1 (edited by Koen 14-12-2008 17:08)

Topic: Houdt deelname aan dit forum een risico in?

Beste forumleden, graag uw mening omtrent het volgende:

  1. Is er ook maar enig risico op liquidatie naar aanleiding van deelname aan dit forum? Of is dit een belachelijke en paranoïde idee? Hoe beoordelen jullie dit?

  2. Heeft iemand die op dit forum berichten heeft nagelaten, reeds bedreigingen van enigerlei aard ontvangen of eigenaardigheden opgemerkt. Ik neem aan van niet, het is maar een vraag?

Waarom deze vraag:

  1. Ik stel vast dat het dossier steeds duidelijker wordt en helderder en dat er steeds duidelijkere verdenkingen gaan rusten op zowel uitvoerders als opdrachtgevers!

  2. Hoewel er géén duidelijke elementen zijn voor zijn betrokkenheid.

  3. Staatsveiligheid, Leger, (Rijkswacht bestaat niet méér/ Federale Politie) en Gerecht durven uiteraard niets te ondernemen, bovendien zijn de betrokkenen van toen meestal niet meer in functie. CIA en NAVO hebben geen operationeel kader meer en wie gaat zen pollekes branden voor de bestialiteiten van zen voorgangers die meestal niet meer in functie zijn. Bovendien is Gladio begin jaren 90' ontmanteld en dus niet meer operationeel.

  4. De uitvoerders zijn bijna allemaal marginale figuren die op hun eentje niets voorstellen (Smars dood, Bouhouche dood, Bultot onbetekenend individueel en staat alleen, De Staerke marginaal, (Haemers dood voor zover hij betrokken zou zijn geweest!) maar die ...  is wel een gevaarlijk en wispelturig ventje!).

  5. Beaurir dood, Claes heeft het 'oud zot', Mathot dood, Wathelet ongevaarlijk, Gol dood, Deprêtre zal ook wel 'oud zot' of seniel zijn ondertussen.

Conclusie: grootste gevaar Habran en zen trawanten.

Re: Houdt deelname aan dit forum een risico in?

Geen reden voor ongerustheid zou ik zeggen. Ook al zijn de voornemens van het forum zeer goed, het blijft nog altijd giswerk over het geen wat gebeurt is.

Wat mijn persoonlijke vinding is dat we teveel concentreren op één Bende van Nijvel. Ik zie een duidelijk patroon dat twee groepen hierbij betrokken zijn. De eerste waren een bende criminelen die overvallen pleegden voor 't geld met weinig slachtoffers, de 2 de groep deed het meer om 't land uit balans te brengen met veel slachtoffers en weinig buit. Heb hier eens uitvoerig over geschreven in de MSN group, maar ik weet niet of Ben het mee heeft overgenomen op deze forum.

3

Re: Houdt deelname aan dit forum een risico in?

mdanielsUK wrote:

Wat mijn persoonlijke vinding is dat we teveel concentreren op 1 Bende van Nijvel. Ik zie een duidelijk patroon dat 2 groepen hierbij betrokken zijn. De eerste waren een bende criminelen die overvallen pleegden voor 't geld met weinig slachtoffers, de 2 de groep deed het meer om 't land uit balans te brengen met veel slachtoffers en weinig buit.

Klopt, maar Bende 1 is met 2 verbonden op een bepaalde manier. De geruchten zijn dat de uitvoerders van Bende 1, bij Bende 2 de opdrachtgevers waren. Maar volgens mij zijn er in Bende 2 ook tal van liquidaties maar dan gecamoufleerd. Als is de overval/moorden in Nijvel ook een gecamoufleerde raid.

Natuurlijk hebben we daar(1985) minder feiten, maar wel veel moorden. Elke overval had zijn target, al moet je Overijse en Eigenbrakel als 1 overval zien denk ik, het doel was Finné, het lijkt of het onmogelijk was om het te doden omdat ze eerst in Overijse zaten, maar mss is hij gewoon naar de parking gebracht onder druk. Zoals in Nijvel Fourez-DeWit onder druk naar Colruyt zijn gebracht.

Hoe dan ook wat ze in Aalst deden,deden ze in Overijse en Eigenbrakel ook, en dat is met meerdere auto's werken, moest er iets fout gaan dan er dan nog konden in grijpen. Als is de overval/moorden in Nijvel ook een gecamoufleerde raid.

4

Re: Houdt deelname aan dit forum een risico in?

Vergeet ook niet dat we ondertussen 25 jaar verder zijn. En van een stelletje 60 plussers moet je ook niet meer veel verwachten. smile

Re: Houdt deelname aan dit forum een risico in?

Raf wrote:

Vergeet ook niet dat we ondertussen 25 jaar verder zijn. En van een stelletje 60 plussers moet je ook nietmeer veel verwachten. smile

Denk dat Habran fitter is dan de gemiddelde 30 plusser. wink

6

Re: Houdt deelname aan dit forum een risico in?

Heeft er iemand weet dat er leden van de CBW dit forum bezoeken? Er lid van zijn?

7 (edited by LEO 25-06-2009 15:14)

Re: Houdt deelname aan dit forum een risico in?

Het zou uitermate dom zijn indien ze dat niet deden. Je weet nooit uit welke hoek bruikbare info kan komen! Passief zullen ze het zeker doen, wat hun recht is natuurlijk. Actief weet ik zo niet en is moeilijk te achterhalen. Zoals het forum nu loopt kan ik  niet ondervinden dat (een) bepaalde user(s) de posts in een bepaalde richting wil(len) duwen.

Alleen een georganiseerde gespreksronde (zoals werd voorgesteld) kan hier uitsluitsel over brengen.

Re: Houdt deelname aan dit forum een risico in?

LEO wrote:

Het zou uitermate dom zijn indien ze dat niet deden. Je weet nooit uit welke hoek bruikbare info kan komen!

Doen ze zeker, als er iets gepost wordt door mij of iemand anders komen er in een keer mensen online die zichzelf een paar jaar geleden hebben geregistreerd. Mensen die geen enkele bijdrage hebben geschreven hier op het forum, maar volgens mij inloggen om te kijken wie wat schrijft hier, kijken of er iets persoonlijks in hun profiel staat denk ik. Zo ook eergisteren, deze mensen logden in en schreven niets, nog nooit iets overigens.

**Online:  Henk, Mincky, speed8

Totaal aantal geregistreerde gebruikers: 196
Totaal aantal onderwerpen: 361
Totaal aantal bijdragen: 5447

Totaal aantal geregistreerde gebruikers: 196
Totaal aantal onderwerpen: 361
Totaal aantal bijdragen: 5447 Gebruikersinformatie Meest recent geregistreerde gebruiker: jonreese
Geregistreerde gebruikers online: 3
Gasten online: 2

dinsdag 11 mei 12.10 uur**

9

Re: Houdt deelname aan dit forum een risico in?

Persoonlijk denk ik dat de onderzoekers veel verder zijn dan ze laten uitschijnen. Alleen de eerste lichting is dood en ze zullen dus niet ver weglopen. De vraag blijft wie en wat achter de tweede lichting zit.

Dit blijkt ook uit het nieuws bij het verlaten van de tweede speurder onlangs: er werd gemeld dat er binnenkort een rondvraag komt naar info over deze tweede lichting bij de bevolking. Niets meer over de eerste lichting.

10

Re: Houdt deelname aan dit forum een risico in?

Mincky wrote:

Mensen die geen enkele bijdrage hebben geschreven hier op het forum, maar volgens mij inloggen om te kijken wie wat schrijft hier, kijken of er iets persoonlijks in hun profiel staat denk ik. Zo ook eergisteren, deze mensen logden in en schreven niets, nog nooit iets overigens.

Dit forum is een zeer open forum en dat zal het ook altijd blijven. Mensen moeten zich niet registreren om te kunnen lezen wat er geschreven wordt en ze moeten zich ook niet registreren om mensen hun profiel te kunnen bekijken. Zo zal er op dit forum ook nooit een afgesloten deel komen, alles moet door iedereen te lezen zijn (of je nu lid bent of niet).

De enige meerwaarde om je te registreren is om mee te kunnen doen aan discussie. Als mensen zich registreren en nooit is plaatsen op het forum is dat hun keuze.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube