Re: Aalst: 9 November 1985 - Vlucht
Het ene hoeft het andere in geen geval uit te sluiten. Als de getuigenis klopt hebben we een zoveelste aanwijzing dat er die avond twee Golfjes actief waren na de overval in Aalst. Zelfs als je - om welke reden dan ook - de getuigenis van Van Malderen e.a. niet gelooft, moet je uit gaan van een tweede voertuig, niet enkel na Aalst maar elke keer ze een auto in brand hebben gestoken. Ik vermoed dat ze niet allen naar huis zijn gefietst.
Het enige opvallende in dit verhaal zou dan zijn dat ze als enige versterking nog een wagen hadden die geraakt was door een kogel, niet best de beste camouflage techniek. Misschien beschikten ze op 9 november 1985 over minder voertuigen (en manschappen) als soms gedacht, of was er een afspraak dat zij die voorbereidend werk (Mercedes?) deden hun rol hadden gespeeld eens de raid begon.
Het ene sluit het andere eigenlijk wel uit want er zou een kogelgat in de koffer gezeten hebben, ik neem aan dat ze niet een gat geschoten hebben in hun camouflage-Golf (gesteld dat die er was) aangezien ze moeilijk op voorhand konden weten dat dat de outcome zou zijn.
Zoals Patrick schrijft: 's nachts wel een kogelgat zien in een donkergekleurde wagen maar niet het kenteken? Je zou ook de hoek eens moeten bekijken: de achterklep stond open toen ze vertrokken. Is het dan überhaupt mogelijk om op die plek een impact te hebben? (Voor alle duidelijkheid, het is een vraag die ik me stel, ik heb het niet in detail onderzocht.)