751

Re: Beersel: 23 December

1985 mijden? Zie het recentelijk schrijven op een FB forum. Meer commentaar hoef ik daarop niet te geven. En of de onderzoeksrechter of de CWB er nu gelukkig mee is of niet, dit is niet mijn zaak. Getuigen, slachtoffers en nabestaanden weten beter. Hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind.

Re: Beersel: 23 December

Dieren ook.

753

Re: Beersel: 23 December

Wel steinerprag, alles draait om Aalst, Aalst en nog eens Aalst. Komen er televisiereportages gaat het meestal wederom over Aalst, Aalst en nog eens Aalst. En over Aalst komt steeds dezelfde persoon altijd in beeld. Alsof er geen andere getuigen, nabestaanden of slachtoffers zijn. Ik heb ook nooit het woord 28 doden in de mond genomen. Als men linken kan leggen zijn er meer dan 28 doden te betreuren. Spijtig dat er al andere personen een dode mus in de hand is gelegd, dat is zeker niet aan mijn persoon of ons team toe te schrijven. Integendeel zelfs. En gaat het over de Bende van Nijvel, gegarandeerd, de spotlights zijn opnieuw op Aalst gericht. En of jij nu iets weet of de zeven fonteinen of over sneeuwwitje en de zeven dwergen, dat laat mij volledig koud. Als er fouten worden opgemerkt in het dossier of er zijn ernstige elementen of inlichtingen aanwezig die verder onderzoek moeten vergen, dan ben ik absoluut niet de persoon om hiervoor de ogen te sluiten.

Re: Beersel: 23 December

Jammer toch dat het je koud laat. Jij (en jouw 'team') hebt blijkbaar veel meer tijd dan ik, teneinde het forum vol te schrijven. Maar met de essentie van wat je schrijft ben ik het uiteraard eens: het gaat niet over het cliché van 28 doden: het zijn er veel meer. Dat van die 'zeven dwergen' vind ik hoogst een betreurenswaardige uitspraak. Maar ik kom niet op het forum om ruzie te zoeken. Het is allemaal al erg genoeg. Overigens: ik ben al jaren op het forum actief, destijds onder een ander pseudo. Maar laat ons deze discussie in vredesnaam beëindigen. De familie VdE ligt ook mij na aan het hart.

755

Re: Beersel: 23 December

Mijn verontschuldiging, steinerprag. Ik was even de pedalen kwijt. Meestal moet ik mijn tijd vinden in de nachtelijke uren om op het forum neer te schrijven.

Re: Beersel: 23 December

Op mijn beurt: mijn excuses, Bossi.

757

Re: Beersel: 23 December

Ergens wel juist, Aalst is niet het enige. Beter een case als deze oplossen en daar uit verder werken.

Re: Beersel: 23 December

TTDDEET wrote:

Ergens wel juist, Aalst is niet het enige. Beter een case als deze oplossen en daar uit verder werken.

Zoals ik al op dit forum had geschreven, als de aanslag in Aalst niet had bestaan, had dit forum niet bestaan. Behalve Temse (omdat er in Wallonië geen fabriek was die kogelwerende vesten maakte) gebeurde alles aan de andere kant van het land.. De Nederlandstalige kant van het land was niet zo geïnteresseerd in de aanslagen van de moordenaars, maar na Aalst kwam dit dossier in een stroomversnelling. En nu draait alles om Aalst, waardoor de rest van de feiten wordt verdoezeld.

759

Re: Beersel: 23 December

steinerprag wrote:

Op mijn beurt: mijn excuses, Bossi.

Mooi van je dat je je excuses aanbood. Bossi vergelijken met The end, die écht smerige spelletjes speelde met mensen op het forum hier en iedereen aan het lijntje hield door te doen alsof hij dingen wist en dan iedereen maanden liet raden, was echt niet correct.

Bossi is steeds rechtuit tegen ons, kent het dossier erg goed en speelt geen spelletjes, zoals The End, en heeft zich enorm voor dit dossier en ook voor slachtoffers ingezet. Weet dat we jouw bijdragen op het forum ook enorm waarderen Bossi.

760

Re: Beersel: 23 December

gloacoster wrote:
TTDDEET wrote:

Ergens wel juist, Aalst is niet het enige. Beter een case als deze oplossen en daar uit verder werken.

Zoals ik al op dit forum had geschreven, als de aanslag in Aalst niet had bestaan, had dit forum niet bestaan. Behalve Temse (omdat er in Wallonië geen fabriek was die kogelwerende vesten maakte) gebeurde alles aan de andere kant van het land.

Ik begrijp ergens wel wat je bedoelt, maar laten we toch niet vergeten dat de volgende plaatsen zich wel degelijk op wat nu Vlaams grondgebied is bevinden: Overijse, Beersel, Halle, Erps-Kwerps, Diegem, Zaventem, Vilvoorde, Hoeilaart, Haacht, ...  (en dus toen nog wel nog wel de provincie Brabant).