Aan het begin van deze posts werd er gevraagd wie de financiële kracht achter Bouhouche was. Is het niet zo dat er een aantal diefstallen, opeisen van sommen geld met valse documenten aan de griffie, durgshandel aan Bouhouche & Beijer gelinkt wordt alvorens de jaren '82? Ik heb de indruk dat deze zaken gepland waren om zijn boxen en appartementen te financieren. Zijn er een aantal wapens van de diefstallen / explosieven naar het buitenland verscheept? Via Al Ajjaz of Pourtois?

Het verhaal van Billy & het spaghetti-wapen vind ik op zich een hele scherpe en mogelijke insteek!

Financiële kracht? De vrienden van 1114 (grotendeels).

Van waar Bouhouche het geld haalde om zijn garageboxen en appartementen te huren. Met zijn BOB-loon zal dit niet gelukt zijn.

Ik gok op de overvallen - verkleed als rijkswachters - van de geldtransporten van Hilaire Beelen, die zelf mee in het complot zit uiteraard.

Helemaal akkoord mee, Aubanel. De jaren voorafgaand op de Bende van Nijvel tonen aan dat er heel wat overvallen plaatsvonden om een kapitaal op te bouwen. Zelf stel ik mezelf de vraag of er op dit moment reeds een pre-bende-agenda op tafel lag die wapens en geld was aan het vergaren voor een groter doel, de eigenlijke bende. Wist Bouhouche toen al wat er in de toekomst op de agenda stond? Of is men nadien op Bouhouche zijn plan (afpersing van supermarktketens, huren van garages & appartementen) verder gaan borduren omdat dit toch al uitgewerkt was, enkel iets gewelddadiger gemaakt.

Ongetwijfeld. En die Beelen, tja, je moet even lezen wat ik over die kerel ooit op het forum geplaatst heb. Volgens mij is hij een cruciaal figuur, met een kasteel in Herbeumont waar extreemrechtse milities kwamen trainen en in de kelder van het kasteel een dossier over een mogelijke Staatsgreep...