Re: Aalst: 9 November 1985 - Vlucht

Niets zegt dat de Golf om 23.15 bestuurd werd door dezelfde equipe als deze die om 19.45 de bloederige overval pleegde. Misschien was de Golf op dat moment doorgegeven en niet meer in 'overval modus'.

Een vermelding van bron voor dergelijke informatie zou vanzelfsprekend wel plezierig zijn. In dit verhaal is het ook handig te weten bij elke Golf vermelding of het een Golf 1/2 betreft.

782

Re: Aalst: 9 November 1985 - Vlucht

Scaramouche wrote:

Wat is de bron van de getuigenis hierboven Ben?

Een bron bij de politie van Halle, waar de persoon op 9 november 1985 een getuigenis heeft afgelegd.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

Re: Aalst: 9 November 1985 - Vlucht

Dank u voor deze getuigenis, die volledig bevestigt wat Philippe Clerbois heeft meegemaakt in het bos van Houssière.

784

Re: Aalst: 9 November 1985 - Vlucht

Ben wrote:

Op 9 november, rond 23u15, ziet een getuige op de Chaussée de Mons in Tubize, in de richting van Tubize, een donkerkleurige gemetalliseerde Golf GTI. De getuige rijdt vlak achter de Golf en merkt de impact van een kogel rechtsboven het slot van de kofferdeur. De getuige merkt twee personen op in het voertuig. De VW Golf rijdt richting Mons, de getuige volgt hem niet want hij rijdt naar Tubize.

En zat er een kogelgat in het uitgebrande wrak dat gevonden werd bij Houssière? Nee voor zover ik weet.

Dus nog een andere Golf en/of problematische getuigenis.

785

Re: Aalst: 9 November 1985 - Vlucht

pyrénéen wrote:

Dank u voor deze getuigenis, die volledig bevestigt wat Philippe Clerbois heeft meegemaakt in het bos van Houssière.

Volgens Eddy Vos is er een andere getuige dan het echtpaar Clerbois:

"Plus tard, dans le même bois, un dernier témoin décrit des agissements suspects à proximité d’une décharge d’immondices. Selon lui, deux individus semblent transporter quelque chose, possiblement un corps."

» tueriesdubrabant.1fr1.net

Re: Aalst: 9 November 1985 - Vlucht

"La décharge d'immondices", weet er iemand waar dat juist is in le Bois de la Houssière? Is dat daar dat de 9mm koppen werden gevonden?

787

Re: Aalst: 9 November 1985 - Vlucht

Neen, dat stort was gekend als 'le trou du Marouset' en lag ongeveer 2 km ZZW van het punt waar die kogelkoppen werden gevonden. Het besloeg indertijd 4 à 5 hectare en was volledig illegaal. Eigenlijk ging het om een oud zandwinningsgebied dat vanaf begin jaren '80 'opgevuld' werd met afval. Daarna werd er een laag aarde en zand over gegooid en momenteel wordt er gewerkt aan een natuurgebied (!). De ondergrond is er zwaar vervuild. Overigens wemelt het in dat bos van de plekken waar men vanuit de ruime omgeving afval kwam dumpen.

Wat is ook 'plus tard, dans le même bois'? Later die nacht? Men hield daar blijkbaar van nachtwandelingen. Ik weet niet wat al die 'getuigenissen' waard zijn. Over die van Clerbois heb ik een opinie maar bon, dat ga ik niet telkens herhalen.

788

Re: Aalst: 9 November 1985 - Vlucht

Xenophon wrote:

En zat er een kogelgat in het uitgebrande wrak dat gevonden werd bij Houssière? Nee voor zover ik weet.

Voor zover ik weet waren er geen kogelinslagen op de in het Bois de la Houssière gevonden VW Golf.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

Re: Aalst: 9 November 1985 - Vlucht

Het ene hoeft het andere in geen geval uit te sluiten. Als de getuigenis klopt hebben we een zoveelste aanwijzing dat er die avond twee Golfjes actief waren na de overval in Aalst. Zelfs als je - om welke reden dan ook - de getuigenis van Van Malderen e.a. niet gelooft, moet je uit gaan van een tweede voertuig, niet enkel na Aalst maar elke keer ze een auto in brand hebben gestoken. Ik vermoed dat ze niet allen naar huis zijn gefietst.

Het enige opvallende in dit verhaal zou dan zijn dat ze als enige versterking nog een wagen hadden die geraakt was door een kogel, niet best de beste camouflage techniek. Misschien beschikten ze op 9 november 1985 over minder voertuigen (en manschappen) als soms gedacht, of was er een afspraak dat zij die voorbereidend werk (Mercedes?) deden hun rol hadden gespeeld eens de raid begon.

Re: Aalst: 9 November 1985 - Vlucht

Opmerkelijk ook dat de getuige het aantal passagiers en een kogelgat in de koffer kon zien, maar de nummerplaat dan niet?