581

Re: Philippe De Staerke

Wat bedoel je hiermee Mincky?

582

Re: Philippe De Staerke

Als je verder leest in het artikel reden ze langs een post van de rijkswacht terwijl ze wapens in de auto hadden:

Hij zegt dat hij en Philippe De Staerke op een dag na een overval, allebei tot de tanden bewapend, in een wegversperring terecht kwamen met rijkswachters en militairen. Hij zei: ‘Nu zijn we erbij.’ Waarop De Staerke hem geruststelde: ‘Maar nee, maak je geen zorgen, je zal wel zien.’ De wagen stopte, de rijkswachters keken binnen, moeten de wapens hebben gezien, en deden teken dat ze moesten verder rijden. Toen begreep Alain dat De Staerke bescherming moet hebben genoten.

583

Re: Philippe De Staerke

Als je het juist leest staat er op een dag na een overval. Er staat niet na de overval in Eigenbrakel. Moussa heeft overvallen gepleegd met de Staerke, hij was tijdelijk lid van de bende van Baasrode (is hiervoor trouwens veroordeeld). Hij heeft altijd ontkend iets te maken te hebben met de Bende van Nijvel.

584

Re: Philippe De Staerke

edd wrote:

Het gaat niet om GELOVEN ... het gaat om bewijzen. Als die er geweest waren had De Staerke al jaren opgesloten gezeten.

Het feit dat het (nog) niet bewezen is, sluit niet uit dat het wel degelijk zo is… Voor mij is het een uitgemaakte zaak dat Philippe De Staerke erbij was. Er zijn té veel parallellen te trekken. En natuurlijk mogen de uitspraken van Moussa met een korrel zout genomen worden, maar hij noemt tenminste namen. Ik kan me moeilijk inbeelden dat hij die namen uit zijn duim zuigt.

585

Re: Philippe De Staerke

Robert wrote:

Wat bedoel je hiermee Mincky?

Ten tijde van de Bende-aanslag daar (27 september 1985, drie doden, ddc).

586

Re: Philippe De Staerke

Mincky wrote:

Ten tijde van de Bende-aanslag daar (27 september 1985, drie doden, ddc).

Geen enkele reden voor dergelijk kinderachtig gedrag Mincky, volgens mij lees je dingen die er niet staan.

Ten tijde van kan heel ruim geïnterpreteerd worden. Er staat niet dat hij hem 27/09/1985 naar daar gevoerd heeft enkel dat het in die periode was. Had Moussa gezegd: "ik heb hem naar die overval gevoerd" dan had een journalist het zeker zo verwoord en niet geschreven ten tijde van. Zo een quote zou waarschijnlijk zelfs de titel van het artikel zijn. Trouwens dan zou Moussa terloops bekend hebben medeplichtig te zijn wat hij altijd ontkend heeft.

587

Re: Philippe De Staerke

Robert: akkoord, voorts mag u dat denken en/of vinden. Ik interpreteer het in ieder geval anders.

588

Re: Philippe De Staerke

We hoeven het niet over alles eens te zijn Mincky, no problem

589

Re: Philippe De Staerke

Inderdaad, en dank u voor uw sportieve reactie. Ik wou dat mijn vrouw zo lief en zo sportief was. wink

Re: Philippe De Staerke

vhs1240 wrote:
edd wrote:

Het gaat niet om GELOVEN ... het gaat om bewijzen. Als die er geweest waren had De Staerke al jaren opgesloten gezeten.

Het feit dat het (nog) niet bewezen is, sluit niet uit dat het wel degelijk zo is… Voor mij is het een uitgemaakte zaak dat Philippe De Staerke erbij was. Er zijn té veel parallellen te trekken. En natuurlijk mogen de uitspraken van Moussa met een korrel zout genomen worden, maar hij noemt tenminste namen. Ik kan me moeilijk inbeelden dat hij die namen uit zijn duim zuigt.

Hij was daar kort voor de aanval en ging toen naar Robert Eckardt. De rechters waren van oordeel dat hij, gezien de vertragingen voor de cursussen, niet terug in Aalst  kon zijn op het moment van de aanval.

» www.dhnet.be