Re: Affaires
Ik vind het erg dat David en Advocaat Vermassen hier zo bedenkelijk worden onthaald.
Anderzijds ben ik jaloers op de kinderlijke naïviteit van sommigen. Het maakt het leven een stuk eenvoudiger.
Onder vrienden of collega's zal ik mij dan ook nooit uitspreken over onze 'nationale misdaadmysteries'.
Het is simpel en komt niet enkel voor in series als Salamander:
Arabische prinsen en Aziatische zakenmensen komen op handelsmissie. Belgische bedrijven krijgen de kans om zich te presenteren. Grote contracten ... miljoenen miljarden, tewerkstelling,... en vooral zichzelf belonen. Aanbestedingen al dan niet politiek gemanipuleerd! Dit gebeurt door een ministerie waar iedere regerende partij wel een mannetje heeft zitten. (ik weet waarover ik spreek)
Enige probleem ... die Arabische prins wil enkel tekenen in bijzijn van iemand van het koningshuis en geen gewone luxeprostituee maar een maagd (zo gaat dat nu eenmaal in hun cultuur, trouwen met een 12-jarige is er doodnormaal). Gaan we dan ethisch doen en miljoenen/miljardencontracten verspelen van de door de politiek uitgekozen bedrijfsleiders? En wat gaat de bevolking dan denken, want hen is een half miljoen jobs beloofd.
Wat denken jullie?
De aanslag op Vernaillen? Toeval? Het zijn toch altijd de zelfde namen die terugkomen Bouhouche, Beijer, Lekeu, Amory, Calmette,... Farcy was hun tipgever of werkten zij voor hem? Toen het geld op was komt ineens die aanslag? En werd dat geld niet geregeld door de bank van Finné. Die toevallig slachtoffer is van een zelf aangkondigde overval/terreurbewind.
Drugs for weapons: Farcy krijgt alleenheerschappij. Voordelen: hij wordt de grootste en zij hebben de volledige trafiek in kaart wat veel eenvoudiger is dan een wildgroei van kleine netwerken die niet te controleren valt. Hierdoor kan men ook nog enkele oorlogen 'controleren' en de wapenindustrie op volle toeren laten draaien. Hij is de geknipte persoon: naast drugs kan hij zich ook uit de slag trekken met wapens, diamant (zwarts?),...
Begin jaren 80 beslist men de operatie te laten uitdoven? Gedaan met het gouden tijdperk voor die rotte appels van de rijkswacht en Farcy. Ze zijn niet langer untouchable. En als overmaat van ramp wil die Delhaize-baas ook nog eens gaan moeien in 'zijn prostitutiewereld' ...
In 1984 zou hij zelfs eventjes in gevangenis gezeten hebben? (stel je voor)
Tijd voor actie en te laten zien wie de baas is!
Gelukkig hadden ze bij ARI nog een plan B met veel chantagemogelijkheden? Er waren al jaren plannen van chantage op warenhuizen.
En wie waren de leveranciers van drugs en vrouwen op die "Roze Feestjes"? Vermoedelijk diezelfde rotte appels ... want de wereld was toen nog klein.
Zou die jeugvriend/garagist van Beijer onder druk zijn mond niet voorbijspreken. Zijn garage staat nog steeds ingeschreven (vanaf '73) op het adres in Rebecq. Waarom ondervragen ze hem niet? Ook De Staerke zou die villa vernoemd hebben (alhoewel dit van Bouten komt). Wat heeft zich daar allemaal afgespeeld? Was dat het officieuze ARI-hoofdkwartier?