Re: Verhaal van Kuros

Er zou sprake zijn dat er naast gekende Bende nog mensen waren die signalen gegeven hebben aan de Bende ... van die en die moet je hebben. Finné heeft toch ook aan krantenhandelaar nabij Delhaize Overijse verteld dat er rare dingen stonden te gebeuren in België. Alsof hij een hint wilde geven aan de krantenhandelaar dat er iets aan het gebeuren was en dat hij daarbij vermoord ging worden.

Vergeet niet dat Finné al voor de overval vermoord moet geweest zijn. Ze moeten hem daarbij op de parking gedropt hebben. Volgens ooggetuigen stond de wagen tijdens overval niet op parking van Delhaize. Iemand heeft dus vlak na de overval zijn wagen daar geparkeerd! + zijn huis is door valse rijkswachters doorzocht (waakhonden waren doodgeschoten).

Men stond wel degelijk familie Van De Steen op te wachten. Kinderen waren 'camouflage'. De persoon te weinig was Kuros (en misschien nog anderen die niet zijn komen opdagen), degene teveel moet volwassene geweest zijn, vrouw? Instructiegever? Er was er allesinds één die in een bar in Mons (dacht ik) zou gewerkt hebben? Of toch nog andere vrouw.

Ze zouden nog even geaarzeld hebben vooraleer te vluchten toen er een auto op de parking reed, die op wagen van Kuros leek (zelfde kleur). Ze hebben op David geschoten maar hij heeft het toevallig overleefd.

492

Re: Verhaal van Kuros

Ik wil hier geen ongepaste of kwetsende vraag stellen, enkel eens verifiëren. Aan zij die het kunnen weten, Kuros is toch ook niet in verdachte omstandigheden overleden?

Re: Verhaal van Kuros

Ik ken de omstandigheden niet Milan.

Het is wel een feit dat Aalst volgens mij toch families van betrokkenen en waarschijnlijk ook garagisten-wereldje enzo bij betrokken was. Dat maakt het nog moeilijker om te onderzoeken. En nog pijnlijker voor de nabestaanden. Stel dat ze moeten te horen krijgen dat hun vader, kind mede door toedoen van gezinslid/familielid op het 'to kill'-lijstje stond. Nog een reden om de waarheid niet laten uit te komen.

494

Re: Verhaal van Kuros

Uit ene bericht van Kuros:

"Ik wacht gewoon omdat ik nu vrijdag na langdurige ziekte eindelijk eens een tiental dagen weg kan, en gebrek aan tijd deze week! Maar gans mijn verhaal alsook foto's van eventuele grijze Mercedes! Alles is een jaar geleden naar Dendermonde gegaan bij Procureur! En om eventueel onderzoek niet te beschadigen, wacht ik nog even! Je moet ook weten dat dit een 5 tal jaren onderzoek is geweest, en ik samen met een gepensioneerde politie agent personen heb bezocht o.a. Podevijn net voor zijn dood!"

Dit kan volstaan, denk ik.

495

Re: Verhaal van Kuros

Biggus Dickus wrote:

Ik kan heel moeilijk vrede nemen met deze theorie. Ik geloof nooit dat de Bende zulke machinaties in gang zou zetten ... om, laat ons eerlijk zijn, enkele marginale executies uit te voeren.

Die 'marginale executies' lijken misschien alleen marginaal om wat we weten. En wat we niet weten/te weten kunnen komen lijkt mij net vaak het opzet van 'een' executie.

Een (volstrekt persoonlijke) toetssteen voor mij bij elke piste is: kan dit een geloofwaardige plot voor een goeie film zijn. En zo ja, kan er aan 't einde een 'gebaseerd op waar gebeurde feiten' vermelding bij waarna je de scenario schrijver/regisseur nog steeds serieus neemt? Het is een cliché dat de werkelijkheid de fictie overstijgt. In de hele kuros thread (die ik al jaren lees) heb ik nooit het gevoel gehad dat dit een bij 't haar getrokken scenario is, zonder te beweren dat dit de juiste piste is.

Heel vaak zie je dat aanhangers van de ene piste de andere uitsluiten, maar een en/en scenario lijkt mij even goed mogelijk.

Re: Verhaal van Kuros

Ik vind dit niet zo onmogelijk, aangezien de 'Aalsterse' rekening dan gedeeltelijk in de familiale wereld afspelen.

Zou jij het verdacht vinden als je vrouw je naar Delhaize zou sturen om bv. een kip te kopen voor de feestdagen? Wij gaan ook naar verschillende winkels om bepaalde goederen te kopen: fruit in de ene, biefstuk in die andere,... Gewoon omdat we in die ene winkel de biefstuk meestal beter vinden dan in de andere. Dat zijn toch vaak gewoontes en wat mij betreft aannemelijk.

Kuros ging nooit naar Delhaize, maar als je vrouw verteld naar het schijnt is de kip in Delhaize beter. Zou je voor sluitingstijd daar een kip kunnen gaan halen, dan zou ik dat niet verdacht vinden.

Re: Verhaal van Kuros

club_le-happy-few wrote:

Zou jij het verdacht vinden als je vrouw je naar Delhaize zou sturen om bv. een kip te kopen voor de feestdagen?

Neen, maar je moet toch toegeven dat het haast onbegonnen werk is om alle beoogde doelwitten ongeveer tegelijkertijd ter plaatse te krijgen, er kan zoveel tussenkomen: je kan onderweg eerst een pot gaan pakken, je kan autopech krijgen, je kan van de gelegenheid gebruik maken om een lekkere wip te gaan maken bij je maîtresse, je kan gewoon geen tijd en zin hebben etc. Dan heeft de Bende wel heel erg veel geluk gehad dat alle prooien (minus Kuros) op het appel waren verschenen, en dat deze dan nog allemaal konden gelokaliseerd worden in wat een chaos van jewelste moet zijn geweest.

En als deze theorie klopt, moeten er toch enkele leken (lees: niet-bendeleden) op de hoogte zijn geweest. Dan is het toch merkwaardig dat er nooit iemand loslippig is geworden? Je weet hoe vrouwen zijn.

Re: Verhaal van Kuros

Waarom mag het verhaal van Kuros hier eigenlijk niet integraal worden gepubliceerd?

499

Re: Verhaal van Kuros

Denk dat er nog zaak lopend is, enkelen weten hier de details maar die zijn niet via forum door gespeeld. Ikzelf weet het ook niet maar enige tijd geleden was ik hier ook benieuwd voor.

500

Re: Verhaal van Kuros

Same here. Niemand die daarover wat meer details kan/mag vrijgeven?