241

Re: Beersel: 23 December

Raf wrote:

Hij vertelde me dat zijn vader en hijzelf destijds de platte kaas aanleverden, en zelfs op de morgen van de moord in het restaurant waren. Zij hebben niet iets ongewoons opgemerkt, hebben hun waren geleverd en zijn vertrokken. Zouden zelfs in bezit van de sleutel van het pand geweest zijn. Hierna is dus de zoon gekomen die het lichaam gevonden heeft.

Heel interessant, dus ze hebben niets aan de deur gezien, geen sporen van inbraak? Of leveren ze aan een andere deur dan die waar er ingebroken is?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Beersel: 23 December

Raf, wist deze persoon dat vader Vanden Eynde in de Auberge sliep? Vonden ze het dan niet vreemd dat hij niet naar beneden kwam toen ze de platte kaas gingen leveren? Kon deze persoon ook iets vertellen over de zoon?

243

Re: Beersel: 23 December

Naar oude gewoonte zouden ze 's morgens vroeg hun ronde doen en op een vaste plaats de kaas zetten. Ik kan me voorstellen dat ze de deur openden, het pakket ergens legden en weer vertrokken.

Ik geloof niet dat hij wist dat de vader daar sliep, over de zoon werd niets verteld. Mijn bezoek was kort voor sluitingstijd van het kasteel, de man was zeer vriendelijk en liet me nog binnen. Bij het verlaten gaf hij me nog een DVD over Beersel mee, aangezien ik niet veel tijd had om het kasteel goed te bezoeken. Toen kon ik niet aan de verleiding weerstaan om te vragen "mijnheer, dat restaurant hier, dat is toch waar de Bende van Nijvel een moord gepleegd heeft...".

Ik kreeg toen deze volledig onverwachte antwoorden. Ik zuig dit alles niet uit mijn duim, je kan het hem zelf gaan vragen. Nogmaals een bewijs dat achter uw PC uitkruipen en ter plaatse gaan helpt.

244

Re: Beersel: 23 December

Raf wrote:

Naar oude gewoonte zouden ze 's morgens vroeg hun ronde doen en op een vaste plaats de kaas zetten. Ik kan me voorstellen dat ze de deur openden, het pakket ergens legden en weer vertrokken.

Toch redelijk essentieel om te weten te komen waar en hoe ze hun platte kaas hebben achtergelaten omdat er volgens de informatie die wij hebben toch duidelijke aanwijzingen waren dat er inbrekers in het restaurant waren geweest. Zo was de deur aan de achterkant opengebroken.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

245

Re: Beersel: 23 December

Dat klopt, er nog eens heengaan is de enige mogelijkheid. Ik wou die man niet overdonderen met al mijn vragen, vandaar dat ik niet verder erop inging. Kans bestaat dat hij dan helemaal niets meer vertelt, per slot van rekening staat er opeens een vreemde voor zijn neus die over zijn vroegere prive leven begint

Re: Beersel: 23 December

De kleindochter van Vanden Eynde heeft op de samenkomst met de nabestaanden van 25 juni 2014 een brief getoond aan de magistraten waarin de naam staat van de moordenaar van haar grootvader. Ze melde aan de magistraten dat ze de brief overhandigd had aan de speurderscel (wanneer?) maar daar nooit een antwoord op heeft gekregen. De Valkeneer zou nu nakijken welk gevolg er is gegeven na de overhandiging van de brief en of er onderzoeksdaden zijn gesteld.

Op de vergadering heeft Marc Vanden Eynde gemeld dat de aktetas van zijn vader nooit meer is teruggevonden [volgens Michel Leurquin werd deze tas meegenomen door de politie] en dat in de aktetas een uitnodiging stak met een foto van Degrelle, kasbons en vier cassettes. Marc Vanden Eynde weet niet wat er op die cassettes stond. Verder zegt hij dat zijn vader een regelmatige klant was van de Auberge Les Trois Canards en dat zijn vader Angelou kende.

In Les Trois Canards kwamen volgens hem regelmatig hoge gasten over de vloer. Ook zou Angelou vaak hoge personaliteiten met zijn taxi vervoerd hebben. Marc Vanden Eynde stelt zich openlijk de vraag of zijn vader, Van Camp en Angelou iets wisten wat ze niet hadden moeten weten. Bezat zijn vader over compromitterend materiaal? Verder heeft hij ook gevraagd waarom er nooit DNA-stalen zijn genomen geweest op de borden en de glazen in de herberg die de dader(s) gebruikt hebben.

Meer » Nieuws

247

Re: Beersel: 23 December

Zeer interessant! Ten eerste een belachelijk onderzoek van de ordediensten over de gehele lijn. Onkunde of onwil? Ten tweede een zekere link tussen Vanden Eynde, Angelou en Van Camp en ten derde er komen hoge gasten over de vloer in Au Trois Canards. Zijn dit dezelfde mensen die al eens scheef wippen? Het begint mijns inziens allemaal in de plooi te vallen.

Je hebt hoog geplaatsten (magistraten, ministers, zakenlui, toppersonen van bepaalde diensten) die zich bezig houden met niet zo kosjere zaken: seksfuiven (al dan niet met minderjarigen) en wellicht ook andere criminele feiten. Daarvoor moet al eens iemand uit de weg geruimd worden of moet al eens iets bemachtigd worden. Aangezien deze personen geen link hebben met mensen die dit zouden doen voor hen spreken ze aan wie ze wel kennen.

Die personen die hun weg kennen in het criminele milieu en wel weten waar aan wat en waar aan wie te geraken (zijnde (ex-)rijkswachters, gevangenis directeurs, grote criminele vissen) en op hun beurt zorgen zijn dan voor een groep gangsters die de job uitvoeren. Ze krijgen wapens of krijgen een tip waar ze die kunnen bemachtigen, ze moeten nog een auto stelen, er worden kogelvrije vesten gestolen (= opnieuw stap voor op pol en rijk) en dan beginnen ze eraan. Een executie vermomd als inbraak, overval, ...

Al wat ge kunt bemachtigen is voor u + uw premie voor het uitvoeren van de job (veel geweld voor weinig buit is zo ook te verklaren: ze hebben een speciale taak en krijgen nog extra betaald). Nadien duiken ze onder, leveren ze alles in en is het wachten op het volgende. Hun leven gaat door. Per job gaan de tussenpersonen kijken wie ze kunnen gebruiken. Dit verklaart de verschillende wijzen van aanpakken (de uitvoerders zijn als het ware een variabele, de opdrachtgevers en tussenpersonen niet).

Het is als het ware een vicieuze cirkel: opdrachtgevers > tussenpersonen > uitvoerders> slachtoffers > opdrachtgevers > ...). De namen kunnen wel bijna zelf invullen zeker?

248

Re: Beersel: 23 December

Vermoedelijk de juiste gang van zaken die je hier bondig neerpent. Ik zoek ook al jaren in die richting. De feiten zijn er maar er mogen geen namen genoemd worden. Toch zijn er heden ten dage politieke partijen met boter op hun hoofd en kennis van bepaalde zaken. Niet dat deze hedendaagse politiekers er daadwerkelijk bij betrokken waren, maar ze hebben door het gedrag van hun "oude krokodillen" een zekere vorm van daderkennis. De naamsverandering van enkele politieke partijen mag geen zand in onze ogen strooien.

Ooit smijt iemand de knuppel in het hoenderhok. Afwachten dus maar ...

249

Re: Beersel: 23 December

Merovinger wrote:

Op de vergadering heeft Marc Vanden Eynde gemeld dat de aktentas van zijn vader nooit meer is teruggevonden [volgens Michel Leurquin werd deze tas meegenomen door de politie] en dat in de aktentas een uitnodiging stak met een foto van Degrelle, kasbons en vier cassettes.

Marc Van Den Eynde heeft al zo veel verteld over die aktetas van zijn vader.Hier zegt hij dat die nooit teruggevonden is. En hier in 2002 denk ik:

Ce matin-là, elle se trouvait sur la table comme toujours, mais fermée. J'ai bien sûr réclamé la mallette à la police. Elle était introuvable. Plus tard, elle est réapparue chez un compagnon de bistrot de mon père. Dois-je vous expliquer comment elle a atterri là ? Quand la police a mis le studio de mon père sous scellés, toutes sortes de gens sont apparus à l'Auberge. Ils prétendaient que José avait des dettes de jeu. D'après ce compagnon de bistrot, l'enquêteur sur place aurait dit "Jetez un coup d'œil et prenez quelque chose de la valeur de la dette que Vanden Eynde avait envers vous". Cet homme avait choisi la Samsonite, et l'enquêteur y avait encore ajouté un livre de mon père.

Dus hier verteld hij dat hij de aktetas teruggevonden heeft bij een café-vriend van zijn vader.

Re: Beersel: 23 December

Het is eigenlijk jammer dat de zoon zo vaak als onbetrouwbare getuige overkomt. Er lijkt iets mis met zijn geheugen al vanaf het begin. Ik sluit niet uit dat hij na het aantreffen van zijn pa in zulk een toestand hem in een soort shock heeft gebracht, het herinneringsdeel van zijn hersenen heeft vervormd.

Ik heb gelezen dat VDE gevonden werd met het alarmpistool op de grond en ongebruikt. Dat past heel goed in de rechttoe rechtaan "inbrekers-betrappen-sceario". En er zijn nog veel meer aanwijzingen de dit ondersteunen: het drinkgelag, het meenemen van spullen.

Er is bovendien nooit een serieus aanknopingspunt gevonden die een liquidatie zou rechtvaardigen. Met uitzondering van zijn gokschuld. Maar daarover is weinig bekend. Ging het om bedragen die hem de kop konden kosten of om lage bedragen maar net bij de verkeerde persoon die er genoeg van had dat Vanden Eynde nooit betaalde. Zijn budget voor deze moord was zo laag dat hij een zooitje ongeregeld inhuurde die vanwege de slechte premie het er nog even goed van nam na de opdracht. die zij overigens meer dan voldoende hadden uitgevoerd want martelen stond niet in de opdracht, alleen confronteren.

Het valt allemaal niet uit te sluiten, maar het klinkt niet erg waarschijnlijk. Zolang er niks concreets is, hou ik het bij de betrapte inbrekers, geen gewone maar mensen die op zoek waren naar de grenzen van hun geweten. Of beter gezegd grenzeloosheid.