561

Re: Aalst: Vlucht

FreCR, wat is dan de juiste ingesteldheid? Niets doen en alle mogelijke sporen die naar de waarheid zouden kunnen leiden afkraken zoals er al meer dan 30 jaar gebeurd? Het dekseltje van de doofpot gesloten houden?

562

Re: Aalst: Vlucht

Beste heren en dames uiteraard, ik weet het, ik zit nog niet zo lang op dit forum dus dat zal ook weer commentaar geven van wat zegt die nieuwe nu weer. Maar laat iedereen zijn hypothese poneren, van student tot deskundige. Er mag natuurlijk overal een discussie over ontstaan, maar toch niet tot in het oneindige.

Laat ons er van uit gaan, bij alles wat we schrijven, dat we misschien allemaal wel een beetje gelijk hebben. Of misschien helemaal niet.

Ik ken Ben niet maar dit forum kan nooit de bedoeling hebben om een winnaar aan te duiden of tot welles-nietes-discussies te leiden. Laat ons dat onthouden en meenemen in onze commentaren. En vooral de encyclopedische waarde van dit forum mee helpen verhogen voor diegenen die na ons komen.

Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, maar elkaar afbreken om af te breken, zorgt er alleen maar voor dat mensen die dit allemaal levendig willen houden uit respect voor slachtoffers of de rechtstaat, of beroepseer, of wat dan ook, op een bepaald moment afhaken.

Ik viseer niemand en heb helemaal geen moderator-ambities, maar dit wou ik toch even goed bedoelend kwijt.

563

Re: Aalst: Vlucht

kenza wrote:

Het dekseltje van de doofpot gesloten houden?

Dit is in verband met de vluchtweg een zekerheid. Dit staat in relatie met het tot stand komen van het vinden van de zakken. Wat Troch zegt klopt niet. De weg weg dat de bron van volgt gaat niet via een ander onderzoek. De bron komt van het onderzoek naar de vluchtweg, dus uit het bende-onderzoek zelf. Oei, het deksel is weg

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Aalst: Vlucht

kenza wrote:

FreCR, wat is dan de juiste ingesteldheid? Niets doen en alle mogelijke sporen die naar de waarheid zouden kunnen leiden afkraken zoals er al meer dan 30 jaar gebeurd? Het dekseltje van de doofpot gesloten houden?

Ik vrees van wel. Ik heb bij Dendermonde een even slecht gevoel als bij Charleroi. En enorm arrogant. Het onderzoek was voor mij al begraven in Dendermonde. Veel meer dan De Staerke arresteren hebben ze niet kunnen doen. De opdrachtgevers hebben altijd op beide oren kunnen slapen. De enige die ik wil geloven is Vernaillen.

565

Re: Aalst: Vlucht

Ik lees zonet in het nieuwe boek van David van de Steen dat Eddy Nevens ervan uitging dat de Bende na Aalst meteen ook zou toeslaan in Liedekerke, in de Delhaize op de grens met Denderleeuw. Dat zou een even verschrikkelijk bloedbad geweest zijn, wegens slachtoffers ook al helemaal als ratten in de val. Dat zou eventueel kunnen betekenen dat de daders de steenweg toch verlaten hebben ter hoogte van het Strokapelleke in Denderleeuw, en vervolgens richting Delhaize Liedekerke reden, waar ze om een of andere reden niet konden stoppen. Een geluk voor mij, want ik was die avond aan het shoppen in deze Delhaize. Ik weet nog wel dat een rijkswachtcombi voor de ingang stond, wat sedert Overijse en Brain l'Alleud een gewoonte was.

Re: Aalst: Vlucht

Waar zou Eddy zich dan op baseren? Louter op een buikgevoel en/of schrik voor een wederhaling van Overijse - Eigenbrakel met nog meer slachtoffers? Aangezien er vaak wordt gezegd dat het niet duidelijk is wat de vluchtroute is van de bende, veronderstel ik dat het eerder een schrik zal geweest zijn?

Re: Aalst: Vlucht

Inderdaad een goede vraag! En bijkomend: indien, zoals hier verschillende mensen steeds stellen, de bende overvallen een dekmantel zijn voor "liquidaties " wie stond er dan op de "lijst" te Liedekerke? Het was toch steeds de bedoeling mensen naar de plekken te lokken om bewust uit de weg te ruimen? (Voor een goede verstaander: ik geloof niet in die theorie.) Ik bedoel maar dat er weeral heel wat gedacht wordt wat helemaal niet te na te gaan is toch? Of hebben we hier wat gemist?

568

Re: Aalst: Vlucht

Wat betreft Aalst geloof ik totaal niet in de gelokt/liquidatie theorie. En Palstermans én Van Steen op hetzelfde uur daar ? Wat gingen ze daar doen samen met hun kinderen ? Drugs ruilen voor wapens ? (Sorry voor de grove woorden)
Finné daaromtegen zou wel eens een afspraak kunnen gehad hebben op die parking in Overijse.

569

Re: Aalst: Vlucht

Aubanel wrote:

Ik lees zonet in het nieuwe boek van David van de Steen dat Eddy Nevens ervan uitging dat de Bende na Aalst meteen ook zou toeslaan in Liedekerke, in de Delhaize op de grens met Denderleeuw. Dat zou een even verschrikkelijk bloedbad geweest zijn, wegens slachtoffers ook al helemaal als ratten in de val. Dat zou eventueel kunnen betekenen dat de daders de steenweg toch verlaten hebben ter hoogte van het Strokapelleke in Denderleeuw, en vervolgens richting Delhaize Liedekerke reden, waar ze om een of andere reden niet konden stoppen. Een geluk voor mij, want ik was die avond aan het shoppen in deze Delhaize. Ik weet nog wel dat een rijkswachtcombi voor de ingang stond, wat sedert Overijse en Brain l'Alleud een gewoonte was.

Goed dat je nog leeft maar waar haalt Eddy Nevens die info vandaan ? Ik was op dat moment in Aalst, ergens in de Parkstraat (trouwfeest) en ik kan me nog levendig herinneren (het tijdstip jammer genoeg niet meer) dat er plotseling agenten/rw-ers binnengestoven kwamen die toen vroegen of alles ok was? Ik was toen net een sigaretje aan het roken en wist begot niet waar het over ging - de agenten/rw-ers zeiden toen wel dat er een overval op de Delhaize gepleegd was maar meer ook niet.

570

Re: Aalst: Vlucht

Ik beweer niks, hé mannen. We weten dat ze vanuit Aalst richting Ninove zijn geraasd, over de brug van de autosnelweg in Erembodegem zijn gereden en niet gepasseerd zijn aan het kruispunt Den Doorn in Ninove. Op de Oude Steenweg Aalst-Ninove zijn voorbij Erembodegem de zijstraten die niet in Denderleeuw en Liedekerke uitkomen niet zo talrijk. Dat is gewoon een vaststelling. Net zoals de daders nadien opgemerkt zijn in Leerbeek/Gooik.
Wie er in Liedekerke op de lijst stond, weet ik niet. Of er überhaupt overal iemand op de lijst stond, weet ik evenmin. Ik vind dat daar nogal onzorgvuldig mee wordt omgesprongen. Ik ben daar helemaal niet van overtuigd. Maar als er in Liedekerke iemand zou zijn die in aanmerking komt, een regelmatig Delhaizebezoeker bovendien en een extreemrechtse idioot die na Aalst bezoek heeft gekregen van vier gemaskerde bandieten en die zelf ook nog eens lid van WNP was, dan zou ik wel een naam kunnen namen, jazeker.