941

Re: Aalst: 9 November

Raf, er zit in technieken, methodes meer wetenschap dan je zou denken. 7 van de 8 dodelijke slachtoffers in Aalst zijn van zeer dichtbij beschoten, in dit van dichtbij beschieten zit zoals A. Pint zegt een soort ziekelijke precisie in. Een belangrijk element is ook dat ze dit doen voor ze binnen gaan in de supermarkt en dus voor de overval (kassa's) eindelijk start. Die eerste schoten waren honderden meters ver te horen, om 19u37 (eerste schoten) werd de politie verwittigd om 19u49 ongeveer hebben ze de parking verlaten. Dus 12 minuten voor de vlucht en voor ze binnen gaan moorden ze en is de omgeving verwittigd. Het begin van de aanslag zijn het 3 daders verspreid over de parking die moorden met ongeveer 30 meter afstand tussen de verschillende slachtoffers.

Wat ze doen op de parking is met voorbedachte rade dit is gepland die gruwel, er is ook nog het element van het doorgeven van wapens in de loop van de aanslag, in Eigenbrakel 85 doen ze dit ook. Daders x vuurt op de parking met wapen y en binnen vuurt dader x met wapen z. Het is de combinatie van factoren die belangrijk zijn.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Aalst: 9 November

Duidelijke voorstelling van de feiten, the End!
Rest ik enkel met de vraag waarom ze wapens ter plaatse doorgeven aan bijvoorbeeld dader x.
Is het de opzet om de groep van daders kleiner te laten lijken bij onderzoek?

943

Re: Aalst: 9 November

ja dit is mogelijks een redenen; ook de schutter met de riotgun 1 in Aalst en Eigenbrakel telt zijn schoten, vuurt x aantal keer en in de plaats van te herladen neemt hij een ander wapen. Er zijn nog elementen rond de riotgun 1 die vragen oproepen. De zenuwachtigheid van Mendez rond  het gebruik van de wapens en zijn uitspraak over het doden van kinderen ivm een doel (waar hij tegen was) zal met de RG1 te maken hebben die mogelijks bewerkt is.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

944

Re: Aalst: 9 November

Een shotgun herladen kost redelijk wat tijd. Tijdens het herladen ben je in feite ongewapend en een duidelijk waarneembaar doel. De munitie ervoor mee meezeulen is ook niet evident. Daarom is een shotgun schutter tijdens een (militaire) actie ook voorzien van een vuistvuurwapen.

Het doorgeven van de shotgun kan het herladen tot doel gehad hebben.

Re: Aalst: 9 November

the end wrote:

Raf, er zit in technieken, methodes meer wetenschap dan je zou denken. 7 van de 8 dodelijke slachtoffers in Aalst zijn van zeer dichtbij beschoten, in dit van dichtbij beschieten zit zoals A. Pint zegt een soort ziekelijke precisie in.


Eerstelijnsgetuigen spreken van een wilde die roekeloos in het rond schiet naar alles wat beweegt; staat in contrast met wetenschap en precisie.

Tevens, en verbeter mijn zienswijze indien nodig, is een handtekening laten op het slachtoffer een uiting van een persoonlijke afrekening.

946

Re: Aalst: 9 November

Het kan voor de getuige roekeloos over komen het schieten, Maar in het schijnbaar roekeloze zit een berekend of doordacht patroon. Het minuten wachten op de parking (zonder schoten) voor het vertrekken is toch weel heel koelbloedig.

Spectator Of Life wrote:

Tevens, en verbeter mijn zienswijze indien nodig, is een handtekening laten op het slachtoffer een uiting van een persoonlijke afrekening.

Bedoel je in relatie tot het slachtoffer(s) in Aalst? In die context neen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

947

Re: Aalst: 9 November

Een patroon dat eens te meer wijst naar Diane of een paramilitaire groep zoals de WNP. Het verloop van de raid en de rol van elke dader is waarschijnlijk verschillende malen gerepeteerd. Ik denk hierbij aan figuren zoals Calmette en Elnikoff. Bonkoffsky had ook een verleden bij Diane.

948

Re: Aalst: 9 November

Geloof ik niets van ... zelfs een nitwit als PH kon deze techniek in een mum van tijd aangeleerd hebben. Sorry the end, maar is zit m.i. geen doordacht patroon in de brutale moordpartij die in Aalst plaatsvond. Het wachten op de parking kan mss die indruk wekken, maar niet als je 100% toegedekt wordt door bepaalde instanties, tijdens of na de overval.

949

Re: Aalst: 9 November

P-51 wrote:

Geloof ik niets van ... zelfs een nitwit als PH kon deze techniek in een mum van tijd aangeleerd hebben.

Welke techniek?

P-51 wrote:

Sorry the end, maar is zit m.i. geen doordacht patroon in de brutale moordpartij die in Aalst plaatsvond.

Maakt niet uit P-51 of je het ziet of niet. Als je denkt dat ze gewoon zomaar iets willekeurig doen is dit je volste recht.

Ergens spreek (schrijf) je jezelf tegen, ik hoop dat je het beseft. Als het 100% toegedekt wordt door hogere instanties dan is het doordacht wat er gebeurt op de parking in Aalst.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

950

Re: Aalst: 9 November

Waar de meeste van jullie weinig rekening mee lijken te houden is het feit dat de gewetenloze lafheid van de daden slechts aan weinig mensen voorbehouden zijn. Dat is een bijzonder specifiek profiel. Als België vol liep met mafketels die in opdracht gezinnen afknallen zou het een stuk minder gezellig zijn op straat. Zelfs al zou iemand gebaat zijn geweest bij deze terreur dan nog lijkt het me stug dat de oorspronkelijke opdracht is uitgevoerd. Het is in die zin ook opvallend dat de helft van de dodelijke slachtoffers tijdens de laatste 3 feiten ontstaan zijn. Het ligt dan ook meer voor de hand dat de zogenaamde opdrachtgevers gechanteerd zijn of anderzijds onder druk zijn gezet om hun mond te houden en een rook gordijn op te trekken. Voor het motief moet je constant de vraag stellen wie er baat bij heeft. Zo ook de complot theorie zelf. Het lijkt me duidelijk dat 'de killer' bijvoorbeeld een glashelder motief heeft om deze theorieën de wereld in te helpen.   

Een sadist is in principe nog prima in staat om daden te vermijden die hem levenslang op kunnen leveren.  Zeker gezien het feit dat er meerdere daders waren, en er dus sprake geweest is van een groepsdynamiek, zijn er meer voor de hand liggende redenen waarom Aalst gezien kan worden als het laatste wapenfeit van de Bende van Nijvel. Welke complot theorie ook je voorkeur geniet, je hebt minimaal één gewetenloze dader nodig die er geen enkel bezwaar tegen heeft om op kleine afstand militaire wapens in te zetten tegen jonge kinderen. Op basis van het profiel van de killer zouden de onderzoekers in staat moeten zijn om het verdachten lijstje terug te brengen tot een handvol psychopaten.