Re: Verhaal van Kuros

Zowel Bende De Staerke als Bende Haemers zijn volgens mij "gebruikt" om de vuile werkjes op te knappen met de voorwaarde dat ze vrijuit gingen gaan (bescherming van hogerhand). En waarschijnlijk ook voor een mooie som geld (geld vd overval zal de bonus geweest zijn). Iets in de aard van: we geven je genoeg geld om een "normaal" leven te beginnen buiten het milieu na je opdracht + je geniet bescherming.

De mensen die hen gerecruteerd hebben zitten nu in het buitenland of zijn dood (of hebben nieuwe identiteit, geval Bouhouche?). Enkel de "gangsters" moeten ter beschikking blijven van het parket, andere verdachten niet.

Enige troost is dat ze nooit een volledig gerust geweten zullen hebben. Zelfs niet in een nieuw leven aan de andere kant van de wereld, als je zulke daden op je geweten hebt. Kan me niet inbeelden dat je zoiets volledig uit je hoofd kan zetten. Zelfs al ben je een psychopaat.

Kenden Achille Haemers en Léon De Staerke elkaar. Moeten ongeveer generatiegenoten zijn?  En beiden heel bekend in het Brusselse milieu in jaren '70 en '80.

Is de dood van Eric Haemers (verkeersongeval) enkele maanden na Patrick's dood onderzocht? Kan het zijn dat hij wist wat Patrick wilde bekendmaken voor zijn dood?

62

Re: Verhaal van Kuros

Elke dood van verdachten kunnen in twijfel getrokken worden en een autoongeluk is snel gebeurd,men kan dan denken die man was zichzelf niet meer door de dood van zijn broer maar hoe was dat accident gebeurd,kon er sabbotage in het spel zitten?

Bij Bouhouche zijn er ook 101 vragen die we ons kunnen stellen,geen autopsie.
Bij Haemers zelf dan...

Mij valt op wie meer weet loopt gevaar,zelfs nu nog....
Ik denk dat Beijer door te zeggen dat hij kan helpen zichzelf heeft willen beschermen,maar nu ze niet luisteren en hem geen nieuwe identiteit willen geven zie ik hem niet snel terugkomen.
En die naamsverandering is volgens mij niet voor zijn eigen naam,gewoon dat hij veilig weg zou zitten,nu kunnen ze hem vinden als hij zou terugkomen,ik denk dat mensen die nu leven en nog iets weten,nu nog bang zijn

63

Re: Verhaal van Kuros

Misschien zijn het leugens maar er zijn toch mensen die het verhaal van Group G bevestigden of niet?

Tuurlijk, de Groep G heeft waarschijnlijk bestaan, maar ik vermoed dat het veel minder gevaarlijk was dan Lekeu laat uitschijnen. Sommige speurders vermoeden zelfs dat de organisatie haar eerste jaar niet heeft overleefd.

Kenden Achille Haemers en Léon De Staerke elkaar. Moeten ongeveer generatiegenoten zijn?  En beiden heel bekend in het Brusselse milieu in jaren '70 en '80.

Laat het me zo formuleren, de kans dat ze elkaar niet kenden is zeer klein. Zoals je zegt, ze liepen allebei rond in hetzelfde Brusselse milieu.

Ben heb je dat artikel al over die drugs die De Staerke leverde aan Haemers?

Patrick Haemers en zijn vader Achille zaten diep in het Brusselse misdaadmilieu. In de nachtclubs The First en later The Happy Few, die de familie Haemers aan de Brusselse Louisalaanopenhield, kwam het kruim van de onderwereld zich vermeien. Bovendien was er zijn grote vriendin Simonne Menin, de moeder van de Brusselse misdaad in de jaren '80. Zij was de vrouw geweest van Michel Dewit, de peetvader van Brussel. Dewit controleerde het milieu en had het monopolie op het 'racketeeren' van hoerententen en nachtclubs, tot een hartaanval er een einde aan maakte. Maar zijn weduwe bleef een machtige dame in Brussel. Haar dochter Michèle zou in het begin van de jaren '80 voor de charmes van Patrick Haemers vallen en hem vervolgens dumpen. Later zou ze affaires beginnen met Patricks broer Eric en Patricks dikke vriend Axel Zeyen. Michèle Dewit woont nu in hetzelfde Zuid-Franse dorp als de familie Haemers. Ze werkt in de bakkerij van Achille.

Dat Patrick Haemers Philippe De Staerke dus niet kende is gewoon niet waar. Ten eerste controleerde De Staerke aan de Waterloosesteenweg een nachtclub waar de Brusselse jeunesse dorée, waartoe Patrick Haemers behoorde, geregeld kwam feesten. Ten tweede had Philippe De Staerke nauwe contacten met Simonne Menin, de vriendin van vader Haemers, en de moeder van Patricks vriendin. Ten derde ging Patrick Haemers, die met een ernstig drugsprobleem zat, zich in het begin van de jaren '80 bevoorraden in de Brusselse snackbar L'Oeuf à la Coque aan de Charleroisesteenweg. En wie had de drugsverkoop in L'Oeuf à la Coque in handen? Juist, Philippe De Staerke.

Zie ook » Bende Haemers | Onderzoek

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

64

Re: Verhaal van Kuros

Ik ben reeds enkele tijd dit forum aan het volgen en ik mijn verstaand kan er niet bij dat Kuros zijn getuigenis gewoon niet gebruikt word. Volgens mij heeft hij de sleutel in handen om een nieuw licht te laten schijnen op de zaak en de speurders zouden dit beter eens grondig nagaan.

Re: Verhaal van Kuros

Waarschijnlijk wil men gewoon de waarheid niet weten. Waarom zou men België waarschijnlijk nog een keer op zijn kop moeten zetten als het al zo lang voorbij is.

Iedereen weet dat het niet gewoon om wat banditisme gaat en er meer achterzit ...

Als er ooit iets aan het licht komt zal dit niet gebeuren vooraleer alle verdachten gestorven zijn. Tenzij iemand op zijn sterfbed spontaan bekentenissen gaat afleggen. Maar dan zullen de onderzoekers waarschijnlijk zeggen, die is niet meer goed bij zijn verstand ... We moeten dit niet te ernstig nemen.

Het feit dat iedereen die bij het onderzoek betrokken is, en die te ijverig is binnen de kortste keren van het onderzoek wordt gehaald zegt genoeg.

66

Re: Verhaal van Kuros

Ik ben reeds enkele tijd dit forum aan het volgen en ik mijn verstaand kan er niet bij dat Kuros zijn getuigenis gewoon niet gebruikt word. Volgens mij heeft hij de sleutel in handen om een nieuw licht te laten schijnen op de zaak en de speurders zouden dit beter eens grondig nagaan.
Bart

De speurders zien dit als wraak op zijn ex vrouw,zonder dat ze er deftig onderzoek over doen.
Ze kunnen getuigenissen van hem controleren door verschillende mensen die nu nog leven met elkaar te confronteren,heel simpel maar ze doen het niet.
En terwijl sterft de ene na de andere.
Speurders noemen hem een fantast,waar hebben we dit nog gehoord.(Regina Louf en alle andere X-getuigen)
Eigenlijk zou kuros beter een boek schrijven,ik denk dat hij nog zou verkopen ook,en dan altijd maar zeggen dat elke getuigenis ernstig word genomen,hadden ze dat gedaan dan was de zaak al een stuk verder en wisten we toch al iets meer.
Als je dan ziet dat Eddy Vos op de tv komt met een filmpje vanop Youtube dat al bestond van een vroegere rtbf reportage.(Wat ik niet wist)
Maar als je dan ziet dat ze daar zo dwaas over doen,dan heb ik zoiets van maak jullie maar nog eens belachelijk.
Iedereen kon dit erop gezet hebben....

Maar dan zullen de onderzoekers waarschijnlijk zeggen, die is niet meer goed bij zijn verstand ... We moeten dit niet te ernstig nemen.

Inderdaad,zo gaat het,voor mij zitten die onderzoekers er enkel en alleen nog om zaken tegen te houden in plaats van de onderzoeken.

67

Re: Verhaal van Kuros

Zo veel werk kan het nu toch niet zijn om Kuros zijn verklaringen uit te zoeken en de verschillende personen met elkaar te confronteren. Naar mijn gevoel weet Kuros details die hij alleen maar kan weten door bepaalde dingen gezien/gehoord te hebben. Het schrijven van een boek door Kuros zou een goeie zaak zijn. Ik zou hem in elk geval kopen.

68

Re: Verhaal van Kuros

bart wrote:

Zo veel werk kan het nu toch niet zijn om Kuros zijn  verklaringen uit te zoeken en de verschillende personen met elkaar te confronteren. Naar mijn gevoel weet Kuros details die hij alleen maar kan weten door bepaalde dingen gezien/gehoord te hebben.
Het schrijven van een boek door Kuros zou een goeie zaak zijn...ik zou hem in elk geval kopen

Inderdaad dat is niet veel werk,en ik ken kuros goed en ken het verhaal en weet wat hij al geprobeerd heeft om een doorbraak te forceren maar telkens stuitte hij op een njet...
In het begin was het:We moeten u verhaal op band zetten etc,we zijn er mee bezig..
Weet je waarmee ze bezig waren,sporen uit te wissen...
Het is moeilijk om het allemaal zo hier op de site te zetten maar als je het allemaal zou horen zou je verbaasd staan.
En je afvragen hoe zoiets kan dat ze het gewoon naast zich neerleggen.

En wat ik er nog aan toe wil voegen,is dat ze het zo draaien en keren dat alles tegen U word gezet. Een Don Quichot effect. En dat je zelf geen kant meer op kan,ook al weet je dingen en verdenk je mensen, ze spelen het slim op die manier, het onderzoek is amateuristisch maar hoe ze het moeten dwarsbomen of blokkeren daar zijn ze de koning in.

69

Re: Verhaal van Kuros

onvoorstelbaar!!!!! mijn verbazing blijft groeien , hoe meer ik er van lees...

70

Re: Verhaal van Kuros

Tenzij iemand op zijn sterfbed spontaan bekentenissen gaat afleggen.

En daar hopen ze bij de Cel Waals Brabant ook stiekem op. Maar verklaar me eens, waarom zou iemand na 25 jaar te zwijgen opeens beginnen praten, zelfs op zijn sterfbed. Die mensen praten niet meer, nu niet morgen niet nooit meer. Het enigste wat misschien een doorbraak kunnen forceren is het vinden van bepaalde documenten of een wapen.

Toen Eddy Vos gisteren (21 februari) een gast was in De Laatste Show zie Frieda Van Wyck op het einde tegen hem dat ze hoopte 'dat hij de gouden tip zou krijgen'. Ik dacht bij mezelf : 'Hij staat hier op mijn forum'. En hij weet dat we bestaan want hij zei: 'Er zijn fora die zich exclusief met de Bende bezighouden.' Wat een eer!
Nog een kleine bedenking, vroeger kwamen de Bendespeurders aan het woord tijdens Ter Zake, nu komen ze naar De Laatste Show. Tja, trek zelf u conclusies maar.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube