1

Topic: Grafisch overzicht

Zou het niet helpen om alle bestaande info eens structureel te gaan ordenen, bv. grafisch - ik heb een eerste ruwe poging gedaan (zie onderstaande link) maar dit schema is nog incompleet kan natuurlijk nog veel beter worden uitgewerkt » mapper.nndb.com (Zie "click to explore this map" of download jpeg.)

2

Re: Grafisch overzicht

Knap gedaan. Als we nu eens wisten wie de bij het Belgisch gerecht gekende dader is; van één dader staat immers onomstotelijk de identiteit vast op basis van DNA-analyses. Deze persoon staat misschien wel in de map, of kunnen we wellicht situeren in het schema, afhankelijk van zijn sociaal milieu. Bij andere gerechtelijke onderzoeken zijn ze er vaak als de kippen bij om personen op basis van zéér zwak of twijfelachtig bewijs te laten arresteren, al was het maar in het belang van het onderzoek, en hier is één dader-moordenaar gekend en gebeurt er niets. Is men bang dat de dominostenen dan zouden gaan vallen?

Re: Grafisch overzicht

Ofwel is men bang dat ze hem dan onmiddellijk gaan liquideren.

4

Re: Grafisch overzicht

Het is inderdaad mooi gemaakt, maar (en dat krijg je bij zo'n zaken nogal snel) vrij onoverzichtelijk. Ik heb mij vroeger ook dikwijls bezig gehouden met het maken van zo'n schema's : lijntjes trekken, cirkeltjes tekenen, namen opschrijven, ... Maar het probleem is dat het over zoveel namen gaat en dat zoveel personen elkaar kennen (het ons-kent-ons-principe) dat het vrij snel een wirwar van lijnen wordt.

Vroeger schreef ik altijd in het midden van een blad één naam op en werkte vanuit die persoon. Ik schreef er namen rond van personen die hij/zij kende en trok dan - indien nodig - ook pijltjes tussen die personen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

5 (edited by club_le-happy-few 07-08-2008 21:57)

Re: Grafisch overzicht

Ik las vandaag de PV's / verslagen van Marc Toussaint (is nadien op ziekenverlof gestuurd en nadien ontslag genomen). Daar heb je ook zo'n beetje vanalles in. De bekende Brusselse notabelen, Bende Haemers, Denise Tyack / Roland Poitier, mensenhandel, pedofilie, Bende van Nijvel, Roze Baletten, Bende Habran / Constant Hermans, Dutroux & Weinstein, Van Der Elst, Verdeyen, Leon De Staerke, Denard, Bende Van Woluwe <> Affligem, advocaten Haemers,...

En het feit dat Ukkel toentertijd blijkbaar het centrum was van de misdaad.

Ook de verklaringen van de echtgenote van Verdeyen over Bende Van Nijvel zijn een interessante piste :

http://img136.imageshack.us/img136/7885/toussaintocrpage30kp8.jpg

http://img232.imageshack.us/img232/24/toussaintocrpage31do9.jpg

http://img232.imageshack.us/img232/4215/toussaintocrpage45ir2.jpg

Volledige documenten (Swangsongunsung) » anneesdeplomb.topdiscussion.com

6

Re: Grafisch overzicht

bedankt voor de opmerkingen, heb het verslag Toussaint voor een deel verwerkt - ik blijf het schema van tijd tot tijd updaten (er is nog enorm veel werk aan)

het is een wirwar, dat is juist maar het is interessanter te zien waar die wirwar juist ontstaat (rond personen als Nihoul, Verdeyen, Dumont, Vander Elst, De Pauw, VdB, ...) eerder dan alle individuele lijntjes te kunnen volgen. Ik probeer te werken met grote blokken: misdaad (geel), politiek (blauw), fascisme (bruin), prostitutie (rood)... en die blokken aan elkaar te linken - zie de dikke lijnen die volgens mij de meest interessante individuele linken zijn en voor een deel het mogelijk scenario bloot leggen

maar het kan beter, ik doe mijn best

7

Re: Grafisch overzicht

zou misschien interessant zijn om een directe link naar dit schema, op de site te zetten, zodat het snel raadpleegbaar is. maar daar moet de webmaster uiteraard over beslissen.

8

Re: Grafisch overzicht

Beste Koen, ik vrees dat het daarvoor nog wat te preliminair is - bovendien: er staan een aantal links in vet die ik persoonlijk ofwel waarschijnlijk ofwel zeer interessant vind (bvb de info van swansongunsung omtrent Noel en het dossier Toussain). dat maakt dat het een subjectieve interpretatie is en het misschien dus geen goed idee is om het schema als directe link te plaatsen. ik ben natuurlijk wel blij met de interesse en ik luister graag naar tips over de relevantie van bepaalde links.

Het zou bv. interessant zijn mocht ik het wachtwoord aan iedereen op de site verspreiden zodat we er samen kunnen aan werken maar dan vrees ik dat het te chaotisch wordt en dat er eventueel personen met slechte bedoelingen zouden kunnen gaan saboteren. Het schema heeft mij alvast geholpen met een aantal dingen duidelijker in te zien: netwerkverdichtingen rond bepaalde personen, aaneensluiten van bepaalde dossiers, ... Er liggen geen bewijzen in vast maar een aantal patronen komen naar voor. Zo duidelijk dat er geen sprake meer kan zijn van toeval.

9 (edited by dim 20-10-2008 11:12)

Re: Grafisch overzicht

http://i76.servimg.com/u/f76/13/16/12/47/tbw14.jpg

Ik heb geprobeerd een aantal dingen op een rijtje te zetten er vanuit gaande dat er inderdaad een organisatie is van "gevaarlijke gekken" die zich bezighoudt met afpersing, wapenhandel, drugs, partouzen, ... (in het kort: de spelletjes van de macht, het gedrag van de alfa-mannetjes in de maatschappij) In de periferie van deze organisatie (of mogelijk in de organisatie zelf!) zouden personen als VdB, Przedborski, Verhoeft, Noël, Szombat, Deferm, Gol, Mathot, het CEPIC, etc voorkomen.

Er zouden twee of meerdere, al dan niet gestructureerde tussenniveaus actief zijn, elk met een eigen, specifiek actieterrein:

  1. Bouhouche, Vander Elst, en consorten, die verantwoordelijk waren voor het sturen van de Bende van Nijvel (doel: eliminatie van personen, scheppen van een terreurklimaat). De Bende bestond dan, afhankelijk van de opdracht, uit een allegaartje van onderwereldfiguren (of occasioneel, zeker in de beginfase, uit Bouhouche zelf).

  2. Cryns, Nihoul, etc, verantwoordelijk voor het sturen van het sexuele luik (doel: eigen uitspattingen maar ook chantage)

Als laatste is er nog de invloed van de VS-geassocieerde diensten (NATO, CIA, Mossad, DEA, ...) die met deze "organisatie" in een soort win-win-situatie terecht kwamen, gebruik maakten van hun daden en waar nodig bijstuurden

Ik werp het even op tafel, suggesties en opmerkingen zijn welkom

10

Re: Grafisch overzicht

Mooi gedaan.