581

Re: Verhaal van Kuros

Hopelijk kunnen we nu voor eens en voor altijd een streep trekken onder de fantasmen van Vetter aka Insider.

582

Re: Verhaal van Kuros

Dàt bedoel ik (P-51).

Een ‘Bende van Nijvel’ komt hen alleen maar goed uit, die de waarheid geweld willen aandoen. Moedwillig of niet. En door de misdadigers is veel te veel zinloos, bruut, mensonterend geweld aan gedaan, waarvan gerechtigheid ten spijt nog steeds niet is geschied.

Ondanks hetgeen ze jou willen doen geloven… was de ‘Bende van Nijvel’ niet uniek. Nee. In het buitenland (Frankrijk, Groot-Brittannië, Nederland, Duitsland, Verenigde Staten, ...) zijn er vergelijkbare voorbeelden. Justitie daar had ook zijn ‘bendes’, een makkelijke noemer om het eigen falen (vaak door manipulatie van informanten en corrupte - in de misdaad betrokken - politieagenten en magistraten) te verdoezelen.

Of was het om efficiënt de waarheid bloot te leggen dat het dossier van de heterogene (!) ploeg van Delta verhuisde naar de krochten van schimmel, duisternis en het corrupte achterkamertje?

(Overigens, de ‘bende van Haemers’ had een wisselende bezetting, de ‘bende De Staerke’ had een erg wisselende bezetting, de ‘bende van Godfroid’ had een erg wisselende bezetting, ...).

583

Re: Verhaal van Kuros

kuros wrote:

Het is inderdaad vreemd dat men van uit die kant nooit gezocht heeft! Dat heb ik nu gedurende 3 jaar wel gedaan! Waarom zou Marie-Jeanne C razend op mij zijn denk je?

Het was en is nog altijd zeer delicaat om nabestaanden van de slachtoffers onder vuur te nemen, maar zolang die personen de waarheod niet willen of durven zeggen, zal het nooit opgelost geraken! Ik denk dat ten laatste volgende week , ik de moed ga hebben om alles ; ten koste van sommigen hun reputatie ! op dit forum te plaatsen! Zwijgen brengt ons geen stap verder! Praten kan ook schaden! Heb nog wat tijd nodig om tekst voor te bereiden! Wat ik al kan verklappen: hat gaat over : Marie-Therese - Marie-Jeanne en Joke C (mijn ex) en de zovele linken naar elkaar!

Wat ik ook bizar vind is dat in enkele posts plots Vera S. aangewezen wordt als de desbetreffende ex-echtgenote van Kuros, zie referenties naar Jambers etc. Volledig out of the blue, lijkt het mij. Is dit dan iemand die zomaar iets poneert, uit zijn duim zuigt bijna? Of bewuste misleiding? Ik vind het allemaal wat spijtig.

Zo'n dingen doen mij toch zwaar twijfelen aan wat hier allemaal gepost wordt, heel moeilijk om zo het kaf van het koren te scheiden (bronnen checken enzovoort, ik weet het en dat doe ik ook, maar jammer dat dit steeds nodig blijkt).

Re: Verhaal van Kuros

Klopt, iemand die jarenlang belooft een tekst te plaatsen en het dan niet doet, dat roept ook twijfels op, logisch. Hoewel de piste zelf an sich niet ongeloofwaardig klinkt. Zo zijn er een paar verhalen (Kuros, Murcielago, Lhost ea)  waarvan we nooit zullen weten of het waarheid of verzinsels zijn.

Re: Verhaal van Kuros

Kuros is al jaren overleden, niet abnormaal dat hij dan ook niets meer heeft gepost.

In hoeverre zijn vermoedens juist zijn weet ik niet, maar het is wel bewezen dat voor vele zware jongens het Aalsterse uitgaansleven een uitvalsbasis was.

Ik kan niet spreken over die andere vrouwen, maar die ene ex  is berucht en beroemd in de regio, en zeker het type dat zich ook zou bezighouden met louche types... voor de kick en voor het geld.

586

Re: Verhaal van Kuros

Ik begrijp het hoor Club-le-happy-few, maar het is aangetoond door Kuros zelf dat Vera S. alvast zíjn ex niet is ... Waarom wordt dat hier dan wel zo verkondigd? Of was zij de ex van één van de andere slachtoffers en gaat het hier om een verwarring? Want anders is heeft zij, hoe berucht ook, niks mee te maken ... (Tenzij je het natuurlijk niet over Vera maar over Joke hebt).

Re: Verhaal van Kuros

club_le-happy-few wrote:

Kuros is al jaren overleden, niet abnormaal dat hij dan ook niets meer heeft gepost.

In hoeverre zijn vermoedens juist zijn weet ik niet, maar het is wel bewezen dat voor vele zware jongens het Aalsterse uitgaansleven een uitvalsbasis was.

Ik kan niet spreken over die andere vrouwen, maar die ene ex is berucht en beroemd in de regio, en zeker het type dat zich ook zou bezighouden met louche types... voor de kick en voor het geld.

Begrijp me niet verkeerd, ik geloof dat als we onze eigen hypothese zouden neer schrijven deze 98% gelijkaardig zou zijn, neemt niet weg dat kuros ook de jaren voor zijn overlijden geen klaarheid meer heeft kunnen scheppen. Dat is jammer, want nu blijft ook dit vaag.

Is de piste 'vrouwen' onderbelicht? Dat is wel zo naar mijn mening. Het meest leerrijke moment (voor zover fictie leerrijk kan zijn) uit de serie 1985 was de conversatie tussen Bouhouche en Mendez over laatstgenoemdes minaressen. Ik had van Mendez altijd het beeld van brave huisvader, dat beeld was wellicht niet juist. Ook zijn bij de overvallen in '85 getuigenissen van de aanwezigheid van minstens 1 vrouw. Zelfs al is er een overkoepelende organisatie achter het verhaal, dan nog valt het niet uit te sluiten dat criminelen a la Smars of Haemers van de gelegenheid gebruik hebben gemaakt om te combineren met enkele afrekeningen in de persoonlijke sfeer.

Re: Verhaal van Kuros

Kuros is al jaren geleden overleden. En zijn ex Joke C. is die nog in leven ? Is haar volledige naam bekend ?

Re: Verhaal van Kuros

https://www.inmemoriam.be/nl/2011-03-25/dirk-pollyn/

Re: Verhaal van Kuros

Ja, het overlijden van Dirk Pollyn kende ik. Maar ik had het hierboven over Joke C., zijn ex.