Re: Aalst: 9 November

Ik dacht altijd dat "Pétit Leon" het manneke/bilout was. Maar dat is een broer van Philippe, Julien,... geen schoonbroer. Bij schoonbroer zou het om Pinta kunnen gaan. Man van Bertha De Staerke.

512

Re: Aalst: 9 November

Ben wrote:

Welke bijnaam?

'Het manneke'

513

Re: Aalst: 9 November

Ik snap je vraag niet goed omdat het antwoord in je eigen post staat:

(...) wees ook de schoonbroer van Julien De Staerke, bijgenaamd 'Het manneke', als leverancier van de wapens.

De bijnaam van Julien was eigenlijk 'garçon', dus ik vermoed dat de auteur het vertaald heeft naar 'manneke'.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

514

Re: Aalst: 9 November

Het is de schoonbroer van De Staerke die de bijnaam 'Het manneke' heeft. Niet De Staerke zelf.

515

Re: Aalst: 9 November

... Hofstade ligt bij Aalst en de schoonfamilie van Julien de Staerke woonde er. Constant, een familielid met de bijnaam 'Het Manneke', een kermisexploitant die meestal in nomadenkampen verbleef, had begin jaren 80 België doorkruist samen met Johnny om oude autobanden te vulkaniseren.

Bron: Beetgenomen | Hilde Geens

Dit zou dus de man zijn die volgens Walter Baeyens (De elite van de macht de macht van de elite) de wapens voor Aalst heeft geleverd.

Re: Aalst: 9 November

OK Django68. Die Constant heeft waarschijnlijk wel eens wapens geleverd aan De Staerke maar of dit dé wapens van Aalst waren is zeer de vraag. Daarvoor moet eerst De Staerke effectief betrokken geweest zijn bij de overval in Aalst - wat dus absoluut niet vaststaat en naar mijn mening zelfs helemaal niet het geval geweest is. Bovendien valt over de wapens in Aalst op te merken dat in Aalst enkel met beide gebruikelijke Riot Guns en met een 9 mm machinegeweer werd geschoten. Die twee Riot Guns had de Bende van Nijvel reeds in 1983 in haar bezit. De 9mm was een nieuw bijkomend wapen dat de eerste maal gebruikt werd in Eigenbrakel en op dezelfde avond nog in Overijse.

Aangezien de Deltacel zo hard in de piste De Staerke geloofde, neem ik aan dat de Deltaspeurders de beweringen van die getuige wel gecontroleerd hebben doch die beweringen niet hebben kunnen hard maken. Gaat het om de getuige die De Staerke in het donker zou herkend hebben op de parking aan de manier van stappen van één van de daders? Dat op zich al roept al vragen op.

517

Re: Aalst: 9 November

Merovinger wrote:

Bovendien valt over de wapens in Aalst op te merken dat in Aalst enkel met beide gebruikelijke Riot Guns en met een 9 mm machinegeweer werd geschoten. 

Ik denk dat we er wel van uit mogen gaan dat de Bende van Nijvel meer wapens bij had dan degene waarmee ze geschoten hebben.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Aalst: 9 November

Mijn allerbelangrijkste vraag: waarom zijn ze na als het ware bewust de VDSsen te hebben afgemaakt toch nog achter David Van de Steen gerend? Voor mij is de Bende van Nijvel helemaal niet de Bende van Nijvel maar moet deze gezocht worden in de omgeving Brussel-Aalst. Daar gaan we ook de echte reden vinden. Laat ze nog altijd maar de strategie van Deprêtre volgen en zoeken onder de armen van bv. Charleroi.

519

Re: Aalst: 9 November

Lodenjaren, lees het verhaal van de ons ontvallen lid kuros.

Re: Aalst: 9 November

Heb ik gelezen... Echter nog steeds de vraag: wat is het grote doel hier achter. Is er een link met pakweg roze balletten en evt de moorden op jonge meisjes toen? Lijkt me dat het toch niet allemaal los van elkaar zou staan.