611

Re: Aalst: 9 November

Het was een gele nummerplaat. Ik ben bevriend met de zoon van deze getuige. Ze was waarschijnlijk vals, na nummer controle bleek het er eentje van het Hof van Oranje te zijn. Goeie grap of domweg een link verraden.

612

Re: Aalst: 9 November

Wel, als vervolg op de discussie rond Nevens in het topic Aalst foto's van een tijdje geleden; Die "zogenoemde eerste PV" van de politie van Aalst is het volgend document: "aanvankelijk proces-verbaal" AW/3985/85, en komt er op vraag van onderzoeksrechter Tas, die op 9/11/1985 om 23u05 de politie opdraagt de eerste vaststellingen onmiddellijk te acteren.

Buiten dit document wordt er bij Delta-cel geen rekening mee gehouden, Nevens verklaart dit immers zelf dat ze geen interesse hadden in hem. Er zijn ook geen materiële elementen in de inventarislijsten i.v.m. Nevens, wat heel opmerkelijk is. Het bewuste document heb ik gevonden op een plaats waar ik het niet verwachte, dit terzijde.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

613

Re: Aalst: 9 November

the end wrote:

Het bewuste document heb ik gevonden op een plaats waar ik het niet verwachte, dit terzijde.

Wie zoekt die vindt (soms).

Non semper ea sunt quae videntur

614

Re: Aalst: 9 November

FreCR, moest je zoals je eerder schreef die "aanvankelijke proces-verbaal" gezien hebben, dan zou je toch geweten hebben dat er op de site uitdrukkelijk naar verwezen wordt met de naam van de opsteller Buzzi Theo? In de context van zoeken en soms vinden. (En een opvallend iets aan de PV meld je ook niet waaruit ik opmaak dat je bewuste het document nooit gezien hebt.) Namelijk;

“Ten jare duizend negenhonderd vijfentachtig, de negende der maand november om 19.37 uur. Wij Buzzi Theo, Adjunct-Politiecommissaris der Stad Aalst, Provincie Oost-Vlaanderen, behoorlijk afgevaardigd door de heer Hoofdpolitiecommissaris. Worden op het commissariaat mondeling verwittigd door de planton Geeroms Bart dat hij een oproep heeft ontvangen van Lenssens Nadine dat er een overval is op het grootwarenhuis te 9300 Aalst. (...) dat wat wordt beschreven in het proces-verbaal AW/3985/85

Zie » Onderzoek

Het document bestaat uit verschillende pagina's waar het schieten van Nevens maar een klein stuk van is.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

615

Re: Aalst: 9 November

Misschien wist ik dat, misschien niet. Wie zal het zeggen. Jij blijkbaar.

Ik heb duizenden PV's gelezen in mijn leven. De naam van de opsteller van een PV (ook al is het een opmerkelijke naam) zomaar van buiten kennen, en idem met het PV-nummer (zo schreef je ooit eens dat als ik dat PV ooit gezien zou hebben, ik de nummer er van zou van buiten moeten kennen). Welnu, ik moet je teleurstellen: zo een meesterlijk-Einstein-brein heb ik niet.

Nu zijn er verschillende mogelijkheden zoals bijvoorbeeld:

  • Ofwel heb ik dat PV gezien en vertelde ik wat dingen er uit die ik me herinner om zaken uit te klaren en/of mensen verder te helpen.

  • Ofwel heb ik dat PV liggen of eventjes opgezocht en de zaken waar rond vragen werd gesteld daar uitgefilterd en op geantwoord

  • Ofwel verzin ik zomaar van alles en nog  wat van zever, en bij toeval klopt het nog eens ook.

  • ...

Jij gaat van dat laatste uit, dat ik zomaar wat uit mijn nek klets en dat het bij toeval nog eens juist is ook. Ik kies voor de gemakkelijkste weg om veel te lange discussies te vermijden: ja, je hebt gelijk. Ik verzin zomaar iets. Door een of ander paranormale gave (waar ik overigens zelf niet in geloof) is het bij toeval wel juist wat ik allemaal verzin.

Eigenlijk maakt het allemaal weinig uit of je nu een "Einstein-brain" hebt of enkel een goeie zoekfunctie hebt met de juiste toegangen tot informatie. Zolang de informatie maar zo juist mogelijk is.

PS: ik schreef ook nog over de inhoud:

FreCR wrote:

Volgens het PV schoot Eddy Nevens met een Smith & Wesson

En lees ik daar nu ook niet op de link die je hier plaatst:

Tijdens de vlucht van het voertuig heeft agent N. Eddy nog drie keer gevuurd met zijn dienstwapen Smith & Wesson op het vluchtend voertuig.

Straf van mij, weeral "juist verzonnen". wink

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Aalst: 9 November

Merovinger wrote:
the end wrote:

Er is niet veel uitleg nodig.
Hier is een verslag van ooggetuigen nog van dezelfde avond en of de dag erna. https://www.youtube.com/watch?v=Kb5HYNY36bQ Geen enkele getuige heeft het over Nevens, ook de laatste getuige in het fragment niet dit zijn schoten vanuit de Golf waar hij het over heeft. ik heb ondertussen nog een getuige gesproken die op de plaats was, en ook die persoon heeft geen weet van een vurende agent op de wegrijdende Golf.

zeno wrote:

Moeten we er dan vanuit gaan dat Nevens betrokken partij is en daarom gelogen heeft ? Dan is het verhaal van de gewonde/gedode killer ook van de baan.

the end wrote:

Nevens is zeker geen betrokken partij, het is de burgemeester die zonder inzage te hebben in de dossierstukken een verklaring aflegt.
Voor het verhaal van de gewonde of gedode dader zijn er heel weinig elementen die dit bevestigen. Er is een agent die met zijn dienstwapen geschoten heeft in de richting van de Golf (met een 7.65mm) maar dit schot heeft geen doel geraakt

the end, met wat je hierboven en in je voorgaande berichten schrijft, beweer jij dat zowel de toenmalige burgemeester als Eddy Nevens gelogen hebben. Straf! Het gaat hoegenaamd niet om een emotionele verklaring van de burgemeester. Het gaat om feiten. De burgemeester zal inderdaad geen inzage gehad hebben in het onderzoeksdossier wat logisch is omdat hij hiervoor niet is bevoegd. Maar de burgemeester is wel het hoofd van de politie en hij zal zeker en vast een verslag hebben opgevraagd van de feiten aan zijn politieagenten en van de interventie van zijn politieagenten op de plaats van de feiten. Zijn uitspraken op de gemeenteraad zullen gebaseerd zijn op dat verslag.

Bovendien zijn de er verklaringen van Eddy Nevens zelf. Die verklaringen zijn geacteerd in het dossier. Je begrijpt toch wel dat de interventie van Nevens zeker uitgebreid geacteerd werd in een proces-verbaal. Als je dat al niet meer wil geloven dan stop je er best mee om je met de Bende van Nijvel-zaak bezig te houden.

'Plots was het ijzig stil op de parking. Wij hoorden een auto met brullende motor vertrekken. Een collega was naast mij [Eddy Nevens dus] komen staan. Toen de VW Golf met openstaande kofferklep de Ninoofsesteenweg opdraaide, hebben wij allebei op de auto gevuurd, mijn collega éénmaal, ik [Eddy Nevens dus] driemaal. Vraag mij niet of ik iemand geraakt heb. Ik heb op het zwarte gat van de openstaande koffer van de Golf gericht. Ik heb geen enkele van de inzittenden gezien. Ik herinner mij wel dat wij niet meer door de gangsters onder vuur werden genomen.'

Bron: Het Nieuwsblad | 1 juni 2010 (link)

Ik geloof toch eerder de versie van Nevens dan deze van je getuige(n) hoor.

the end wrote:

Er zijn ook geen materiële elementen in de inventarislijsten ivm Nevens, wat heel opmerkelijk is.

De theorie als zou een dader door een politieschot geraakt zijn tijdens de vlucht in Aalst is geen theorie uit 2010 van Eddy Vos. Al onmiddellijk na de feiten was dit een piste die gevolgd werd. Zie onderstaande.

Anderzijds zou het onderzoek naar de bloedige aanslag te Aalst nu ook andere wegen opgaan. In gerechtskringen is men er vrij zeker van dat één der Aalsterse politiemensen een vluchtende gangster zou hebben geraakt. De hulzen van de agent werden teruggevonden, maar slechts twee van de drie kogels worden gevonden. De derde kogel zou – volgens onderzoekers – de gangster hebben geraakt die achterin de wagen zat.

Maar men betwijfelt in gerechtskringen dat de man werd verwond, want men vermoedt dat de gangsters kogelvrije vesten dragen die zij anderhalf jaar geleden hebben gestolen te Temse. Het zou om vesten gaan die tot aan de knieën reiken (*) en die alleen door een Falgeweerschot zijn te doorboren.

Bron: Het Laatste Nieuws | 16 november 1985

(*) Hier sloeg de fantasie van de journalist wat op hol. Ondertussen is één van de vesten teruggevonden in Ronquières. Die vest is niet zo lang als in het artikel beschreven wordt. Zie » Forum

617

Re: Aalst: 9 November

Vandaar misschien ook het DNA-spoor op een van de opgeviste vesten.

Re: Aalst: 9 November

koos24 wrote:

Ik zal eens kijken of ik het kan vinden maar meen ergens gelezen te hebben dat de scherpschutters - want daar ging het om - pas na Aalst op de daken kwamen. En en dat er voor Aalst alleen verscherpt toezicht was.

LEO wrote:

Scherpschutters waren reeds aanwezig voor Eigenbrakel/Overijse. Iedere winkel die in een risicozone lag, in de nabijheid van autostrades of een goede vluchtweg, werd toen bewaakt

LEO wrote:

Ik vermoed dat er in die periode door de Rijkswacht toch meer actie werd ondernomen dan we eigenlijk weten. Er werden scherpschutters ingezet, dat kan ik bevestigen. Maar volgens welk schema, geen idéé.

Het systematisch opstellen van scherpschutters op de daken van warenhuizen die aan een makkelijke vluchtroute gelegen waren, is pas op 15 november 1985 gebeurd en dan nog telkens pas na 18u.

619

Re: Aalst: 9 November

Het opstellen van scherpschutters gebeurde reeds vroeger. Ik herinner me de bewaking van een Colruyt in Heverlee tijdens de maanden augustus of september. Er lag een scherpschutter op het dak van het gebouw en eentje op het balkon van een naburige building! Ik merkte ze pas op na het sluiten van de winkel en het afblazen van de actie!

620

Re: Aalst: 9 November

Merovinger wrote:

De theorie als zou een dader door een politieschot geraakt zijn tijdens de vlucht in Aalst is geen theorie uit 2010 van Eddy Vos. Al onmiddellijk na de feiten was dit een piste die gevolgd werd. Zie onderstaande.

Anderzijds zou het onderzoek naar de bloedige aanslag te Aalst nu ook andere wegen opgaan. In gerechtskringen is men er vrij zeker van dat één der Aalsterse politiemensen een vluchtende gangster zou hebben geraakt. De hulzen van de agent werden teruggevonden, maar slechts twee van de drie kogels worden gevonden. De derde kogel zou – volgens onderzoekers – de gangster hebben geraakt die achterin de wagen zat.

Bron: Het Laatste Nieuws | 16 november 1985

Bovenstaande zal niet over Nevens gaan maar wel over de agent die met zijn 7.65 schoot. Dit wapen werpt de hulzen uit. Bij het wapen van Nevens bleven de hulzen in de trommel zitten en werden niet uitgeworpen. Van het 7.65 wapen zijn hulzen, kogels en de impact van de kogels teruggevonden, dit ontbreekt (in het Delta dossier) van Nevens.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.