Re: Hoe de killer vinden?

Kunnen we hieruit concluderen dat er niet een persoon (Belg) bestaat, die in de dagen/weken na Aalst, door familie of omgeving  als vermist is opgegeven, dan wel is begraven, en als mogelijke verdachte kon worden aangewezen?

Ik neem aan dat Vos en alle voorgangers dit tot in den treure hebben onderzocht. Teneinde de piste van de gedode killer overeind te houden en zo een doorbraak te forceren. Heel jammer dat Vos hier nou nooit eens concreet over is geweest.

Re: Hoe de killer vinden?

Ik weet hem wonen, heb zijn adres zelfs er bij gezet maar werd gemodereerd.

13

Re: Hoe de killer vinden?

Ik geloof nooit dat de killer dood is. Om hem te vinden is er m.i. slechts één valabel instrument: het viertal robotfoto's dat duidelijk naar één en dezelfde persoon verwijst.

Re: Hoe de killer vinden?

Robotfoto's kunnen ook gemanipuleerd worden. Hetzelfde geldt voor ondervraging onder hypnose. Men kan de gedachtengang van het slachtoffer een bepaalde richting insturen. Er hoeft niet eens criminele of corrupte bedoeling achter te zitten, maar bv. om een fout van het team (de verdachte laten lopen door inschattingsfout) te camoufleren.

Plus in bepaalde milieus / bevolkingsgroepen houdt men elkaar de hand boven de hoofd ongeacht de daden (zigeuners, oost-europa, maar onlangs n.a.v. gebeurtenissen in Brussel is dat ook gebleken).

Of hij heeft gewoon geen contact meer met familie: omdat hij een crimineel is, weggelopen uit gewelddadige familie, ze zijn reeds overleden, misbruik in kindertijd, ... Ik ken genoeg families waar niemand nog contact heeft met elkaar door ruzies (erfeniskwesties etc.). Eentje gaat in Frankrijk wonen na pensioen, de ene woont in Oostende en de rest van de familie in de Ardennen etc. Er is geen tastbaar bewijs dat hij dood is, enkel een veronderstelling ... maar het ganse onderzoek draait rond vermoedens.

Als hij moordde voor de fun (psychopaat), dan zal hij zeker niet gestopt zijn met moorden na de Bendefeiten. Dan zou men iedere moord moeten gaan nakijken of er geen link kan zijn. Hoever kan je daarin gaan? Misschien is hij in een ander land herbegonnen? Etc. etc.

Zonder tastbare bewijzen kom je nergens en zullen we waarschijnlijk nog veel fantastenverhalen lezen. Eén of twee keer per jaar komt er al eens iemand op het forum die de 'sleutel' heeft en dan door de mand valt of nadien spoorloos van forum verdwijnt.