Re: Verhaal van Kuros

Ik bedoel niet dat we de daders zullen kunnen aanwijzen. Maar ik geloof er wel in dat we de logica achter de bende kunnen ontrafelen, of zoals je wil, de onlogica.

442

Re: Verhaal van Kuros

Vollegig akkoord met noorderling.

De daders zal justitie of wij niet kunnen achterhalen. Daarom dat het ook verloren tijd en moeite is om ons te baseren op daderprofielen zoals de robotfoto's, tekeningen eigenlijk die op verschillende manieren kunnen geinterpreteerd worden. Tijdverlies volgens mij.

Wat we echter wel kunnen bekomen is de structuur van de Bende van Nijvel te ontleden. En een structuur zit erachter. Het waren geen overvallen uit winst- of materieel belang.

We moeten het zoeken in hogere regionen. De bedenkers en de organisatoren van deze drama's.

Alle randverschijnselen zoals Habran, Haemers en de Kerk buiten beschouwing laten. Het maakt het alleen maar ingewikkelder. Zoniet vervalt dit forum tot een opsomming van feiten vanaf de eerste wereldoorlog tot de inval in Irak.

Okay, Habran zal Haemers wel gekend hebben, Haemers zal VDB wel gekend hebben, VDB zal De Bonvoisin wel gekend hebben. De Bonvoisin zal Latinus wel gekend hebben. Maar dit alles doet niets ter zake in verband met de Bende van Nijvel.

Laat ons herbeginnen met het WAAROM en wie er NUT BIJ HAD. Bij deze:

Waarom werd het dossier van de Roze Baletten losgekoppeld van het onderzoek naar de Bende van Nijvel?

Door WIE en in opdracht VAN ?

Re: Verhaal van Kuros

ik ben er nog steeds niet 100% van overtuigd dat het niet om geld ging.

konden we het maar uitsluiten.

444 (edited by LEO 25-09-2010 23:58)

Re: Verhaal van Kuros

Indien het voor de dagopbrengsten zou gaan ga je onopvallend binnen met niet meer dan 2 man. Eén loopt naar het bureel van de gerant en vraagt de inhoud van de safe. De tweede houd een vluchtweg open zonder wapenvertoon of het teweeg brengen van paniek. Op dat moment heeft de gerant het leven van zijn bedienden in de hand en zal daar ook naar reageren en trachten van zijn belager te geven wat hij vraagt. Helden lopen niet zo dik gezaaid.
Indien er toch daders worden gevat spreekt het bij de veroordeling in hun voordeel dat ze geen geweld gebruikten.

Moeilijk te vergelijken met het optreden van de Bende van Nijvel, waar reeds vanop de parking terreur werd gepleegd.

Nogmaals mijn eigen interpretatie van de feiten.

445

Re: Verhaal van Kuros

ik ben er nog steeds niet 100% van overtuigd dat het niet om geld ging.


de manier hoe de bende werkt is net omgekeerd dan een bende die geld wil bemachtigen.
Ze moorden eerst op de parking en pas dan gaan ze het geld bemachtigen.
De daders zullen wel betaald geweest zijn voor hun job maar ze kwamen niet naar de delhaize voor het geld.
Maar langs een kant sluit ik geld ook niet uit maar dan onder de vorm van afpersing tegenover de delhaize;waarom alleen delhaizes in '85?vraag ik mij dan af.

maar ik geloof er wel in dat we de logica achter de bende kunnen ontrafelen, of zoals je wil, de onlogica


Het dossier zelf zou ons kunnen helpen,ook al is het zo groot als de zee het zou ons verder en wijzer maken op vele gebieden,want er zijn veel vraagtekens en tegenstrijdigheden,over dat dna,wapens,getuigen.
Wat gebeurd er met een dossier als het verjaard is? Wordt het openbaar?Krijgen er mensen inzage in?


Waarom werd het dossier van de Roze Baletten losgekoppeld van het onderzoek naar de Bende van Nijvel?


Inderdaad,en zo zijn er meerdere dingen waar je je vragen kan bij stellen,het dossier krijgt bescherming daar ben ik van overtuigd,ook nu nog want men fixeerd zich veel te veel op de daders.
Die robotfoto van die mercedes van onlangs,dikke zever om daar nu mee af te komen vindt ik.
Als je ziet welke getuigen ze 100% zeker geloven dan zijn het zij die de theorie van jumet kracht bij geven,maar ik stel vast dat er geen lijk is gevonden,noch sporen van een gewonde killer.

446

Re: Verhaal van Kuros

Boemerang wrote:

Ik las laats iets over "godfather" Moussa die zich beklaagde dat de Bende van Nijvel alles vern..kt had voor de onderwereld en dat hij zijn eigen onderzoek had gedaan binnen de onderwereld naar mogelijke daders maar niets had gevonden, hetgeen hem ten zeerste bevreemde en hem deed concluderen dat de daders niet uit het criminele circuit kwamen. Ook hij zei dat de daders met alle "erecodes" van het gilde der criminelen hun gat kuisden.


Das inderdaad het zotte eraan. Als dat klopt, dan kunnen we zowat al onze theorieën over Bouhouche, De Staerke en anderen overboord gooien, en staan we eigenlijk nergens.
Terwijl ik toch ergens geloof dat we toch enkele aanknopingspunten hebben. Bepaalde mensen die Bouhouche op het spoor zaten, zijn vermoord (Ertryckx, Mendez).

Minstens zeven daders, wapens, buit, gestolen auto's, ... Zoiets laat sporen achter. Zou dat allemaal zomaar uit het buitenland komen? Zouden geen enkele van die mannen contacten gehad hebben met de onderwereld? Het kan, theoretisch, maar de Bende zat tussen die 22 feiten niet met haar vingers te draaien, ze kwamen ook op straat, op café, ...

447

Re: Verhaal van Kuros

Zouden geen enkele van die mannen contacten gehad hebben met de onderwereld? Het kan, theoretisch, maar de Bende zat tussen die 22 feiten niet met haar vingers te draaien, ze kwamen ook op straat, op café, ...

Ik denk dat de bende zeker contacten had met de onderwereld,net als de bovenwereld,maar als gewone gangster heb je er meer aan dan te zwijgen dan te praten,je gaat niet gaan bekennen ooit samen gewerkt te hebben met lands gevreesde bende.
Ik denk dat de bende eigenlijk niet zonder contacten verder kon.

448

Re: Verhaal van Kuros

Stel nu dat Bouhouche het centrale contact is tussen "hoger" en "lager". Stel nu dat Bouhouche na al die jaren in geldgebrek is geraakt en armtierig in de Pyreneëen gaat wonen en stel dat hij besluit om iemand te gaan afpersen met zijn kennis. Dan wordt Bouhouche een primair gevaar en een doel om vermoordt te worden.

449 (edited by Boemerang 27-09-2010 09:53)

Re: Verhaal van Kuros

Hestur wrote:

Als dat klopt, dan kunnen we zowat al onze theorieën over Bouhouche, De Staerke en anderen overboord gooien, en staan we eigenlijk nergens./Zou dat allemaal zomaar uit het buitenland komen?

Beste Hestur, (wederom) sluit jij hier een optie uit die nochthans over deze hele site staat geschreven namelijk.. Staatsveiligheid/militairen/rijkswacht/extr.rechts.
Persoonlijk moet ik huilen/lachen om de theorie van Eddy Vos en zijn voorbeeld Depretre. Volgens mij heeft Vos nooit aangegeven waarom hij het spoor van de staatsveiligheid heeft verlaten en waarom hij nu denkt aan Franse "prèdateurs". Echter zolang de zaak niet opgehelderd is zal ik de Depretre-theorie nooit geheel uitsluiten (en ook niet het verhaal van Kuros). Van een historicus mag ik toch dezelfde objectiviteit verwachten..? wink
Overigens denk ik niet dat het duo Bou&Beij in de categorie "reguliere onderwereld" thuishoort.

Bepaalde mensen die Bouhouche op het spoor zaten, zijn vermoord (Ertryckx, Mendez).

Welke Mendez bedoel je? Deze » Robotfoto G3. Zei Vos niet eens dat hij zeker wist dat alle bendeleden dood waren? (Wat zowiezo een belachelijke uitspraak is daar hij dan zou weten wie de bendeleden waren en de zaak dus is opgelost.)

450

Re: Verhaal van Kuros

ik heb het misschien mis, maar ik vind het vreemd dat de naam Robert (Baloo) B. niet valt wanneer men het over deze robotfoto heeft, dat lijkt me meer voor de hand te liggen dan Mendez.