691

@WT:

jefjurionpaulcams wrote:

Jef Jurion - Marc & José Vanden Eynde - Paul Cams
Bende Van Nijvel
http://img4.imagetitan.com/img.php?imag … jurion.jpg

692

xavier wrote:

@WT:

jefjurionpaulcams wrote:

Jef Jurion - Marc & José Vanden Eynde - Paul Cams
Bende Van Nijvel
http://img4.imagetitan.com/img.php?imag … jurion.jpg

Voor de volledigheid, in dit artikel staat wel niet dat jef jurion zijn "zwart boekje" heeft geleid dat 75 procent van de diamantiers zich voor het gerecht moet verantwoorden.
En dat er een landelijk netwerk is ontdekt van top industrielen en politici die fiscale fraude voerde

En dat jef jurion connecties had met de topman van kredietbank...

En is kredietbank niet de bank waar het andere bende slachtoffer mee verbonden was ?

693

Excuses WT, je had gelijk, het gelinkte krantenartikel bevat die informatie niet.

Je had het hier natuurlijk over de relevantie naar François Leiser en consoorten?

Bedoel je Léon Finné het gewezen kaderlid van Banque Copine waarvan Progime, een dochterbedrijf garageboxen en appartementen verhuurde aan Madani Bouhouche en Robert Beijer en die Elise Dewit kende vanop de burelen van CEPIC waar laatstgenoemde secretariaatswerk deed?   
Leon Finné over wie Baron Benoit de Bonvoisin -zoals zovele niet hun laatste leugen- vertelde in een interview: "Léon Finné is nooit lid geweest van CEPIC. Omdat ik hem niet vertrouwde. Hij is naar mij gestuurd door senator Saint-Remy. Dat deed die altijd als hij aan iemand twijfelde. Finné kwam zichzelf voorstellen, hij wilde binnen CEPIC een belangrijke rol komen spelen. Maar ik vertrouwde hem niet. Ik wist dat hij optrad als indicateur van de Staatsveiligheid. Dat de Staatsveiligheid ons wilde infiltreren, wist ik van Bernard Mercier, een directielid van de CEPIC. Hij had mij vanaf de eerste dag verteld dat hij was benaderd. Ik had hem gezegd: vooral doen, dan weten we waarnaar de Staatsveiligheid op zoek is."

In de tweede helft van 1989 kwam er, naar aanleiding van de uitspraak van Christian De Vroom dat Leon Finné van doen had gehad met de PSC, een onderzoek naar de aard en de omvang van dit contact.  Dit, al bij al moeizame, onderzoek leverde op dat hij wél een tijdlang lid was geweest van de PSC en van de CEPIC en dat hij bij de verkiezingen in 1981 had gefigureerd op de lijst voor de Senaat.  In CEPIC had hij niet een bepaalde functie bekleed. (PV 22960, PV 23058, PV 23113)

694

En ik  ben hier ook in mis, ik dacht gelezen te hebben dat leon fine na zijn ontslag in 1982 bij kredietbank gaan werken was, maar het is een "luxemburgse bank" welke juist staat hier niet op het forum, of mss wel maar vind het niet direct weer.
Ik was wat te haastig met verbanden te trekken.

Het artikel zelf komt uit de leidsche courrant, een hollandse krantje.

695

WT wrote:

Nog enkele intresante artikels gevonden die ik mijn insziens hier nog niet gelezen heb.

26 november 1984
Jurion moet 1,1miljoen euro gaan betalen.

Brussel – De belgische justitie
Laat er geen gras over groeien. Na de voetbalclub anderlecht en standaard luik kreeg voetbalmakelaar jef jurion de rekening gepresenteerd voor zijn aandeel in het zwart geldcircuit in de belgische voetbalwereld en de daaruit voortvloeiende omkooppraktijken.
Jef jurion(46) éen van de grootste voetballers die belgie gekend heeft, kan vandaag of morgen een aanslag, verhoogd met boetes, verwachten van 1,1 miljoen euro. En daarmee is de kous nog niet af, want jurion zal zich nog voor de rechter moeten verantwoorden wegens belastingsfraude en valsheid in geschrifte.
Het hele voetbalschandaal inclusief omkoperij en fictieve boekhoudingen, zou wellicht nooit aan het licht zijn gekomen als de welgestelde ex voetballer jurion, handelaar in onroerend goed, voetbalmakelaar en restauranthouder, vorig jaar december geen bezoek had gehad ven een misdadigersbende, de dwaze doders, die op zijn minst dertien moorden heeft gepleegd.
De bende pleegde een overval op het bekende restaurant van jurion, l’auberge du chevalier in beersel, vermoordde daar de concierge alfons vandeneyde en ging er met een zeer geringe buit vandoor. Bij het politieonderzoek in het restaurant stootte de politie op een klein zwart notitieboekje, waarvan de inhoud de ouverture werd tot een grootscheeps onderzoek, geleid door rechter bellemans, een houwdegen. Als gevolg daarvan werden jurion en de voorzitter van de fc antwerp, eddy wauters, topman bij kredietbank, in voorlopige hechtenis genomen.
Vervolgens sneuvelden de koppen van de voormalige trainer van standard luik, raymond goethals en van de managervan de luikse club, rogier petit. Ze kregen van de bond een verbod ooit nog een functie in de voetbalwereld te vervullen, en enkele spelers van standard, waterschei en rwdm onder wie tahamata, kregen schorsingen opgelegd van 1tot 3 jaar. Wauters en jurion zullen echter nog met de burgerlijke rechter te maken krijgen, evenals enkele andere bestuursleden van bijvoorbeeld anderlecht gent en standard luik, aan wie dank zij het zwarte boekje van jurion strafbare feiten ten laste worden gelegd.

Zeer interessant dit, noot geweten. Dit verbind de onbenullige roofmoord met kleine buit aan iets veel groters. En dat veel grotere obv 1 boekje wist men wel te ontrafelen...

696

Deze artikels geven ons een goed kijk naar het  motief voor de moord op José Vanden Eynde, afpersing voor grote sommen geld .

697

@stiletto: sorry voor het volgende krantenartikel in een poging tot een constructieve bijdrage...

Mincky wrote:

Wederom een niets zeggend en aan elkaar geplakte stukjes krantenknipsels, waaruit niets, maar dan ook niets, bewijst wie iets of wie wat heeft gedaan ...! Ik kan ook een heleboel suggestieve stukjes krantenknipsels aan mekaar, bovenop elkaar, of wat dan ook plakken, om zo de indruk te geven dat iemand iets heeft gedaan.
...!

... en sorry dat ik uit mijn rol val die sommigen mij menen toe te moeten eigenen:

edd wrote:

Gaat het een beetje xavier?
Je bent nu continu mede forumleden aan het afbekken en het forum aan het spammen?
Wat is jouw doel?

Alstublieft, hier nog wat spam.

https://imgur.com/aHSPlpa.jpg

698

EricF wrote:

Zeer interessant dit, noot geweten. Dit verbind de onbenullige roofmoord met kleine buit aan iets veel groters. En dat veel grotere obv 1 boekje wist men wel te ontrafelen...

@EricF

En in dat licht is het ook opvallend van de hiervoor afleidende uitspraken die Jef Jurion deed in de pers enkele dagen NA de moord en voor de affaire 'Jurion' zou losbarsten:

“De dief is ook een kenner”, zegt Jurion.
“Wie in de kelder komt ziet eerst verscheidene kisten met goedkopere wijn. Voor de duurdere moet je helemaal achteraan gaan zoeken. Wél, die goedkope wijn heeft men gelaten voor wat hij is. Ook moet men voor de champagnekelder nog eens langs een deels verborgen deur. En die heeft men blijkbaar ook al gemakkelijk gevonden”.
(Bron: Het Laatste Nieuws op 27 december 1982)

Aha, een gerichte diefstal dus.
Zoals eerder 30 september 1982 een vijftiental wapens gestolen werden op 30 september 1983. 
En zoals later de 50 liter olie en 50 pakken koffie gestolen werden op 17 september 1983.
Gewone gangsters die zich wel goed voorbereid hadden om te weten wat waar en wanneer te stelen.

Maar dan zei Jef Jurion in hetzelfde interview het terechte tegenstrijdige:

Jef Jurion besloot:'... Maar toch, iemand zo meedogenloos neerknallen!
Er is maar één uitleg, José moet hem gekend hebben”.
(Bron: Het Laatste Nieuws op 27 december 1982)

Er is dus maar 1 uitleg, dixit Jurion.

Maar is het dan de juiste? Precies toch niet hé?