91

Re: Verhaal van Kuros

Sta me toe even een klein misverstand te verbeteren.

Men heeft toch verschillende DNA-stalen. Daarmee zou men min. zekerheid hebben over 1 dader. Maar men wil het niet publiek maken.

Dit klopt niet. Het DNA-spoor zit op een sigarettenpeuk die werd teruggevonden na de executie van taxichauffeur Constantin Angelou, op 12 januari 1983 in Bergen - een van de eerste Bende-feiten. Dat de speurders een volledig DNA-profiel terugvonden op de peuk, was al jaren bekend. Het spoor is ook al vergeleken met het DNA van nagenoeg alle 'bekende' verdachten in het Bende-dossier, maar telkens met negatief resultaat. "Nu vertelt men ons dat men het DNA in theorie verder zou kunnen analyseren", aldus Diependaele, "zodat men kan uitmaken hoe oud die dader was, hoe groot en wat zijn afkomst was. Dat zou een hele stap vooruit kunnen zijn, maar men zegt ons nu dat de Belgische wet niet toelaat om dat DNA volledig te exploiteren. Ik stel me daar vragen bij."

Zoals je kan lezen is het DNA nooit gekoppeld geweest aan een persoon. De wet op de privacy verhindert gewoon om het DNA verder te onderzoek. Dit staat gewoon op de website. Zie ook » Onderzoek | Cel Waals Brabant

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

92

Re: Verhaal van Kuros

Ik hoop dat de waarheid boven komt maar eigenlijk denk ik dat het nooit opgehelderd zal raken,of het moet na 2015 zijn dan geef ik het een kansje.Maar dan wel een heel klein kansje.

maar men zegt ons nu dat de Belgische wet niet toelaat om dat DNA volledig te exploiteren. De wet op de privacy verhindert gewoon om het DNA verder te onderzoeken

Waarom dienen die onderzoeken eigenlijk dan...
Er zijn toch nog al zaken opgelost door het DNA onderzoek

Re: Verhaal van Kuros

Met nabije toekomst bedoel ik binnen een jaar zeker Renne

Het is met alle repect en de diepste bedoefdheid dat ik dit vertel maar zaken zoals het verdwenen meisje die in een goot langs de spoorlijn teruggevonden is, dubbele kelder van ons alombekende Dutrouw, dat duurt allemaal nirt zo lang voor "onze" agenten (cynisch) iets nuttigs ontdekken dat dan nog naar de waarheid leidt ook.

Hiervoor is er paraplu boven paraplu boven paraplu nodig

Dit zou eigenlijk een schoolvoorbeeld moeten zijn voor de polite academy maar neen, de bevelen en orders gaan voor

Die onderzoeken moeten doen uitschijnen dat men er mee bezig is (al zoveel jaar, komaan seg in't buitenland lachen ze ons gewoon uit.

Voorwaar ik zeg u, de puzzel is bijna compleet...

94

Re: Verhaal van Kuros

Waarom dienen die onderzoeken eigenlijk dan...
Er zijn toch nog al zaken opgelost door het DNA onderzoek

Deze uitspraak verrast me toch een beetje. Wat als er toch een positieve identificatie was met één van de 'klassieke' verdachten die een DNA-staal hebben moeten afstaan? Of als een verdachte weigerde een DNA-staal af te geven? Dan hadden de onderzoekers zick kunnen afvragen waarom die persoon dat weigerde. Nu weten ze één ding zeker, de moordenaar van Constantin Angellou moet je niet zoeken tussen de 'klassieke' verdachten. Waarschijnlijk heeft dezelfde moordenaar nog doden op zijn geweten waardoor de onderzoekers toch iets verder staan. Dit DNA-onderzoek heeft wel degelijk iets opgeleverd.
Het feit dat ze dat DNA-staal niet verder mogen onderzoeken is ook niet de schuld van de onderzoekers, maar van de politiek. Zij hebben de macht om de wet te veranderen, maar dat is tot vandaag nog steeds niet gebeurt. Tja, dan kun je natuurlijk zeggen dat de Cel Waals Brabant niet verder wil onderzoeken, terwijl ze eigenlijk niet verder kunnen onderzoeken. Dat maakt ze natuurlijk nog geen superspeurders, maar niet alles is de schuld van de Cel.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Verhaal van Kuros

Kalasjnikov wrote:

Met nabije toekomst bedoel ik binnen een jaar zeker Renne

Het is met alle repect en de diepste bedoefdheid dat ik dit vertel maar zaken zoals het verdwenen meisje die in een goot langs de spoorlijn teruggevonden is, dubbele kelder van ons alombekende Dutrouw, dat duurt allemaal nirt zo lang voor "onze" agenten (cynisch) iets nuttigs ontdekken dat dan nog naar de waarheid leidt ook.

Hiervoor is er paraplu boven paraplu boven paraplu nodig

Dit zou eigenlijk een schoolvoorbeeld moeten zijn voor de polite academy maar neen, de bevelen en orders gaan voor

De waarheid weten is 1, ze naar buiten brengen is een andere paar mouwen. Als de autoriteiten niet willen meewerken (of zeg maar, stokken in de wielen steken) ...

96

Re: Verhaal van Kuros

Deze uitspraak verrast me toch een beetje. Wat als er toch een positieve identificatie was met één van de 'klassieke' verdachten die een DNA-staal hebben moeten afstaan?

Maar ik bedoel met het voorbeeld van de moord op de taxichauffeur Angelou,ze hebben die peuken onderzocht en ze kwamen door het DNA onderzoek toch bij iemand uit?
Of ben ik daar verkeerd in...En kunnen via dat DNA alleen de afkomst,leeftijd...enz bekomen.
En weten ze eigenlijk geen naam?
Maar indien ze die onderzoeken dan wel zouden mogen doen zouden ze een beeld krijgen van een persoon..Zit het zo inéén?

97

Re: Verhaal van Kuros

idee ; kunnen kuros en kalasnjikov niet staalhard dossier aan de pers doorspelen?

98 (edited by club_le-happy-few 27-02-2008 16:57)

Re: Verhaal van Kuros

bart wrote:

idee ; kunnen kuros en kalasnjikov niet staalhard dossier aan de pers doorspelen?

Dan gaan ze wel erg zeker moeten zijn van hun stuk. Voor hetzelfde geld worden ze afgedaan als fantasten.

Eén van die woordvoerders van CWB (die vrij jonge man, met zwart haar die soms op Franse reportages komt) is een meester in het weglachen van piste's en feiten.

Ideale opvolger voor Deprêtre.

99

Re: Verhaal van Kuros

natuurlijk alleen maar de feiten waar je absoluut zeker van bent aan de pers doorspelen... anders laat je de speurders de kans om je als fantast te doen lijken

100

Re: Verhaal van Kuros

Zijn ons daarvan bewust! Nog even geduld a.u.b.! 't is er op of er onder! Maar laten de moed niet vallen!