweest zijn. Dus moet er iemand van de harde kern een paar mensen die in staat waren voor de overval in Aalst gerekruteerd  hebben. En dit was een drama dat overduidelijk terrorisme was. Dus denk ik aan een paar verbitterde extreem-rechtse personen die nu denken dat wij hen moeten dankbaar zijn.

449

Re: Aalst: 9 November

Vanzelfsprekend dat De Staerke alles ontkent. Hij zal altijd alles blijven ontkennen, daarom hebben ze hem ook gerekruteerd. Zijn betrokkenheid is een van de weinige zekerheden in het dossier. Zijn naam duikt op zowel in de eerste als in de tweede golf.

450

Re: Aalst: 9 November

Ik heb vele jaren op het spoor van De Staerke gezocht omdat ik er van overtuigd was dat hij er iets mee te maken had. Maar na veel puzzelen denk ik dat ze hem net zoals Bultot een toeter gelapt hebben, niets komt uit en De Staerke zou zo een blunder niet maken als alles zo zorgvuldig was voorbereid. Ik ben beginnen denken in WNP termen en eens verschillende boeken gelezen en beginnen vergelijken en puzzelen en ik ben tot de conclusie gekomen dat alles wat Eddy Vos zegt dat daar geen bal van klopt. Die man creëert een dwaalspoor.