401 (edited by Herr Flick 19-10-2009 14:04)

Re: Verhaal van Kuros

In elk geval toch een aanwijzing dat er ergens in die hoek iets serieus stinkt niet, Kuros? Ik blijf erbij dat de uiteindelijke opdrachtgevers te vinden moeten zijn door die link, ergens zijn die mensen bij betrokken geweest. Zij passief of actief, misschien gewoon benaderd om iets te doen, wat ze niet gedaan hebben of waar ze voor bedankt hebben, of gewoon iemand samen met iemand anders gezien. Kortom iets dat blijkbaar gevaarlijk genoeg was, om voor te gaan moorden.

Want geef nu zelf toe, hoe groot is de kans dat terwijl jij loopt te winkelen heel de winkel vol lijkt te lopen met mensen die je kent, die dan op de koop toe nog bijna allemaal worden uitgemoord tijdens dezelfde overval. Op die ISGP-site staat in de rand van het Dutroux gebeuren ook nog een verhaal richting Roze Balletten. Toevallig wordt er hier een Dumont vernoemd, is het diezelfde Dumont van de bouwfirma? Geen idee...

402

Re: Verhaal van Kuros

zal wel J.P. Dumont zijn, niet die van de bouwfirma

Re: Verhaal van Kuros

Herr Flick wrote:

Dus ze kunnen elkaar van daar gekend hebben of via verenegingen van ex-colonialen ?

Die Firma waarvoor Palsterman werkte, kan die op een of andere manier betrokken zijn bij Charlie de Pauw dan ?  of op een andere manier aan de betonmaffia van Brussel gelinkt worden ?

Palsterman hoeft daarom niet direct betrokken geweest zijn bij louche zakken, maar misschien heeft hij iets gezien dat hij niet mocht zien ?

Of zitten we toch terug op het spoor van de Diamant,  de overval op de waardetransport in Zaventem ?  en op die diamantair ?   moest hij steentjes smokkelen voor iemand ?  en gaan we zo toch weer richting diamantcircuit en dan misschien een uitloper van de mossad.

Wat zijn huwelijk betreft, dat hier zo eens vlug gelezen te hebben, kinder toewijzen aan de man, was in die tijd bijna onbestaande... er moet dus wel een heel goeie reden geweest zijn...

Dan denk ik spontaan weer, aan Kuros zijn verhaal ook... ligt daar dan de link... ?

En dan hebben we nog Podevijn en de wapenhandel daar in Aalst,  op zijn minst frapant, Bouhouche en Mendez komen daar over de vloer,  Mendez wordt even later ook het hoekje om geholpen... je kan dat er niet los van zien,   wat zijn de mogelijke linken tussen Palsterman, de Familie VDS ,  Kuros etc... met de wapenhandelaar en de garage ?

Zijn die er  ?   en zo ja ,  gaat het hier om vrienden,  collega`s ?

We kunnen PH en MK via een bankier ook weer linken aan VDB  en op die manier, kunnen we ze ook weer linken aan Bouhouche en zijn clubje .

MK komt inderdaad misschien in aanmerking voor de chaufeur,  herriner u de discussies waarin we een goeie chaufeur zochten voor vluchtwagens, meestal zijn die gasten wel gekend in t milieu.

Herr Flick,

1ste vraag:Daar ben ik niet zeker van maar ik weet wel dat er sommigen heel raar reageerden op bepaalde uitlatingen van mezelf.

2de vraag: even cheken alvorens mijn mening te geven.
3de vraag: Mijn mening m.b.t de verklaringen van de fam Palsterman = er is iets dat ik niet begrijp en ik heb nochtans dat deel vh dossier nog eens gelezen: Zijn kinderen zijn formeel:"papa bleef in de auto, ik ging met mijn broer naar binnen " Palsterman zou een poging ondernomen hebben weg te rijden, op het moment dat alles begon. Je moet niet vragen welke angsten die man geleden heeft, en bovendien zijn kinderen vergat. Je moet niet vragen.
4de vraagJe mag niet vergeten dat het zware banditisme, georganiseerde misdaad, witteboord criminaliteit in vele zaakjes betrokken was, maar ik begrijp jouw stellen wel.

5de vraag HIER IS ER SPRAKE VAN EEN RAAKPUNT: ik heb nooit voorheen zover durven te denken omdat het simpelweg nog niet gebeurd was. Mijn huwelijk liep spaak, mijn kinderen werden mij OOK TOEGEWEZEN. En ook vandaag moet de vrouw daar VEEEEEEEL voor mispeuteren alvorens er wordt overgegaan tot die beslissing.......DAT KAN TOCH GEEN TOEVAL MEER ZIJN. Pas op, dan weet je nog niet wat er gebeurde, mijn ex is werkelijk ongelooflijk ver gegaan en nog steeds he, want die is nog niet gestraft op gerechtelijk vlak.

6de vraag Ik kan daar vandaag obsoluut nog uitsluitsel over geven, maar daarvoor moet ik zelf ten rade gaan, maar dat zit al een tijdje in mijn hoofd rond te spoken om met VDA nog eens te praten. Die man is vandaag nog alerter dat enkele jaren terug, daarbij je zou voor minder he.

7de vraag Wat ik heel zeker weet is dat VDA mij de avond van de overval zei;"die verdomde podevijn, ik had het nog gezegd he". Maar ja, ik was te jong ik verstond het niet. Vandaag wel en in de loop der jaren heb ik gezien hoe ze die fam.volledig met de grond gelijk gemaakt hebben.

8ste vraag: Ah, die VDB, wel er is sprake van landsverdediging binnen het dossier VDS/VDA, de rest kun je raden zeker? En wat MK & PH betreft die zijn onverbiddelijk, het probleem is dat er daarvan eentje rondloopt he. Langs de andere kant heeft die alle belang low-profile te blijven. Ik heb dat eerder al durven beweren, er is maar 1 goede chauffeur in het milieu en dat is MK. Maar daar ook enige reserve he, want waar zat MK op de ogenblikken dat de overvallen plaatsvonden? Dit kan gechekt worden he.zo
Het rare is he, Herr Flick, dat MK te veel is opgedoken in mijn leven. Die kent mijn afkomst want bij één van zijn ontsnappingen liet hij een voertuig achter in de straat en aan het huis waar ik als kind opgroeide. Zo om te zeggen; "he, weet je nog, hier ben ik, remember". Akelig hoor! Je begrijpt dat ik hier niet alles kan zeggen maar je mag er wel vanop aan, dat hij ver gaat, met de nadruk op GAAT. Zelfs vanuit zijn cel, had hij een enorme macht. Hoe kan dat? Bescherming, te veel weten?? IK BEN ERVAN OVERTUIGD. Maar ook de omgeving van PH wist het leuk te houden hoor.

In ieder geval je maakt sterke conclusies, maar ik blijf er bij, een bijeenkomst lijkt mij aangewezen.

Ik heb gestudeerd en mijn stage in het Brusselse van de jaren 80 gedaan, DAT WAS DAAR EEN POT NAT

404

Re: Verhaal van Kuros

Telkens de positie van Vdb in het gevaar kwam, gebeurden er eigenaardige dingen, denken we aan de bende-feiten die beginnen toen Vdb minister af was, en toen de procureur-generaal van Luik de opheffing vroeg van zijn parlementaire onschendbaarheid in '89 (cfr. ASCO) werd hij kort daarop ontvoerd.

Wat robotfoto 19 betreft, heb er een aantal bewerkingen op gedaan met paint, en moet zeggen dat ik er niet direct Patrick Haemers in herken. Wat wel opmerkelijk is, dat de persoon er véél jonger uitziet na de bewerkingen, dan met bril en snor.

405

Re: Verhaal van Kuros

Heeft er iemand nog iets gehoord van Murcielago? Hij was bereid om af te spreken. Misschien op de volgende vergadering in Braine?

406

Re: Verhaal van Kuros

't Is zoals de comeet Haley verschijnt als het past. Misschien eens de adressen controleren op het industriepark.

407

Re: Verhaal van Kuros

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen "Het land van Riem" en "'t Christoffelken"? Nog een bemerking: volgens Kuros waren de Bendeleden een groepje lelijke tronies. Eén ervan omschrijft hij als het Patrick Haemers-type. Nu, dat was toch eerder un beau gosse?

408 (edited by LEO 01-02-2010 20:26)

Re: Verhaal van Kuros

Onder spanning verandert je gelaatsuitdrukking, of je goede of slechte bedoelingen hebt speel geen rol. Heb ooit een filmpje gezien van het gelaat van een rustige, kalme autobestuurder. Tot hij een onverwachte noodstop moest maken. Spanning en adrenaline veranderen je gelaatsuitdrukking, zelfs je algemene houding. Daarom ook dat robotfoto's nooit de werkelijkheid benaderen. De waarnemer (getuige) staat onder druk evenzo de tegenpartij (de dader).

409

Re: Verhaal van Kuros

Het land van Riemst was het cafe van Kuros op de grote markt. Hier is de bende de nacht voor de overval in Aalst op bezoek geweest.

't Christoffelken is een cafe iets verder dan de Delhaize, hier werden enkele bende verdachten voor en tijdens de overval gesignaleerd. Ook zou tijdens de overval iemand het cafe binnengelopen zijn al roepend "tis van dat, tis van dat"

410

Re: Verhaal van Kuros

Als je de zaak Vlassenroot en Camps nog eens goed naleest, dan kan Kuros wel eens zeer dicht bij de waarheid zijn.

Volgens mij zijn dit ook Bende aanslagen geweest.