591

Re: Philippe De Staerke

Er zijn (ex) speurders die overtuigd zijn van de betrokkenheid van De Staerke en er zijn er die er niet in geloven. Freddy Troch heeft heel hard op dit spoor ingezet. In het schriftje van Willy Acke kwam hij amper ter sprake. Die had het wel over de WNP en corrupte rijkswachters. Volgens sommige informanten was hij een koelbloedige moordenaar en anderen achtten hem niet tot moord in staat. Een enigmatische figuur die misschien meer weet maar dit nooit zal toegeven.

592

Re: Philippe De Staerke

Inderdaad Django68. Soms valt het echt niet mee, en dan, aan welke kant moet je staan, wie heeft er gelijk?

593

Re: Philippe De Staerke

Als ik de wikipedia van Philippe De Staerke er op nalees:

“Tijdens het onderzoek tastte de politie in het duister, tot bleek dat Philippe De Staerke op de dag van de overval aanwezig was in de Delhaize van Aalst. ”

Wie durft Philippe De Staerke’ betrokkenheid dan nog steeds in twijfel trekken? Een lid van de Bende Van Baasrode, wiens modus operandi gelijkaardig was aan de Bende van Nijvel, die dezélfde dag van de overval in Aalst effectief aanwezig was in diezélfde Delhaize. Ik ben niet zo naïef om te denken dat dit “puur toeval” is.

Wake up people: Voor mij is het zo klaar als een klontje. Philippe De Staerke was minstens betrokken bij de Bende van Nijvel-overval in Aalst.

En ik denk ook dat er hier mensen op het forum zitten die deze piste bewust proberen te neutraliseren. Zou me niet eens verbazen als Phillippe De Staerke of andere betrokkenen dit forum al wel eens zélf gefrequenteerd zouden hebben. Ik weet alleszins dat als ík een lid van de Bende van Nijvel was ik dit forum in de gaten zou houden.

En voor eens en voor altijd: Het feit dat Philippe De Staerke destijds buiten vervolging is gesteld voor zijn aandeel wegens gebrek aan bewijs betekent NIKS. Het is niet omdat het nog niet bewezen kon worden dat het niet waar het is he. Natuurlijk gaat Philippe De Staerke zich hierachter verschuilen (hoe zou je zelf zijn?)

Philippe De Staerke is een lid van de Bende Van Nijvel. Punt.

Re: Philippe De Staerke

vhs1240, Bultot, het enige brein?

595

Re: Philippe De Staerke

Daar wil ik geen uitspraken over doen. Maar ik hecht niet al te veel geloof aan die politieke pistes, de ene al spectaculairder dan de andere. Dit waren gewoon gangsters.

Re: Philippe De Staerke

Heeft Bouhouche geen plaats in uw analyse?

597

Re: Philippe De Staerke

Zeker wél. Bultot, Bouhouche, Beijer, De Staerke, Salesse, Mendez, … Ik ga er niet ver af zitten …

Re: Philippe De Staerke

vhs1240 wrote:

En voor eens en voor altijd: Het feit dat Philippe De Staerke destijds buiten vervolging is gesteld voor zijn aandeel wegens gebrek aan bewijs betekent NIKS. Het is niet omdat het nog niet bewezen kon worden dat het niet waar het is he. Natuurlijk gaat Philippe De Staerke zich hierachter verschuilen (hoe zou je zelf zijn?)

Philippe De Staerke is een lid van de Bende Van Nijvel. Punt.

In de hypothèse, en dit is slechts een hypothèse, of Philippe De Staerke zelfs indirect, mee in Aalst, trek je conclusies over de mobiel? Want er waren nooit slachtoffers bij zijn overvallen met de Baasrode bende, en dit is een bloedbad.

599

Re: Philippe De Staerke

Ik blijf bij mijn stelling dat Philippe De Staerke een lid was van de Bende van Nijvel, niet in het minste omdat hij het zélf al toegegeven heeft in zijn brief uit 1991 aan Panorama. Of zijn we dat allemaal vergeten?

Zie artikel:

http://nsm08.casimages.com/img/2015/08/05//15080512151314738713488614.jpg

Re: Philippe De Staerke

Je begreep me niet VHS. Ik zeg niet dat Philippe De Staerke geen lid kan zijn van de bende van Nijvel omdat er geen slachtoffers waren bij zijn andere overvallen. Ik zeg dat als hij deelnam aan de aanslagen van 1985 (dat is een hypothese, ik zeg niet dat hij dat deed), dat betekent dat er iets anders was dan overvallen.