11

Re: Grafisch overzicht

Dank. Ik heb hierbij voor een deel gebruik gemaakt van het excellente werk van Swansungunsung, die op zijn beurt de essentiële info van ondermeer Marc Toussaint heeft gebruikt. Ik heb het gevoel dat we progressie boeken. Het is een werkschema uiteraard en een aantal puzzelstukjes moeten nog verschoven worden.

12

Re: Grafisch overzicht

Mooi werk dim, een mooi schema om verder te brainstormen. Proficiat.

13 (edited by Koen 25-10-2008 20:41)

Re: Grafisch overzicht

Naar de hoofdstructuur en het opzet van het  schema toe, denk ik dat dat min of meer een weergave is van de werkelijkheid. Maar wat de specifieke lijnen en (sommige)specifieke personen betreft, is uitsluitsel en zekerheid enkel mogelijk via een gedetailleerd gerechtelijk onderzoek à charge en à décharge.

Wat hier nog maar eens bewezen wordt, is dat de Bende van Nijvel géén mysterie is. Het grootste mysterie is het feit dat er nooit schuldigen veroordeeld zijn. Het gebrek aan gerechtelijke vervolging dus, en persoonlijk denk ik dat dat zelfs meer schockerend is dan de feiten zelf.

De feiten kan men nog toeschrijven aan enkele rotte appels en afdoen als een incident. Het uitblijven van vervolgingen bewijst dat er meer aan de hand is en dus veeleer sprake van een rot systeem en dus een structureel probleem!

Las laatst nog een interessante paragraaf in het weekblad 'Knack', in een héél andere context overigens. Het interview met François Perin, naar aanleiding van de huidige communautaire malaise:

''Na een meningsverschil met Gol over Europa stapt Perin in 1985 uit de partij.'Ik was boos omdat Gol op een bijeenkomst van Europese liberalen anti-Europese verklaringen had afgelegd. Gol kon namelijk de Schengenakkoorden niet verkroppen.' Waarom niet? 'Aaah. Eenmaal in de politiek heeft Gol een dikke nek gekregen-hij raakte verslaafd aan macht. Als minister van Justitie had hij ook de Staatsveiligheid onder zijn bevoegdheid. Om een of andere reden is hij daar tot over zijn oren verliefd op geworden. Maar door Schengen zou de staatsveiligheid een paar voorrechten verliezen. Dat alleen was er voor Gol te veel aan.'''

14

Re: Grafisch overzicht

Koen wrote:

Wat hier nog maar eens bewezen wordt, is dat de Bende van Nijvel géén mysterie is. Het grootste mysterie is het feit dat er nooit schuldigen veroordeeld zijn. Het gebrek aan gerechtelijke vervolging dus, en persoonlijk denk ik dat dat zelfs meer schockerend is dan de feiten zelf.

Klopt, het feit dat de Bende van Nijvel nooit is gepakt zegt genoeg, er komt heel veel macht bij kijken want anders zou men alles op alles gezet hebben om ze te ontmaskeren en dat is niet gebeurd. Ze hebben gewoon alles op alles gezet om het niet te laten uitkomen.

15 (edited by dim 31-10-2008 11:47)

Re: Grafisch overzicht

http://i76.servimg.com/u/f76/13/16/12/47/schema10.jpg

Een ietsje verfijnder schema waarin ik de mij meest interessant lijkende verbanden probeer samen te vatten. Het concept van "de organisatie" is natuurlijk zeer speculatief en voor de zaak Cams baseer ik mij enkel op de bron van Swan.

Graag had ik van jullie gehoord welke belangrijke verbanden ontbreken (of welke verbanden misschien niet helemaal pertinent zijn)

Re: Grafisch overzicht

Is er nergens een kaart bekend waar precies alle zaken waar de bende betrokken bij zijn bekend?

17 (edited by dim 03-11-2008 17:05)

Re: Grafisch overzicht

http://i76.servimg.com/u/f76/13/16/12/47/schema11.jpg

Een iets grotere figuur » servimg.com

Een update, ditmaal met 3 compartimenten waarbij "de organisatie" de link vormt tussen een hoger, internationaal niveau en de Belgische onderwereld (bestaande uit een allegaartje van zware criminelen, extreem-rechtse wapenfreaks en pedofielen). In "de organisatie" wijst alles erop dat de CEPIC centraal staat en dat iemand als Vander Elst een belangrijke poortwachter was die zorgde voor contacten met o.a. Haemers maar ook Nihoul. Przedborski vind ik persoonlijk de belangrijkste piste, een echt epicentrum van de macht.

Mijns inziens zijn de belangrijkste namen uit het onderzoek in de figuur opgenomen. Ik hoor het graag mocht ik een kopstuk over het hoofd gezien hebben.

18

Re: Grafisch overzicht

Weeral knap werk dim.

19

Re: Grafisch overzicht

dank Renne, maar kun je je vinden in de voorgestelde verbanden?

20 (edited by dim 12-11-2008 15:24)

Re: Grafisch overzicht

We blijven sleutelen, een vereenvoudigde versie:

http://i76.servimg.com/u/f76/13/16/12/47/schema13.jpg