Re: Piste follower
Al die zaken uit het najaar van '83 ruiken naar meer dan banditisme. De shift lijkt te zijn gebeurd in de zomer van '83. Zijn ze toen tegen de lamp gelopen en/of overgenomen? Het is ook de periode dat er een pauze valt en dat Lekeu in beeld komt.
Ik denk -zuiver speculatie van mijnentwege, zeg me dus niet dat ik uit mijn nek zwam want dat is gewoon zo en ik weet het- dat het gestopt is tegen eind 1983 omdat er een aantal vast zaten. Helaas niet allemaal. Daarna vermoed ik dat er een 'overname' is gekomen door personen -en ik kijk daarbij richting (ex)Rijkswacht- die wisten waar de mosterd te vinden was. Vanaf dat punt zijn we in een afpersingsscenario terechtgekomen, cf. wat Christian Smets steeds is blijven verklaren.
De 'nexus' van heel het gebeuren is m.i. hetgeen gebeurd is tijdens en net na de zaak François én de overval bij Dekaise. Daar hebben er een aantal elkaar gevonden en nadien werd de zaak 'herstart' met de overval op Pans om startkapitaal bijeen te krijgen. Wat ik echter absoluut niet goed zie is dat Bouhouche betrokken zou zijn geweest als rechtstreekse deelnemer bij Dekaise, zelfs vermomd acht ik het onmogelijk dat die hem niet zou herkend hebben.