1

Topic: Renault 30

In de nacht van 10 op 11 november 1985 ziet een getuige hoe drie personen een vuilniszak in het water gooien aan het Large de Fauquez in Ronquières. Anderhalf uur later merkt een andere getuige (de frituuruitbater) hoe twee auto’s arriveren met drie personen aan boord; er wordt aan de nummerplaten gewerkt. Het is een VW Golf GTI en een Renault 30.

De VW Golf GTI wordt een paar uur later uitgebrand teruggevonden in het Bois de la Houssière.

De Renault 30 wordt - voor zover ik weet - nooit gevonden. Ik ga ervan uit dat dit een persoonlijk voertuig was van één van de daders.

Info:

• Merk: Renault

• Type: 30, break

• Kleur: wit

• Nummerplaat: onbekend

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

Re: Renault 30

Als liefhebber van auto's uit die tijd kan ik zeggen dat een Renault 30 break uitvoering niet bestaat. Ook is het zo dat breaks uit die tijd veelal een gelijkaardige vorm hadden, zeer moeilijk om vanop afstand en in het donker te identificeren. Het is me dus niet duidelijk wat die getuige meent te hebben gezien.

3

Jawel, er is er in 1977 ooit één gemaakt. smile Maar ik vermoed dat de getuige gezegd zal hebben dat het een wagen was die op een break lijkt, bv. een Renault 30. Hij zal dus niet gezegd hebben dat het een Renault 30 break was. Want die bestaan inderdaad niet.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube

Blijft bizar dat je als getuige dan de ene auto niet kan specificeren terwijl je de andere wagen kan sub specificeren tot type GTI.