891

Re: Aalst: 9 November

Ik ben het volledig eens met jullie. Ik heb al vaak voor het scherm gezeten en gedacht, zo moet het gegaan zijn tussen sommige speurders, parketten, politie/rijkswacht etc.....en kijk naar het resultaat.

Dit gezegd zijnde denk ik dan aan deze zin : "Als je geen deel kan zijn van de oplossing dan ben je een deel van het probleem ".
Mijn excuses indien ik te veel deel van het probleem was.

892

Re: Aalst: 9 November

Ben,
kun je alle posts die niet meer over Aalst 9 november gaan, verwijderen aub?

Re: Aalst: 9 November

Club le happy few,
Jij bent terug ! Welkom. Jouw theorie ivm de bende Farcy houdt mij nog steeds wakker.

Alle andere oudforumleden toon eens even een teken van leven. Unite the clans !
@Ikbenhetbeu, Mijn eeuwige vriendschap voor jou! Je hebt gelijk.
Ik ben geen slachtoffer. Ik ken wel vele slachtoffers, ook de stille die nooit spreken. Het is voor hen dat we vechten en voor het onrecht dat onze beschermers zijn burgers zou aangedaan hebben.
@ Coconut... Zoals je weet ken ik RWers van toen.

@ Aubanel, merci voor de missing links.

Eindelijk komt de progressie. Ze kunnen ons allemaal niet aan.

Beste Ben, het zal een wederkerige vraag zijn, maar kunnen wij geen mogelijkheid vinden om PDF s te uploaden ?

@ iedereen op 9 november s avonds op het wel gekende uur zullen wij staan op de parking in Aalst.

894

Re: Aalst: 9 November

Robertvandeurnen wrote:

het zal een wederkerige vraag zijn, maar kunnen wij geen mogelijkheid vinden om PDF s te uploaden ?

Google 'file upload' of 'pdf file upload' en je krijgt tientallen opties om een bestand / pdf document te uploaden. Kopieer vervolgens de link die je krijgt op dit forum. Werkt prima en Ben heeft op die manier geen extra (security) zorgen.

Re: Aalst: 9 November

Albert Van den Abiel is tijdens de overval tweemaal aan het Delhaize-warenhuis geweest. Eén keer gewapend en één keer zonder wapen. Toen hij de eerste schoten hoorde, heeft hij zijn wapen gepakt en is hij naar het warenhuis gegaan.

Toen hij de eerste keer aan het warenhuis kwam, stond er reeds een gewapende rijkswachter voor de ingang. Hij is toen zelfs aan de kassa's aan de voorkant geraakt (in die tijd waren er kassa's vooraan en achteraan) en daar kwam hij nog een BOB'er (in burger) tegen die hem weg stuurde. De overval was toen nog bezig aan de kassa's achteraan.

Hij is terug naar zijn appartement gegaan, heeft zijn wapen weggelegd (hij vond het geen goed idee om daar gewapend rond te lopen als er al zoveel rijkswachters waren) en is terug naar het warenhuis gegaan. Toen hij daar aankwam, was er al zoveel volk dat hij niet verder kon. Hij werd tegengehouden door een BOB'er (weer in burger) die hem vroeg om op twee kinderen te passen. Hij heeft de kinderen meegenomen naar zijn appartement en is voor de derde keer naar het warenhuis gegaan, nu naar de parking om zijn familie te zoeken.

Conclusie: Toen de rijkswachtpatrouille die normaal gezien tot 20u00 moest blijven, om 19u30 vertrok en naar de Villalaan reed (wat had ze daar te zoeken?), waren er nog wel degelijk rijkswachters (in burger) aanwezig in het warenhuis!

Ik lees dat er minstens 2 ordehandhavers zich kort aan de ingang van de Delhaize bevonden.Indien bovenstaande correct is, heeft grootvader veel geluk gehad dat hij het er levend van af gebracht heeft!

Vraag 1: Wat was de trigger dat grootvader naar de Delhaize gelokt heeft? De kans dat hij naar buiten kijkt en het gevoel heeft 'hier gaat iets gebeuren' is een waterkans?
Vraag 2: Wat is er gebeurd met die bob'er en rijkswachter? Zijn deze nadien geïdentificeerd?

Het is niet mijn bedoeling om een stelling of feit als een leugen af te doen, integendeel ... Ik probeer het enkel zeer duidelijk te begrijpen en alles in kaart te brengen.

896

Re: Aalst: 9 November

Wat was de trigger dat grootvader naar de Delhaize gelokt heeft?

Misschien vind je hier (na 45'') meer te weten

http://www.youtube.com/watch?v=Y2ZRmx44 … 0E55E1C4AB

897

Re: Aalst: 9 November

Over Les Dépanneuses Oranges, het bedrijf waarvan grootvader VDS zijn facturen kreeg ivm zijn  nummerplaat op BMW

https://www.dhnet.be/actu/faits/depanne … 6db97bde88

898

Re: Aalst: 9 November

Human wrote:

Wat was de trigger dat grootvader naar de Delhaize gelokt heeft?

Misschien vind je hier (na 45'') meer te weten

http://www.youtube.com/watch?v=Y2ZRmx44 … 0E55E1C4AB

Sorry, maar ik heb het (alweer) niet gezien of gehoord. Er zijn via YouTube wel meerdere interessante topics te vinden .. over P. Pilarski bvb. zogezegd dood maar in dit hele verhaal weet je maar nooit.... Bouhouche, Toumaniantz ... noem ze maar op.

Re: Aalst: 9 November

Heb ook niets wereldschokkends ontdekt.. komt er op neer dat hij schoten gehoord heeft & naar buiten op de parking gelopen is. Nu zegt hij wel dat de politie redelijk snel aanwezig was. Er circuleren zo veel verhalen dat het onduidelijk wordt.

Re: Aalst: 9 November

Het lijkt zelfs of hij de snelle aanwezigheid van de politie prijst. Niks negatiefs. Dat kwam pas later. Frustratie groeit naarmate er geen resultaten geboekt worden, en dat is begrijpelijk. Maar om te weten wat er werkelijk gebeurde zijn de oudste getuigenissen zoals deze de meest waardevolle. Dan is het geheugen nog vers.