491

Re: Aalst: 9 November

Op het Franstalige forum staat er een post over een artikel in La Derniere Heure. In dat artikel staan dat de weduwe van Jan Palsterman meent tijdens de overval de voornaam van een van de bendeleden te hebben gehoord.

492

Re: Aalst: 9 November

Django68 wrote:

In dat artikel staan dat de weduwe van Jan Palsterman meent tijdens de overval de voornaam van een van de bendeleden te hebben gehoord.

't Is volgens mij de dochter, niet de weduwe. Zie dit bericht van forumlid obelix:

J'ai acheté la DH avec l'interview d'Irena Palsterman (l'article n'est accessible qu'aux abonnés sur le site web). Elle pense avoir le prénom d'un des tueurs enfoui dans sa mémoire (elle aurait entendu un tueur s'adresser à un autre). On ne lui a jamais proposé d'entretien sous hypnose - ce qui aurait peut-être permis de faire ressortir ce prénom.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

493

Re: Aalst: 9 November

Verkeerd gelezen dus. smile

494

Re: Aalst: 9 November

Beste Nederlandstalige vrienden, ik ben pas op jullie (onze nu smile) forum ingeschreven. Het gaat over de dochter inderdaad. Ik had La DH papier gekocht want het artikel op de website niet vrij was. Er zijn 2 pagina's, het is interessant in het algemeen, maar wat het onderzoek betreft er is niks meer dan het feit dat ze zou de voornaam van een van de daders hebben gehoord maar kan niet herinneren.

Men heeft zij nooit gevraagd naar hypnose te gaan, ze begrijpt niet waarom, want het stond een kans om deze voornaam van haar hersenen uit te halen. Ze spreekt over deze forum en het feit dat zij in het verleden niet blij was over sommige dingen die over haar vader geschreven werden. Maar dat deze teksten gestopt zijn toen zij de moderator gecontacteerd heeft.

Voor de rest, ik zal er zijn vanavond te Aalst, zoals waarschijnlijk andere leden.

Sorry voor de fouten, mijn Nederlands is niet vlot.

Mvg, Obelix

495

Re: Aalst: 9 November

Merci pour votre coöperation, obelix.

496

Re: Aalst: 9 November

Graag gedaan - en het was aangenaam vanavond met sommige van jullie kennis te maken. Alleen maar spijtig dat ik de enigste franstalige deelnemer was. We zouden eens een tweetalig vergadering moeten organiseren - suggestie voor de twee forum beheerders, Michel en Ben

497

Re: Aalst: 9 November

Een extra journaal naar aanleiding van de aanslag van de Bende van Nijvel in Aalst » YouTube

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

498

Re: Aalst: 9 November

Beste, artikel van la DH is nu besckikbaar op franstalige forum (topic: Jan Palsterman)

499

Re: Aalst: 9 November

obelix wrote:

Beste, artikel van la DH is nu besckikbaar op franstalige forum (topic: Jan Palsterman)

Het staat sinds gisteren ook hier » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Aalst: 9 November

(...) Anderzijds zou het onderzoek naar de bloedige aanslag te Aalst nu ook andere wegen opgaan. In gerechtskringen is men er vrij  zeker van dat één der Aalsterse politiemensen een vluchtende gangster zou hebben geraakt. De hulzen van de agent werden teruggevonden, maar slechts twee van de drie kogels konden worden gevonden. De derde kogel zou – volgens onderzoekers – de gangster hebben geraakt die achterin de wagen zat.

Maar men betwijfelt in gerechtskringen dat de man werd verwond, want men vermoedt dat de gangsters kogelvrije vesten dragen die zij anderhalf jaar geleden hebben gestolen te Temse. Het zou om vesten gaan die tot aan de knieën reiken en die alleen door een Fal-geweerschot zijn te doorboren.

Bron: Het Laatste Nieuws | 16 november 1985