31

Re: Marcel Habran

Het is een feit dat die Habran gevaarlijk is en ook Constant Hormans, zijn kompaan. En als je zijn gegevens bekijkt is hij een meester in liquideren, alé toch in het laten doen. Ik durf voor niemand mijn hand in het vuur steken dat ze het niet gedaan hebben.

Re: Marcel Habran

Arrest-Habran komt er niet voor 14.00 uur

In het proces tegen bendeleider Marcel Habran en zijn handlangers, zal het Luikse hof van assisen pas dinsdag na 14.00 uur een arrest uitspreken. Het arrest was oorspronkelijk voorzien voor 11.00 uur, maar de deliberaties over de strafmaat zijn nog niet afgerond. Van zodra de deliberaties erop zitten, moet er nog drie uur voorzien worden voor het opzetten van de veiligheidsvoorzieningen.

Re: Marcel Habran

Koen wrote:

Het is wel een feit dat hij een ferrari gehad heeft in ieder geval en dat de oude over uitzonderlijke stuurmanskunsten moet hebben beschikt. Het één sluit het ander niet uit, maar het is natuurlijk een louter denkbeeldige piste, maar toch men complimenten voor het interessante item van 'The Navigator', zeker wat de timing van het proces 'Habran' betreft en de jongste ontwikkelingen in het dossier.

Jammer dat we uit die tijd niet echt een lijst kunnen puren met extreem goeie ganster chaufeurs. Dat zou inderdaad kunnen helpen een tip van de sluier op te lichten. Als die Habran goed kon rijden, maakt hij inderdaad wel een kans erbij te hebben gehoord.

Maar deed de chaufeur wel mee aan de bende overvallen (meestal blijft de chaufeur in het voertuig zitten tijdens een overval)? Overigens nog een goede reden om aan rijkswachters te denken, zij zullen ongetwijfeld een cursus offensief (ipv defensief) autorijden gekregen hebben. Denken we maar aan bewakingsopdrachten, VIP-transport, ...

34 (edited by mdanielsUK 03-03-2009 19:35)

Re: Marcel Habran

Peetvader Habran krijgt 15 jaar cel

Het Luikse assisenhof heeft dinsdag de strafmaat bepaald voor de veroordeelden in het proces van Marcel Habran en zijn bende. Habran zelf kreeg vijftien jaar cel. Twee bendeleden kregen levenslang, drie anderen dertig jaar.

Nieuwsdossier » Proces Habran

Re: Marcel Habran

Na hoeveel jaar kan Habran vrijkomen bij goed gedrag? 5 jaar?

Re: Marcel Habran

Ik heb eens gelezen dat Habran ook regelmatig in de Mokmazwet gesignaleerd werd. Net als de Mirano zou de plaats een sleutelrol kunnen gespeeld hebben m.b.t. Bende Van Nijvel, maar ook andere gangsterbendes.

37 (edited by mdanielsUK 03-03-2009 19:18)

Re: Marcel Habran

club_le-happy-few wrote:

Na hoeveel jaar kan Habran vrijkomen bij goed gedrag? 5 jaar?

Zijn voorarrest moet je er al van aftrekken (was 2 jaar) dus zou hij wel eens vrij snel terug buiten de poorten van het gevang kunnen zijn wegens plaatsgebrek.

Re: Marcel Habran

club_le-happy-few wrote:

Ik heb eens gelezen dat Habran ook regelmatig in de Mokmazwet gesignaleerd werd. Net als de Mirano zou de plaats een sleutelrol kunnen gespeeld hebben m.b.t. Bende Van Nijvel, maar ook andere gangsterbendes.

Is dat in buurt van de Hoogstraat of Rue Blaes?

39

Re: Marcel Habran

Herr Flick wrote:

Maar deed de chaufeur wel mee aan de bende overvallen (meestal blijft de chaufeur in het voertuig zitten tijdens een overval)?

In Aalst lieten ze hun auto draaien volgens getuigen zonder iemand in, ik weet niet of dit klopt. De chauffeur kan zich ook plat gelegd hebben, het is niet zeker of ze in Aalst met 3 waren. Vier zeggen ze ook, er zouden sporen zijn van een vierde man. Waarom zou je Habran als de chauffeur zien? Omwille van de Oude of omwille van iets anders. Want de Oude is gezien op de achterbank van een GTI na voor Overijse.

Re: Marcel Habran

Renne wrote:

Waarom zou je Habran als de chauffeur zien? Omwille van de Oude of omwille van iets anders. Want de Oude is gezien op de achterbank van een GTI na voor Overijse.

Ik weet niet wie ik als chaufeur moet zien, dat is net een beetje het probleem. Maar we weten dat die gast buitengewoon kan rijden en toen bestonden er nog geen slipscholen en dergelijke. Een natuurtalent? Iemand met een speciale rijopleiding? Iemand met een ralley/race opleiding? Iedereen kan wel met hoge snelheid met nen auto wegrijden, maar een zwaargeladen wagen met hoge snelheid wegrijden en daarbij op de baan blijven is al een iets andere opgave. Zeker als er nog een koppel rijkswachters achter u zitten die u willen doen stoppen.