Re: Verhaal van Kuros

Ik ben het helaas met Clever Trevor eens. Op zich jammer, want als het een complot was, is het makkelijker een dader te zoeken. Ik vind het ook nog steeds veel te ver gezocht om op deze manier een liquidatie te regelen. Dat echtpaar is op vele manieren beter te vermoorden. Pakt hun portefeuille af en het lijkt op roofmoord.

Wat ook echt tegen een afrekening pleit, zijn de details. Fourez wordt eerst van een afstand neer geschoten met hagel. Dit doe je niet bij een afrekening. Alles wijst wat mij betreft op impulsief handelen. Daarmee is het raadsel echter nog niet opgelost.

432

Re: Verhaal van Kuros

Natuurlijk kon de moord discreter. Maar wat als het diende gekoppeld te worden aan een oefening. Een missie. Nagaan hoe gesmeerd de machine kon lopen. Zie bvb ook de dubbele moord door de WNP-leden. Wat als de doodseskaders niet alleen werden ingezet om mensen te liquideren maar ook om een bepaald signaal te geven? Genre: wij doen wat we willen en wanneer we dat willen.

433

Re: Verhaal van Kuros

Hoe je het ook draait of keert, moest Kuros die 9e november 1985 wel langs het Delhaize-warenhuis geweest zijn om nog snel een kip te kopen, had hij ons nu niet kunnen storen met zijn theorie.

Moderatie: Volgens mij bestaat er al een topic over Nijvel. Gelieve daar dan ook uw discussie over Nijvel verder te zetten. Dank u. Forum » Nijvel

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Verhaal van Kuros

Voor het verhaal van Kuros, hoe graag we het ook zouden willen, is helaas geen enkel bewijs. Het is te ver gezocht dat er allerlei mensen van wisten en naar de supermarkt gestuurd zijn. Technisch niet uitvoerbaar. Bovendien als je op een doden-lijst staat, dan weten ze je te vinden.

Er is geen enkele reden waarom Kuros uit de weg geruimd zou moeten worden. Geen enkel motief. Behalve dan een ex die hem niet mag ofzo. Ik denk zelf dat Kuros het verhaal zelf gelooft. Maar mij kan hij toch echt op geen enkele manier in zijn piste meenemen. Het is gewoon te vaag. Het is een te persoonlijk verhaal. Dit persoonlijke element heeft er waarschijnlijk ook voor gezorgd dat Kuros er enigszins paranoia van is geworden en het gevoel heeft dat hij een slachtoffer zou moeten zijn.

Ik blijf herhalen, er is geen enkele grond voor dit verhaal.

De zes mannen die 's nachts in het cafe kwamen, dat kunnen jan en alleman geweest zijn. Kan de bende geweest zijn maar ook gewone randfiguren. Het zegt alleen weer niks over waarom ze het op Kuros gemund hadden. Vind het ergens ook sneu voor zijn ex. Die wordt hier als mede-dader neergezet, terwijl niemand haar kent, ze nog nooit als verdachte is aangemerkt. Ik doe daar niet aan mee.

435

Re: Verhaal van Kuros

De zes mannen die 'snachts in het cafe kwamen , dat kunnen jan en alleman geweest zijn.

Jumet is duidelijk hierover,het was de bende...ze vroegen zich over 25j enkel af waarom ze daar waren.
Het antwoord is er nu.

Vind het ergens ook sneu voor zijn EX. Die wordt hier als mede-dader neergezet, terwijl niemand haar kent, ze nog nooit als verdachte is aangemerkt. Ik doe daar niet aan mee.

De vrouw kende haar weg in de brusselse onderwereld,ze leidde een dubbelleven als het ware.
Een paar weken voor de aanslag,stond ze aan de toog met een reus,die aandrong bij kuros om de rijkswacht te bellen,enkel en alleen de rijkswacht,dat waren zijn vrienden.
Hij had niets misdaan maar was pas vrij uit de gevangenis te gent en kon het niet gewoon worden in de maatschappij.
Ze voorspelde de aanslag al lachende.
Dan stuut ze hem de dag van de overval naar de delhaize,terwijl hij er nog nooit is geweest.
Om 7h00 belt ze hem of hij al vertrokken was nr de delhaize...
Terwijl van zijn zaak naar huis rijdt en terug vertrekt moet hij met veel moeite uitwijken voor een golf met gedoofde lichten.
25jaar later tijdens zijn onderzoek komt hij iemand tegen die zijn vrouw kent uit het bxl milieu en bevestigd zijn verhaal.

Er is geen enkele reden waarom Kuros uit de weg geruimd zou moeten worden. Geen enkel motief.

Voor een pak miljoen gebeuren er wel meerdere zaken.
Hoeveel moorden gebeuren er niet voor het geld??
Ik zeg niet dat zijn vrouw het brein achter de bende is,de hoofdopdrachtgevers zitten in hogere kringen.
De opdracht was terreur zaaien maar als er toch gemoord moet worden waarom dan iemand geen pleziertje doen voor een mooi bedrag.

Bovendien als je op een doden-lijst staat, dan weten ze je te vinden.

Niet vergeten dat het mislukt is,en dat hij de daders gezien had en dat er een pv van is opgemaakt.
Een nieuwe aanslag zou het wel heel gevaarlijk maken voor de daders,het moest op een ongeluk lijken,gewoon neergeschoten tijdens een overval van de bende in de delhaize.
Ik denk dat men wel degelijk kan terug vinden dat er liquidaties waren,op de manier hoe sommigen zijn afgeschoten zegt genoeg.
Waren het allemaal toevallige slachtoffers,ik denk dat het opviel dat de familie vd steen opgewacht werd.

er is geen enkele grond voor dit verhaal.

Het kan niet bewezen worden dat is waar,maar als belangrijke advocaten en procureurs zelfs bekennen dat er veel te veel toevalligheden zijn in het verhaal dan denk ik toch dat het de moeite waard lijkt.
Kuros heeft dit verhaal niet uitgevonden hé,het zijn allemaal feiten die waar zijn.
Het is alleen moeilijk te bewijzen,misschien wel niet;maar bepaalde mensen verzwijgen en liegen veel te veel in dit verhaal.

Re: Verhaal van Kuros

Het verhaal van Kuros is voor mij het voorbeeld van hoe het niet moet. Op deze manier los je de Bende van Nijvel niet op. Ik vind de piste van Kuros de slechtste die ik ooit gelezen heb. Als je zijn verhalen moet geloven dat zat hij er bovenop en er midden in.

1) hij ontmoet de bende in een cafe
2) hij komt ze tegen in hun golf
3) hij had vermoord moeten worden

Dat Kuros op vrouwen valt die zich in het milieu bevinden, dat is zijn eigen risico. Maar los daarvan. Zijn verhaal rammelt aan alle kanten.

1) Hij staat niet op een dodenlijst
2) er heeft niemand betaald om hem omte brengen
3) als Kuros al dood moest, dan had de bende een zware klus die avond, al die afrekeningen tegelijk onder de spanning van een overval. Mogelijk had Kuros de raid overleeft door bij de diepvrieskippen plat op de grond te gaan liggen.
4) wie kan mij bewijzen dat die 6 mannen in het cafe de Bende van Nijvel was?
5) mogen wij bij de vrouw in kwestie wederhoor plegen, want ik durf te wedden dat zij een geheel ander verhaal heeft.
6) Waarom leeft Kuros nog steeds ?
7) waarom heeft Kuros geen enkel bewijs of aanknopingspunt voor een onderzoek. Ik krijg sterk het idee dat de politie zijn verhaal afdoet met fantasie.

En ik sluit me daar bij aan. Dit verhaal van Kuros is pure maar dan ook echt pure fantasie. Het enige dat ik nog wil geloven is dat ie kip moest gaan halen. Ik kan me ook voorstellen dat Kuros daar later over is gaan nadenken. Maar kan niet geloven dat Kuros hier op een forum zijn ex gaat lopen beschuldigen van een dubieuze indirecte moordaanslag.

Wordt wakker. Het verhaal van Kuros irriteert me mateloos. En vind het een beetje eng dat zoveel mensen hier zijn verhaal geloofwaardig vinden.

Re: Verhaal van Kuros

Niet vergeten dat het mislukt is,en dat hij de daders gezien had en dat er een pv van is opgemaakt.
Een nieuwe aanslag zou het wel heel gevaarlijk maken voor de daders.

Ik denk echt niet dat schietgrage psychopaten met steun uit de hoogste regionen zich zouden laten afschrikken door een pv'tje.

438 (edited by Hestur 24-09-2010 18:18)

Re: Verhaal van Kuros

Twee opmerkingen van mijn kant.

1) Met alle respect voor kuros, maar in praktijk lijkt het ook mij een haast onmogelijke zaak. Probeer het u in de praktijk in te beelden: u heeft enkele minuten tijd om een delhaize te overvallen, maar tegelijk moet u tussen een massa paniekerige mensen drie of vier personen zien te vinden die zich pakweg achter een rek of nog in hun auto kunnen bevinden, en hen doodschieten. Dat mag bovendien niet teveel opvallen en resulteren in een achtervolging. En tegelijkertijd moet je ook nog de kas zien te pikken, de politie op afstand houden en zien dat je wegraakt. En als er ook maar eentje ontsnapt, dan is de kans er dat je hangt.
Het is nog maar de vraag of een bende criminelen dit risico durft nemen. Voor elk potentieel slachtoffer is er een opdrachtgever die uw naam kent. Wie is zo gek dat hij het risico neemt?

2) Nog eventjes over Fourez-Dewit.
Ik vind de argumenten dat de dood van Fourez-Dewit bij de Colruyt te Nijvel toevallig was, niet onlogisch. Maar je moet ook rekening houden met het volgende:
-Heb je zoveel man en wapens nodig om 's nachts een inbraak te doen?
-Waarom gingen ze niet met een busje, zodat ze meer konden inladen?
-...

Als je echt een link met Maubeuge wilt trekken, dan is het misschien het beste om het anders te draaien. Een mogelijk voorstel:
1. De Bende wilde niet inbreken, maar een hinderlaag leggen voor de politie. Ze lokten hen, net zoals ze dat in Maubeuge deden (dan moet je veronderstellen dat ze in Maubeuge net hetzelfde gedaan hebben - de anonieme beller naar de politie was dan Bendelid. Dit is echter niet zeker!)
2. Fourez-Dewit hadden hier niets mee te maken maar waren op het verkeerde moment op de verkeerde plek. Ze werden gedood, niet dood inbrekers, maar door mannen die in hinderlaag voor de politie wilden liggen.

Re: Verhaal van Kuros

Netjes uitgewerkt. We komen er wel. Het hoeft niet perse zo gegaan te zijn, maar er zit een logica achter. Iets zegt me dat we op dit forum ooit nog eens flink diep tot de kern zullen geraken. Zolang we elkaar maar van repliek blijven bedienen, op elkaars ideeën kunnen voortborduren.

Re: Verhaal van Kuros

noorderling wrote:

Iets zegt me dat we op dit forum ooit nog eens flink diep tot de kern zullen geraken.

Dat is een nobele en idealistische gedachte gezien, tot spijt van wie het benijdt, het gebrek aan inzage in het dossier, wat een gevolg is van het totale manco aan enige juridische bevoegdheid, wat sommigen op dit forum in al hun bewonderenswaardige gedrevenheid soms wel eens durven vergeten. We moeten er ons bij neerleggen dat het enigma rond de Bende nooit of te nimmer op dit forum zal worden opgelost, hoe gepassioneerd, gedocumenteerd, en daar twijfel in niet aan, de oprechte zucht naar gerechtigheid in het vaandel dragend, de forumbijdragen ook mogen zijn.