41

Re: Pierre Maréchal

Ik vind niets terug over rally i.v.m. deze persoon?

42

Re: Pierre Maréchal

Deze man zou in 1949 ca. 20 jaar zijn geweest? In 1985 ca. 56 jaar... Misschien "de oude"?

43

Re: Pierre Maréchal

kenza wrote:

Ik vind niets terug over rally ivm deze persoon?

Op deze site vind je heel veel mensen met de naam Maréchal die ooit meegedaan hebben aan rally's » www.ewrc-results.com

Scaramouche wrote:

Awel, je post is niet klaar en duidelijk opgesteld.

Ik sta open voor alle suggesties die teksten beter kunnen maken. (Maar ik wil ook niet onterecht deze tekst toe-eigenen. Hij komt letterlijk uit een Humo-artikel. smile)

edd wrote:

Deze man zou in 1949 ca. 20 jaar zijn geweest? In 1985 ca. 56 jaar... Misschien "de oude"?

Er is geen enkele zekerheid dat de Pierre Maréchal op die foto de Pierre Maréchal is die we zoeken. Het heeft dus weinig zin om te speculeren.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

44

Re: Pierre Maréchal

Is er geen foto van deze man en welke auto? Als hij zelf rallyrijder geweest is zou het best wel kunnen dat hij uit interesse voor de sport in dat wereldje is blijven hangen. Ook zijn de meeste rallyrijders zelf ook garagist en merkgebonden aan het automerk dat ze verkopen. Behalve de nieuwe rijken die durven ook al eens rallyrijden of Belcar op circuit.

45

Re: Pierre Maréchal

Stel 20 in 49. Als hij nu 90 jaar is en een amateur rallyrijder was in de jaren 50 dan vrees ik dat daar weinig of niets van bekend is buiten zijn lokale omgeving. Dit was nog het papieren tijdperk. Een vermelding in een uitslag brengt ons niet verder. Eerder getuigen die hem gekend hebben maar aangezien de leeftijd en zijn verdwijning naar Spanje kort na Aalst.

Waarom schreef die journalist bewust die eigennaam neer in zijn artikel? Je weet dat je daar toch problemen mee kan krijgen of dat je op z'n minst iets op gang trekt. Deontologie even verdwenen?

46

Re: Pierre Maréchal

AJ85 wrote:

https://p8.storage.canalblog.com/81/66/435799/89972961_o.jpg

Groupe C, 1948/49, debout de G à D: Stein Jean, Posty Pierre, Molinas Jules, Georget, Marechal Pierre, Pardon Bernard, accroupis de G à D: Baron, Calonnec Jean-Louis, Pochon Julien, Declercq Georges, photo prise à la base arrière du Cap Saint Jacques, caserne de Ben Dinh - (Pardon Bernard)

Die foto (volgens de tekst) was genomen in Franse Indochina, nu Vietnam. De militairen van de foto zijn dus geen Belgische Para-commando. Noteer ook de wapens: MP40 Schmeisser, Mauser geweer van Duitse oorsprong... Normaal gezien werden zo'n wapens gebruikt door 2e lijn-eenheden.

47

Re: Pierre Maréchal

Ofwel is de Pierre Maréchal op de foto niet onze man ofwel is onze Pierre Maréchal wel de man op de foto maar dan als Fransman, uitgeweken Belg. Wie zegt dat onze Pierre Maréchal Belg was? Wij lezen op het forum paracommando maar is dit wel correct? Misschien gewoon commando. Ik ken er nog die een groene baret hadden of stormfuselier waren en zeiden dat ze bij de para's gezeten hadden.

In ieder geval vind ik hem een zeer interessant individu wegens cv en vriendenclub maar vooral omdat het stil is rond hem. Kort na Aalst vlucht hij naar Spanje, blijkbaar zonder opruimen (legia munitie) en je hoort totaal niet meer van hem. Een beetje onderzoeker gaat hem toch achterna of laat hem internationaal seinen of door Spanje uitleveren? Sommige verdachten worden tot in den treure opgepakt en ondervraagd, anderen vluchten of komen terug en wordt geen strobreed in de weg gelegd.

Re: Pierre Maréchal

Sommige resultaten zijn mogelijk verwijderd op grond van Europese wetgeving inzake gegevensbescherming. Hoe gaan jullie om met de recente uitspraak van het Hof van Justitie van de Europese Unie met betrekking tot het recht "om te worden vergeten"?

Volgens mij heeft deze man gebruikt gemaakt van bovenstaande "het recht om te worden vergeten".

49

Re: Pierre Maréchal

Kan inderdaad zo maar zijn coconut. Maar vergeet zijn leeftijd niet. Hij was "bekend" en gevlucht lang voor het digitale tijdperk. We weten zelfs niet of hij Belg of Fransman was. Is hij dezelfde (Franse) PM van Jean-Pierre Adam? Belangrijker is; is er naar hem gezocht in Spanje en wat heeft het opgeleverd en indien niet, waarom niet?

Re: Pierre Maréchal

Er zijn in elk land bekenden met die naam. In Nederland is het de naam van een bekende auteur. In Frankrijk zijn er meerdere bekenden met die naam. Een daarvan zat op de Titanic. Een andere volgde een trainingskamp op Saint Jacques. Ik denk zelfs dat de foto hierboven deze laatste is. Het is bijna zoeken naar Jan Janssens en zoals Finn opmerkte, diegene die wij zoeken is van voor het digitale tijdperk. Het PV waarvan sprake zou hier moeten staan onder 1985 onder het item "ieder zijn eigen verhaal". Ik kan dat niet vinden. Ofwel zoek ik niet goed ofwel is het gewist of verplaatst. Dus, waar staat dat PV?