11

Re: Uniek in de geschiedenis van het leger

Inderdaad Spectator. Zij die hier al lang dit forum volgen wisten waarschijnlijk net als ik dat er (letterlijk en figuurlijk deze keer) stront aan de knikker was bij de mededeling van het leger over dat intolerabel gedrag. Het heeft slechts enkele uren geduurd eer men schoorvoetend moest toegeven dat er een tweede onderzoek gestart was ivm wapenhandel en drughandel.

De vraag is dan hoe groot die wapenhandel was. Ik kan me indenken dat de maffia niet betrokken is in deze voor slechts een "paar onderdelen van oorlogswapens". Daarvoor komen die mannen niet buiten denk ik dan. En dan dwingt een tweede vraag zich op: verkochten onze militairen wapens aan de Russen? Heb een tijdje geleden een artikel gelezen met als ondertitel; "De lange strijd van de Tsjetsjenen om zich los te maken van Rusland werd gesmoord in de omhelzing van Poetin en Kadyrov".

» historianet.nl

't Was niet voor niets dat de grote man van het leger super zeuwachtig was tijdens die persconferentie denk ik dan. De koelbloedigheid die je van zo een man zou mogen verwachten was ver weg vond ik. Het is niet dankzij het leger dat dit alles naar boven kwam als ik nog goed kan volgen. Misschien, heel misschien hebben ze kunnen ingrijpen voor er doden gingen vallen. Ik hoop het.

Hoe zouden Amerikaanse en andere inlichtingendiensten hier naar kijken vraag ik mij dan af. En inderdaad, is Amay een alleenstaand geval?

Re: Uniek in de geschiedenis van het leger

Een soldaat mag zijn wapen niet eens naar zijn bureau meenemen”: hoe kan het dan dat militairen wapenonderdelen verkochten aan de maffia?

Bron » www.hln.be

Het zou mij verbazen mocht de volledige waarheid naar boven komen.

13

Re: Uniek in de geschiedenis van het leger

Blijkbaar komen er nog andere militaire locaties in aanmerking.

Re: Uniek in de geschiedenis van het leger

Eén militair met een drugshandeltje die pochte over een afgesneden vinger: zo begon vier jaar geleden al het schandaal in de kazerne van Amay

Bron » www.hln.be

Dat is dus al minstens 4 jaar aan de gang maar blijkbaar heeft geen enkele overste van buiten "de groep" ooit iets opgemerkt?! Het blijft overigens oorverdovend stil langs de kant van de Dedonder's en de Van Tichelt's en de Verlinden's.

Bij een huiszoeking in Lodelinsart in Henegouwen heeft een verdachte het vuur geopend op de politie. Een agent van de speciale eenheden is daarbij overleden, twee anderen raakten gewond. Een van hen vecht voor zijn leven. De schutter zelf werd aangehouden en was ook kritiek. Hij is inmiddels overleden, meldt vrtnws. Volg hier live de verdere ontwikkelingen.

Bron » www.hln.be

Ik zou wel eens graag willen weten waar de verdachte zijn wapen heeft vandaan gehaald. Ook langs de kant van het Vlaams Belang die er anders altijd als de kippen bij is om commentaar te leveren blijft het nu oorverdovend stil. Hey, Van Grieken. Zeg ne keer eens iets, jong!