31

Re: Nr. 4: Killer

In Humo van 11 januari 2011 wordt in een artikel van twee bladzijden de eigenaar van een frituur aangehaald, die beweert dat er op 11 november in zijn frituur te Vilvoorde 5 man in zijn frituur kwam, met name waaronder Johny De Staerke, Léon De Staerke en robotfoto 4 ("daar ben ik veel minder zeker van, omdat ik hem nooit goed heb kunnen bekijken").

32

Re: Nr. 4: Killer

Hestur, toen ik mijn verhaal deed aan Humo (A. Bulthé) had ik mij enkel gebaseerd op robotfoto nr. 4 als zijnde de killer. Hierop is slechts een deel van het aangezicht van de killer getekend. Na het verschijnen van het artikel ontdekte ik op het forum robotfoto nr. 10.

Ik zeg U formeel dat nr. 10 in mijn frituur aanwezig was. Dit in gezelschap van de broers De Staerke + de oude (robotfoto Anderlues). Dus ik zeg U dat de killer op 11 november 1985 nog leefde. Mijn verklaring, die haaks stond op de theorie als zou de killer geliquideerd zijn, werd vervalst en door de heer Vos gretig te niet gedaan als zijnde onbetrouwbaar. Ik kan het nog steeds niet geloven als ik hieraan terugdenk.

Re: Nr. 4: Killer

Vos vindt iedereen onbetrouwbaar. Tof van jou nog iets te horen Bely.

Een getuigenis als die van Bely zou voor elke onderzoeker van goudwaarde moeten zijn. Het is een reden om De Staerke op te pakken en te ondervragen, zelfs voor assisen te brengen. Kijk nu naar de ontwikkelingen in de Kasteelmoord: men gaat de zaak splitsen om de al gekende verdachten voor assisen te kunnen brengen. Zonder dat men de uitvoerders kent, zonder dat iemand een moord bekend heeft. Het kan dus. Men moet niet de hele Bende oprollen om iemand zoals De Staerke tegen wie echt een sterk dossier bestond te berechten.

34

Re: Nr. 4: Killer

De ogen van 'de killer' doen me sterk denken aan die van Marcel Barbier (te zien in het boek van Guy Bouten, De bende van Nijvel en de CIA, p. 49).

35

Re: Nr. 4: Killer

Men gaat ons van politiewege toch niet komen vertellen dat men niet weet wie de man is die, in de reeksen robotfoto's, zowel te identificeren valt als de nummers 4,  10, 12, 14 en misschien ook wel 15? Als het dezelfde persoon betreft, en dat valt de visu aan te nemen, dan was deze 'killer' zowel betrokken bij de overval op Dekaise (Waver), bij de diefstal van de Golf VW Rabbit (Plançenoit), bij de overvallen op de Delhaizes in Eigenbrakel en Overijse en bij de schietpartij in Hoeilaart.

Dat impliceert dat hij een van de meest cruciale figuren is, want het verbindt hem tussen de eerste en de tweede reeks overvallen. De bijna twee jaar durende windstille periode tussen Beersel/Anderlues (oktober-december 1983) en Erps-Kwerps/Eigenbrakel september 1985) is hij blijkbaar goed doorgekomen. Misschien heeft hij de bende 'herschikt' uit noodzaak (liquidaties, daders in de cel) of in opdracht.

Re: Nr. 4: Killer

Zijn de ogen van de "killer" niet die van Lionel Ruth?

Re: Nr. 4: Killer

Ik vind het ook bizar dat ze deze persoon nog niet hebben kunnen identificeren. Ik besef ook wel dat een robotfoto niet altijd een 100% correcte weergave van iemands uiterlijk is. Maar als verschillende getuigen op verschillende tijdstippen beschrijvingen geven die tot quasi identieke robotfoto's (nr. 4, 10 en 14) leiden, dan zijn die robotfoto's volgens mij toch een redelijk juiste weergave van het ware gelaat van de dader.

Ik durf wedden dat bepaalde onderzoekers perfect weten wie dit is, maar het niet willen/kunnen bekendmaken. En dat is natuurlijk een doodzonde.

38

Re: Nr. 4: Killer

Als robotfoto 16 (overval Dekaise in Waver) Bruno Vandeuren zou zijn, en ook dat valt aan te nemen, dan was de killer himself (robotfoto 14) de mededader bij Dekaise. Vandeuren kende in dat geval de killer erg goed. Dat maakte Vandeuren tot een interessante getuige, maar jammer genoeg ook tot iemand met ontvlambare kennis, en dat is zijn dood geworden. Misschien moeten we in de kennissenkring van Vandeuren eens nagaan wie gelijkenissen vertoont met de robotfofo van de killer.

Re: Nr. 4: Killer

Ik persoonlijk vind het heel heel eigenaardig dat men absoluut niets meer hoort over Lionel Ruth. Hebt U al zijn blik gezien? Zijn ogen gelijken toch sterk op de robotfoto van de killer? Of ben ik mis?

40

Re: Nr. 4: Killer

Mij doet hij denken aan Martial Lekeu. Die 'jongere' foto's van Lekeu... Ik weet niet of het kan. Het ontbreekt aan de link met Vandeuren. Die Henderickx lijkt ook interessant. En van Baugniet valt maar geen foto te vinden, ook vreemd.