Topic: Televisie: Affaires sensibles - La piste Française

Gisteren uitgebrachte FR2-reportage over onder anderen Thierry Sliman, met in die reportage aan het woord Jean-Pierre Adam, Patrick Verdin en Geneviève Van Lidth de Jeude, de vrouw uit een adellijk geslacht die Thierry Sliman aanwees als haar overvaller op 14 februari 1983.

» www.francetvinfo.fr

Tegenslag blijkt onze hersenen blijvend te kunnen veranderen.

Re: Televisie: Affaires sensibles - La piste Française

Met behulp van Google Translate vertaald stukje uit voormeld internetartikel:

“Tegenwoordig hebben de burgerlijke partijen nog maar één hoop: een vergelijking van de zegels uit het onderzoek met het DNA van familieleden van de al jaren overleden gebroeders Sliman.”

In augustus 2023 is aan onderzoeksrechter Martine Michel overhandigd een DNA-staal van een familielid van Xavier Sliman. Hoe luidde de uitslag van het vergelijkend DNA-onderzoek?

Hierbij maak ik de aantekening dat de minister van Justitie in dezen gebruik moet maken van zijn positief injunctierecht, omdat ik denk dat Martine Michel in augustus 2023 heeft gedacht: ik ga niets met die DNA-staal laten doen, aangezien Thierry en Xavier Sliman dood zijn en volgens de Belgische strafwet het vervolgingsrecht tegen beide heren is vervallen vanwege hun overlijden.

In hoeverre Thierry en Xavier Sliman zich bezig hebben gehouden met het zelf vervaardigen van kogels, weet ik niet. Dit in het licht van de kennelijk na de overval op 14-08-1982 in Maubeuge gevonden, op niet-industriële wijze vervaardigde kogels uit een 8 millimeter (Lebel?)geweer, als ik de tot mij gekomen informatie goed heb begrepen.