481

Re: Aalst: Vlucht

FreCR wrote:

In dat opzicht kan je hetzelfde zeggen over de Golf GTI gezien te Leerbeek. De kans is bijzonder groot dat dit de GTI van Aalst was, maar 100% zekerheid is daar ook niet over.

Waar de achtervolgers vanuit Aalst de GTI uit het zicht verloren hebben, dat is in principe de laatste plaats waar je 100% zeker kan over zijn.

Er is een heel groot verschil tussen de getuigen in de buurt van Leerbeek en degene die vele jaren later gekomen is van Houssière. Die van Leerbeek is zo goed als zeker de daderwagen, het klopt ook met de test die later door de rijkswacht gedaan is met hun Volvo turbo. Het tijdstip 20u05 - wanneer dat de getuigen de Golf gezien hebben de gevaarlijke bocht nemen - komt overeen met het tijdstip dat de daders daar passeerden volgens die test. Na Leerbeek is de daderwagen op de vluchtweg niet meer gezien.

Wat de getuigenis betreft van het bos van Houssière om 00u30, meer dan 4 uur na Leerbeek, dit kan evengoed de Erps-Kwerps Golf zijn. Over die getuigenis zijn er veel meer mogelijkheden of twijfels over welke Golf het juist gaat en wat de context was van wat ze daar te doen stonden te doen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

482

Re: Aalst: Vlucht

Ik vind het inderdaad ook een heel rare getuigenis, zoveel jaren later en 4 uur na de feiten? Bij mijn weten is de Golf de allerlaatste keer gezien aan kruispunt Hogeberg! Van Aalst tot kruispunt Hogeberg is de Golf door heel wat mensen gezien en dan ineens hocus pocus pats was de Golf weg! Toevallig aan de oude militaire basis van Kester en had de schepenzoon hen niet achtervolgd waren ze waarschijnlijk aan garage Cemaert rechtsaf geslegen om zo naar de Kesterheide te rijden.

483

Re: Aalst: Vlucht

Ben wrote:
the end wrote:

Er zijn niet veel getuigenissen van de vluchtwagen, na Leerbeek stopt het.

Klopt niet, de wagen is nadien gezien in het Bois de la Houssière.

the end wrote:

Wat de getuigenis betreft van het bos van Houssière om 00u30, meer dan 4 uur na Leerbeek, dit kan evengoed de Erps-Kwerps Golf zijn. Over die getuigenis zijn er veel meer mogelijkheden of twijfels over welke Golf het juist gaat en wat de context was van wat ze daar te doen stonden te doen.

Volgens Philippe Clerbois:

"La Golf que j'ai vu dans le bois était de couleur foncée, et n'avait que 2 portes + le hayon ouvert".

De getuige in Houssière heeft een driedeurs gezien, wat uitsluit dat dit de daders van Aalst zijn met de daderwagen. Het moet een andere Golf zijn waarbij de Erps Kwerps Golf het meest voor de hand ligt want dit was een driedeurs. Wat is de context dan dat die Golf daar staat en wat is het verband met de getuige die iets in het water heeft zien smijten (niet de zakken die in '86 gevonden) door inzittende van een groene Golf.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

484

Re: Aalst: Vlucht

Over de vlucht van de Golf en de twee getuigen in Leerbeek is er iets waar blijkbaar nog niemand bij stil gestaan heeft. Ten eerste de daders hebben niet continu plankgas gereden anders waren ze iets vroeger op het punt waar de getuigen de Golf gezien hebben. Het vertragen van de Golf is zelfs in de paar kilometers voor het kruispunt in Leerbeek want de BMW reed vlugger dan de Golf in dit stuk.

De BMW is "niet" voorbij gestoken geweest door de Golf maar heeft wel gezien hoe op een bepaald moment die roekeloos de wagen voor hen inhaalde. Dus de BMW moet vlugger dan de Golf gereden hebben op een bepaald moment.

Eenvoudig gesteld, de daders moeten in de paar kilometer voor het kruispunt in Leerbeek vertraagd hebben, en bij het zien van de BMW achter hen beslist hebben roekeloos de voorligger voorbij te steken. Dus waarom juist daar eerst vertragen en bij het zien van de achterligger van gedachten veranderen. Nogmaals dit is het laatste punt waar de vluchtende Golf gezien is. Was het de bedoeling geweest van de daders om door te rijden richting Halle en verder zouden ze niet in dit stuk vertraag hebben, dan rij je gewoon plankgas door en zou de BMW de Golf niet kunnen inhalen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

485

Re: Aalst: Vlucht

the end wrote:

en zou de BMW de Golf niet kunnen inhalen.

Hiermee bedoel ik naderen in een poging die in te halen om zijn ongenoegen duidelijk te maken. Hoe men het ook bekijkt; de BMW moet rapper dan de Golf gereden hebben en de Golf vertraagd aanvankelijk in dit stuk.

Erbij en dit is extreem belangrijk, er is een rechtstreeks verband op verschillende niveau's met de manipulatie tot het vinden van de zakken in '86. Die manipulatie kan alleen maar te maken hebben met de werkelijke vluchtroute. Martine Michel snapt die link natuurlijk ook. Daarmee dat ze bepaalde handelingen stelt en dat er testamenten in de media worden opgemaakt.

Naar waar is de Golf gereden na Aalst? Er zijn veel meer elementen die duiden dat de Golf voorbij het kruispunt in Leerbeek niet rechtdoor naar Halle gereden is (wel het kruispunt over) maar er voorbij rechts gereden is. Vooral de link met de manipulatie tot het vinden van de zakken is heel merkwaardig.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

486

Re: Aalst: Vlucht

the end wrote:

Het vertragen van de Golf is zelfs in de paar kilometers voor het kruispunt in Leerbeek want de BMW reed vlugger dan de Golf in dit stuk.

Voor Leerbeek zijn twee bochten. Het is dus logisch dat wagens daar iets trager gaan rijden.

the end wrote:

De BMW is "niet" voorbij gestoken geweest door de Golf maar heeft wel gezien hoe op een bepaald moment die roekeloos de wagen voor hen inhaalde. Dus de BMW moet vlugger dan de Golf gereden hebben op een bepaald moment.

Wat zegt de BMW-chauffeur, aka de schepenzoon:

“Twee kilometer voor Leerbeek zat ik achter een tractor. Ik wou die inhalen. Juist op dat moment raasde die donkere Golf GTI me voorbij. Hij kwam van nergens, zo snel. Hij reed op het linker rijvak, was aan het spookrijden.

(...) “Inderdaad. Ik wou die gasten even duidelijk maken wat ik van hun rijgedrag dacht. Dus raasde ik achter hen aan. Ik zag mijn kilometerteller klimmen tot 200 per uur.

Nergens is er sprake van een VW Golf die trager gaat rijden. Er is enkel sprake van "een raket", een wagen die voorbij "raast", "zo snel" en een snelheid tot 200 km/uur.

the end wrote:

Eenvoudig gesteld, de daders moeten in de paar kilometer voor het kruispunt in Leerbeek vertraagd hebben

Er is geen enkele aanwijzing dat de daders bewust trager zijn gaan rijden. In Leerbeek zijn ze rechtdoor "geraasd" richting Halle en heeft de schepenzoon de achtervolging gestakt.

the end wrote:

Hoe men het ook bekijkt de BMW moet rapper dan de Golf gereden hebben en de golf vertraagd aanvankelijk in dit stuk.

Wat zegt de schepenzoon hierover:

“Het was geen bumper-aan-bumpersituatie of zo, maar ik kon de wagen vrij helder beschrijven."

the end wrote:

Die manipulatie kan alleen maar te maken hebben met de werkelijke vluchtroute.

the end wrote:

Vooral de link met de manipulatie tot het vinden van de zakken is heel merkwaardig.

Ik snap je link tussen de "werkelijke vluchtroute" en het vinden van de zakken niet. Zou je dit kunnen verklaren?

the end wrote:

Er zijn veel meer elementen die duiden dat de Golf voorbij het kruispunt in Leerbeek niet rechtdoor naar Halle gereden is (wel het kruispunt over) maar er voorbij rechts gereden is.

Ik haal er nog één keer de schepenzoon bij:

"Aan de verkeerslichten in Leerbeek, na een achtervolging van twee kilometer, ben ik gestopt. Die GTI knalde door het rood en zo gek was ik nu ook weer niet. Toen ik nadien hoorde van het drama in Aalst, ben ik natuurlijk geschrokken.”

De wagen "knalde" door het rood en reed dus aan hoge snelheid verder richting Halle. Wat zijn die elementen (het zijn er blijkbaar veel) die er op wijzen dat de wagen naar rechts gereden is?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

487

Re: Aalst: Vlucht

Ben wrote:

Wat zegt de BMW-chauffeur, aka de schepenzoon:

“Twee kilometer voor Leerbeek zat ik achter een tractor. Ik wou die inhalen. Juist op dat moment raasde die donkere Golf GTI me voorbij. Hij kwam van nergens, zo snel. Hij reed op het linker rijvak, was aan het spookrijden.

(...) “Inderdaad. Ik wou die gasten even duidelijk maken wat ik van hun rijgedrag dacht. Dus raasde ik achter hen aan. Ik zag mijn kilometerteller klimmen tot 200 per uur.

Nergens is er sprake van een VW Golf die trager gaat rijden. Er is enkel sprake van "een raket", een wagen die voorbij "raast", "zo snel" en een snelheid tot 200 km/uur.

Juist Ben, bedankt voor de aanvulling. Correct, het was door dit oorspronkelijk te lezen dat de aandacht naar de laatste 2 kilometers in combinatie met de snelheid en de tijdspanne die ze erover deden. En ook de link met de manipulatie in het tot stand komen in het vinden van de zakken.

Het is dat op het moment dat de BMW achter de tractor zit en voorbij gestoken wordt (in volle vaart) waarbij de BMW op dit moment een veel tragere snelheid had dan de Golf, en dat de Golf in volle vaart de volgende wagen in een bocht gevaarlijk inhaalt. Dan moet de BMW op die hele kleine afstand veel rapper dan de dader Golf gereden hebben, en of de Golf vertraagd hebben. En hoewel de snelheid van de BMW hoger licht dan die van de Golf is het niet voor de veiligheid, want ze halen in een bocht in.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Aalst: Vlucht

Hoeft helemaal niet:

  • Golf 1 GTI gaat van 0 naar 100 in 9,4 seconden, topsnelheid van 1981 is 182km/u volgens de boekjes

  • BMW E21 323 gaat van 0 naar 100 in ,7 seconden en de topsnelheid is 200km/u volgens de boekjes

Logisch dus als de schepenzoon er volgas achteraan gaat dat die inloopt, hoeft de Golf zeker niet voor vertraagd te hebben (mocht het het net nieuwe in 1983 geintroduceerde model e30 van BMW zijn, is die nog iets sneller).

489

Re: Aalst: Vlucht

De Golf reed waarschijnlijk trager om aan garage Camaert rechtsaf te slaan richting Kesterheide.

490

Re: Aalst: Vlucht

Eddy Nevens heeft nooit verklaard dat hij een dader getroffen heeft, noch gedood. Hij heeft raak geschoten in die zin dat hij de wagen geraakt heeft. De koffer open, een zwart gat. De pers of de rijkswacht, BOB-speurders hebben dit verhaal gedraaid dat er een dader geraakt was, waarschijnlijk dood, nadat getuigen iets hadden zien liggen die leek op een lichaam naast het voertuig? Zoeken naar een lichaam die niet dood is? Verbeter mij als ik fout ben.