481

Re: Verhaal van Kuros

Renne, welkom terug.

482

Re: Verhaal van Kuros

Renné maakte destijds deel uit van de meubelen hier, dus welkom terug. Wat mij nooit duidelijk was: waarom moest Kuros deel van de slachtoffers zijn? Wat maakte hem zo speciaal om hem doelwit te maken van één van de meest complexe meesterplannen ooit?

483

Re: Verhaal van Kuros

Kort samengevat: zijn wederhelft was op de hoogte van de plannen in Aalst (of maakte er deel van uit) en zag het als een uitgelezen kans om van Kuros af te geraken. Een kleine leugen om ervoor te zorgen dat hij op het juiste moment op de juiste plaats was en je had de perfecte moord.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

484

Re: Verhaal van Kuros

Dat meende ik ook begrepen te hebben, maar wordt je dan echt slachtoffer van de Bende omdat je vrouw je niet meer wil?

485

Re: Verhaal van Kuros

Ik heb het daar ook moeilijk mee. Het enige wat ik kan geloven, is dat die zes kerels daar (Het land van Riem) daadwerkelijk geweest zijn. De vraag is echter of zij effectief deel uitmaakten van de Bende van Nijvel. En wie van alle verdachten heeft zo'n lelijke tronies? Want als je dat gezien hebt, dan moet het ook te doen zijn om die later op foto's te herkennen. Zoveel lelijkaards zitten er nu ook weer net tussen.

Re: Verhaal van Kuros

Was de theorie niet dat enkele 'onverzadigbare' dames in de Aalsterse disco 's hadden aangepapt met leden van de Bende, het één en ander hadden opgevangen en dan op aangeven van die mannen het 'nuttige aan het aangename' hebben willen paren (!) ? In elk geval zou dat na de uitvoering het zwijgen vd dames hebben verzekerd. Hypothese....

487

Re: Verhaal van Kuros

Het overlijden van Kuros (DP, +25.3.2011) bezorgt zijn getuigenis hoe dan ook een bijzondere tragiek en een schreeuw om gehoor. Hij heeft zonder twijfel die dag vreemde dingen gezien en vastgesteld, wist dat Mendez, Bouhouche e.a. kind aan huis waren bij garagist-wapenfreak Podevijn, en bewijst hoe dan ook dat de overval in Aalst 'op bestelling' is gebeurd. Dat een aantal mensen naar de bewuste parking is gelokt, staat als een paal boven water.

488

Re: Verhaal van Kuros

Heb gisteren het hele item kuros doorgelezen. Weet iemand waarom de cel Waals Brabant zo zeker is dat de bende in de taverne geweest. Wat ligt daaraan ten grondslag? Er is zo weinig bekend van de Bende van Nijvel en over dit onderwerp is men zo stellig. Heb de site doorgelopen op meer info over dit onderwep maar kom niet verder dan ze zijn er geweest.

Re: Verhaal van Kuros

dim wrote:

Dat meende ik ook begrepen te hebben, maar wordt je dan echt slachtoffer van de Bende omdat je vrouw je niet meer wil?

Uw vrouw erft alles he, in geval je tegen de kogel uit een riotgun aanloopt. Gesneuveld in de Delhaize, door de bende. U gaat naar de notaris en daarna naar de bank, ... kassa kassa.

Re: Verhaal van Kuros

Ik kan heel moeilijk vrede nemen met deze theorie. Ik geloof nooit dat de Bende zulke machinaties in gang zou zetten, zulke voorbereidingen zou treffen en zulke risico's zou nemen, daarbij zoveel aan het toeval overlatend (zo bv. bevond Palsterman zich niet op de parking bij het begin van de overval, maar werd hij in zijn auto afgemaakt toen hij na een tankbeurt aan de overkant terug kwam gereden om zijn twee winkelende dochters te komen oppikken) om, laat ons eerlijk zijn, enkele marginale executies uit te voeren.

Renne wrote:

Maar de bende zou een fout gemaakt hebben, ze zouden iemand te veel hebben dood geschoten en iemand te weinig. Iemand heeft een fout gemaakt en die iemand te weinig zou Kuros dan zijn omdat hij er niet aanwezig was.

Maar stel nu dat deze piste toch klopt, dan stel ik me de vraag wie die personen zijn die respectievelijk te veel en te weinig afgemaakt zijn geweest:

- Dit impliceert dat het gezin Van de Steen geviseerd werd. Was daar enige reden toe?
- Als de beoogde, niet geëxecuteerde persoon Kuros was, dan houdt dit in dat het wel degelijk de bedoeling was dat David in leven bleef, wat zou verklaren waarom de schutter hem van dichtbij niet dodelijk verwondde. Maar waarom?
- En de belangrijkste vraag: wie is degene die niet over de kling mocht gejaagd worden? Wat was zijn/haar relatie tot de Bende? Was die zo van betekenis dat de Bende er na die avond de brui aan gaf?

Iets bijkomend wat ik me afvraag is, als deze theorie op waarheid berust: zou het kunnen dat de ontspoorde uitvoerders deze raid hebben uitgevoerd zonder medeweten van de opdrachtgevers, die dat maar matig op prijs hebben gesteld en daarom hun werknemers het zwijgen hebben opgelegd? Waarmee: exit Bende.