Re: Philippe De Staerke

pyrénéen wrote:

Philippe De Staerke in Het belang van Limburg van 1/6/2001:

"we zijn niet op zaterdag maar op vrijdag naar Aalst gegaan om zijn dochter op te halen van internaat".

De vraag is dus: waar is Sandra opgeleid? Interview op de Franze site, zie PDS thread, pagina 1.

Nee, de vraag is of Philippe De Staerke zich samen met Yvette van Hemelrijck en haar dochter kort voor de overval naar de delhaize Aalst heeft begeven. Misschien eens aan de dochter vragen.

Einde verhaal.

892

Re: Philippe De Staerke

De dochter wou niet meer terugkomen op Aalst en dat is haar goed recht. Betalen wij trouwens de politie niet om ons te beschermen? Heb gisteren nog eens een uitzending op de radio beluisterd uit '89. Ik dacht VPRO met de titel "Het spoor". Staat hier ergens in een apart topic » Forum

Absoluut de moeite waard om eens te beluisteren. Zal het nog eens opzoeken en hier vermelden.

Re: Philippe De Staerke

Ambrosius wrote:

Nee, de vraag is of Philippe De Staerke zich samen met Yvette van Hemelrijck en haar dochter kort voor de overval naar de delhaize Aalst heeft begeven. Misschien eens aan de dochter vragen.

Einde verhaal.

Wat mij zeker lijkt is dat ze de Delhaize de Aalst kende sinds ze terugkeerde de exacte locatie van de stripboekenplank.

Re: Philippe De Staerke

Dat laatste heb ik ook altijd als een zekerheid geweten, maar wat is nog zeker in dit dossier? In elk geval, zelfs al zouden sommige slachtoffers in Aalst niet toevallig zijn gekozen (waarover ik geen uitspraak doe), het feit dat ze daar die avond kwamen winkelen, is niet vreemd. Immers waren het mensen uit de streek.

Als speurders daadwerkelijk konden aantonen dat een gangster uit het Brusselse daar was, vrijdag of zaterdag, dan moet deze persoon hiervoor toch minstens een goede reden hebben kunnen geven. Mensen hebben niet de gewoonte dertig kilometer verderop boodschappen te doen, zelfs niet als ze daar toevallig in de buurt zijn.

895

Re: Philippe De Staerke

fenix wrote:

De dochter wou niet meer terugkomen op Aalst en dat is haar goed recht.

Waarschijnlijk spreekverbod. En met rede.

Re: Philippe De Staerke

Heuvel is een deelgemeente van Aalst. Ik vraag me af of we naar de stamboom van de radiopresentator hebben gekeken. Legde hij de connectie tussen Scherpenheuvel en Johnny B. Good?

897

Re: Philippe De Staerke

pyrénéen wrote:

Wat mij zeker lijkt is dat ze de Delhaize de Aalst kende sinds ze terugkeerde de exacte locatie van de stripboekenplank.

Als we kijken naar de kwaliteit van het onderzoek zou ik er niet van verschieten dat de speurders haar geholpen hebben om de exacte locatie van de stripboeken te vinden. Al zeg ik dat onder voorbehoud want ik heb daar geen bewijzen voor.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

898

Re: Philippe De Staerke

Zo moeilijk was die locatie nu ook weer niet. Als je langs de ingang van de parking binnen kwam moest je er sowieso passeren.

Re: Philippe De Staerke

Daar zou wel eens waarheid kunnen inzitten, ik citeer;

"Aan de ingang staat een rek met stripalbums, waar ik daarnet nog in heb zitten lezen terwijl mijn ouders de boodschappen deden."

Bron » Forum

900

Re: Philippe De Staerke

Hierbij een samenvatting van een post door een zekere Pak Man op de 'Les tueries du Brabant' facebook pagina. Misschien ook waard om op te merken dat André Rogge in zijn boek 'Het riool van België' schrijft dat gangster Jean Renson hem vertelde dat hij samen met De Staerke kort na de overval op Dekaise tegengehouden was door de politie voor een identiteitscontrole niet ver van waar de overval was gebeurd. Ik post het onder dit topic omdat de bende De Staerke volgens deze bewering de wapens kreeg van Bouhouche.

Philippe De Staerke aurait donc abattu le policier à l'extérieur, chez Dekaize, et il était très fier, parce qu'il aurait tiré de loin. Les trois auteurs de l'attaque chez Dekaize seraient d'après Philippe De Staerke: Philippe De Staerke, ainsi que Dominique Salesse, et Jean Bultot.

Léon De Staerke était indic de Bouhouche, il lui avait vendu des armes, et Léon était l'ami de Xavier Sliman. Pak Man La bande serait donc constituée, selon vous, de : Léon et Philippe De Staerke, Dominique Salesse, les frères Karafilis, les frères Apostolos, Jean Bultot, Madani Bouhouche, et Beijer était à tout le moins au courant, parce qu'il a eu recours à Léon De Staerke pour la revente des diamants et de l'or du fourgon de Zaventem.

Bouhouche était l'instigateur des TBW avec Bultot et les éxécutants étaient la bande Ph. et Léon De Staerke. Bouhouche n'intervenait jamais sur le terrain, au contraire de Bultot, présent à Alost, qui serait "tueur". Léon serait "le vieux". Serge Papadopoulos serait "le géant". Aucun membre de la bande n'aurait été blessé à Alost. Tous portaient un gilet pare-balles.

Les armes ayant servi à Alost proviennent de chez Juan Mendez, et ont été remises aux frères Karafilis par Jean Bultot la veille de l'attaque d'Alost. Les armes étaient normalement chez Serge Papadopoulos mais il était en prison avant Alost, alors Léon s'est occupé des armes.

Au Colruyt de Nivelles, c'est la seule fois que la bande des "éxécutants" au complet était présente, à savoir: Léon et Philippe De Staerke, Dominique Salesse, les frères Karafilis, les frères Papadopoulos, et Xavier et Thierry Sliman. A Nivelles, le 7.65 qui a été utilisé n'avait pas de propriétaire "fixe", le .22 appartenait à Serge Papadopoulos, alias le Boîteux. C'est lui qui serait le "géant".

» www.facebook.com/groups/