een complot is gewoon wanneer jouw materiele bewijsbare onafhankelijke gecontroleerde elementen door mijn flipperkast gaan en ze op die moment om 19:15 op zaterdag met 27 man op een bepaalde plaats toevallig samenkomen en er 8 lijken achterblijven. Daarvoor zijn er niet zoveel noodzakelijkheden om dit te doen gebeuren. Zelfs niet een heel korps of een hele sectie of een hele piramide aan mensen uit alle lagen van de bevolking en instituten, tegenwoordig zelfs niet eens veel menselijke tussenkomsten. Maar als ik het zo neerpen, lijk ik wel een complot "schepper". Ik beweer niet dat complotten waar zijn, maar men moet ook dat niet te pas en te onpas opwerpen.
Waarom is de reeks 1985, niet bv 1979 genoemd, of waarom zwijgt Vernaillen over dingen die "niet" gecontroleerd zijn, maar wel bv konden zijn opgeworpen, niet dat ik hier vernaaien van iets wil beschuldigen maar, als hij nu na al die jaren met al zijn leed, waar ik veel medeleven voor op kan brengen, en waar ik ook van denk dat hij het niet verdiende, toch blijft hij ergens op een grens stoppen. Waarom kies ik 1979, en niet bv 1981, 1975, 1973, 1971, 1956,... omdat dan denk ik eerder een paar dingen zijn gebeurd die een omwenteling hebben veroorzaakt, voor de "insiders".
Een complot zou zijn dat er nog watermeloenen moeten worden besteld tegen eind juni. Soms denk je van deze wurgslang verlost te raken, maar eigenlijk kun je beter denken dat het ergens in de sterren staat, daarachter achter die draak daar schitteren ook nog sterren, ze fonkelen als je goed kijkt en op momenten die niet zo zichtbaar zijn. Maybe, time willhm tell.