21

Re: Grafisch overzicht

dim wrote:

dank Renne, maar kun je je vinden in de voorgestelde verbanden?

Voor mij zit het allemaal goed inéén, van die Felix Przedborski vindt ik wel niet zoveel info. Ik lees dat journalist Walter De Bock in 1995 een documentaire over hem maakte in De Morgen, kan ik ergens meer info (lectuur) vinden over die man? Is die man nog in leven?

22

Re: Grafisch overzicht

Nog een kleine toevoeging : er mist nog een pijltje tussen Cools en Przedborski, tussen Cools en VDB en tussen VDB en Mathot.

Voor zover ik weet heeft Walter De Bock heel wat problemen gehad nadat hij die reportage had gemaakt. Ik weet dat die meneer Felix gene normale is en een zeer machtig is. Ik zal proberen of ik wat informatie bij elkaar kan zoeken, maar ik weet niet of het slim is om dat allemaal op dit forum te plaatsen. Ook omdat ik niet weet of hij nog leeft of niet.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

23

Re: Grafisch overzicht

Ben wrote:

Voor zover ik weet heeft Walter De Bock heel wat problemen gehad nadat hij die reportage had gemaakt. Ik weet dat die meneer Felix gene normale is en een zeer machtig is. Ik zal proberen of ik wat informatie bij elkaar kan zoeken, maar ik weet niet of het slim is om dat allemaal op dit forum te plaatsen. Ook omdat ik niet weet of hij nog leeft of niet.

Misschien de reportage opvragen bij De Morgen (archief). Aangezien dim hem op zijn schema als een belangrijke persoon ziet, moet hij toch zéér machtig zijn. Hij is de man die overal zijn manschappen heeft. En goed omringd lijkt te zijn. Misschien kan dim ons één en ander vertellen over deze man. Leeft hij nog? En waar? Zijn achtergrond?

Het zou toch nuttig zijn om meer info over hem te weten, aangezien Walter De Bock veel problemen er mee kreeg moet het toch om zeer gevoelige informatie gegaan zijn... Wie meer weet kan mij altijd inlichten via forum of privé

24 (edited by swansongunsung 13-11-2008 11:29)

Re: Grafisch overzicht

Dit wordt interessant. Helemaal eens dat dit is een zeer mooie schema om te brainstormen.

De dossier Atlas praat over de verbindingen Deferm-Przedborski en Vander Elst-Przedborski. Het dossier Van Brussel/De Jonghe praat over de verbindingen "de organisatie": Vander Elst-Bende Haemers, (Szombat=lid van "de organisatie").

De dossier Dutroux praat over Vander Elst-Nihoul (alibi voor de kidnapping van Laetita) en Nihoul gebruikt de auto van de leasing bedrijf van Claude Scailquin (werkte voor Deferm).

Overal Vander Elst!

Ik heb het gevoel (dus geen bewijs)  dat Deferm/Przedborski/Vander Elst = "gewoon criminaliteit" en "De organisatie"/Vander Elst/Bende Haemers = "politiek, strategie van de spanning ezv" (dat was de opinie van rijkswachter Van Brussel zelf).

Bestaat er verbindingen "De organisatie"-Bende Van Nijvel? Dit is wel het geval volgens X18 in de dossier Van Brussel/De Jonghe. Volgens X18, Laverlee kent goed Dumont en Lancaster, dus is Laverlee op de hoogte van de politieke achtergrond achter de Bende Haemers en De Bende Van Nijvel).

X18 ziet er naar uit als een zeer betrouwbaar informant in de dossier Van Brussem/De Jonghe X18 was verantwoordelijk voor de aanhouding van Patrick Haemers.

Misschien ook de PRL en Gol? De dossier Van Brussem/De Jonghe praat veel over CEPIC, maar wij moeten niet vergeten dat veel ex-CEPIC leden gingen naar de PRL na de dissolutie van de CEPIC. En X18 praat over de vriendschap Patrick Haemers en Pierre Descamps (belangrijke lid van de PRL). Was Descamps ook lid van "de organisatie?"

Misschien en schema met Vander Elst in het centrum? Deze man heeft verbinding met bijna alles die slecht ging in België vanaf de jaren 80!

Roland Potier (nu samenwonende met Denise Tyack) is ook extreem interessant omdat hij was identificeerd niet alleen in de dossier Van Brussel/De Jonghe (leverancier van vehikulen voor de bende Haemers ) maar ook in de documenten van ex-Rijkswachter Marc Toussaint (Potier was pooier).

25 (edited by dim 13-11-2008 11:17)

Re: Grafisch overzicht

Felix P. = sleutelfiguur. heeft een aantal journalisten de volle juridische lading gegeven, o.a. Walter de Bock maar ook de arme Mauricio Herrera (www.unhcr.org), om ze monddood te maken. Hierbij werden serieuze vraagtekens gezet bij de persvrijheid.

Wie meer over deze extreem rijke en machtige persoon wil weten moet even het ATLAS-dossier inkijken » anneesdeplomb.topdiscussion.com

Ook nog » www.stelling.nl

26

Re: Grafisch overzicht

Aangepast volgens een aantal opmerkingen van Swan:

http://i76.servimg.com/u/f76/13/16/12/47/scheme10.jpg

(hoewel ik nog twijfel over de betrokkenheid van de PRL)

27

Re: Grafisch overzicht

Renne wrote:

Misschien de reportage opvragen bij De Morgen (archief).

Het online-archief van De Morgen is spijtig genoeg afgeschaft, het zou te maken hebben met een klacht van een ex-journalist. Het fijne weet ik er ook niet van. Je kan natuurlijk altijd eens per mail proberen of via een bibliotheek. Maar ik denk ook dat ze bij De Morgen niet zo snel zullen antwoorden. Walter De Bock heeft trouwens - zoals ik al zei - heel grote problemen gehad, namelijk een proces dat hij heeft verloren. Ook twee journalisten van De Tijd - waaronder René De Witte - hebben over deze persoon geschreven. Zij hebben geen proces gekregen, maar wel een 'gepeperde brief'. Ik wil hier enkel duidelijk maken dat dit geen normale man is, maar een gevaarlijk en machtig individu.

(Nu niet om lastig te doen, maar er loopt nog geen pijltje van Przedborski naar Cools en Mathot en van Przedborski naar Willy Claes.)

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

28

Re: Grafisch overzicht

Beste Ben, integendeel: hoe meer opmerkingen op het schema hoe liever - ik zie zelf ongetwijfeld dingen over het hoofd.

Alleen:

  • pijltje van Przedborski naar Mathot en Claes: in hoeverre is dit concreet? heb je daar bewijzen/documenten voor?

  • pijltje van Przedborski naar Cools: was het niet zo dat hun vaders elkaar tegenkwamen in een concentratiekamp? is dit wel genoeg bewijs? Het is wel zo dat Cools een link vertoont met Shavit (hij ging er soms logeren) en zo aan indirect aan Przedborski gelinkt kan worden. Nog andere verbanden?

Als iemand nog info heeft over deze persoon (De Morgen, De Tijd, ...): meer dan welkom. Naar mijn gevoel zelfs essentieel!

Re: Grafisch overzicht

dim wrote:

Naar mijn gevoel zelfs essentieel!

Helemaal eens met dat. Misschien een bezoekje naar de nationale bibilotheek voor de kranten?

Misschien Przedborski-Defermen vanaf Deferm hebben wij Deferm-Cools, Deferm-Vander Elst, ...? Ik heb een artikel in de krant gelezen die praten over reizen van Deferm en Vander Elst, samen, naar Costa Rica (land van Przedborski, maar de artikel praatte helemaal niets over deze man). Vakantiereis volgens Deferm, maar ik geloof er niets van.

30 (edited by dim 14-11-2008 13:15)

Re: Grafisch overzicht

swansongunsung wrote:

Misschien Przedborski-Defermen vanaf Deferm hebben wij Deferm-Cools, Deferm-Vander Elst, ...?

Zo zie ik het ook - en zo staat het momenteel in het schema

Dit kan toch geen toeval zijn. Vander Elst die in relatie staat met Nihoul én met Haemers én met Deferm én met de kliek Cryns/Verhoeft. Allemaal sleutelfiguren in de dossiers. Bovendien is er meerder keren sprake van lidmaatschap van Vander Elst van "organisaties" die in relatie zouden staan met de Belgische schimmige affaires (dossier Atlas, dossier X-getuigen-Dutroux, dossier Van Brussel/De Jonghe).

Over veel dingen bestaan nog grote vraagtekens maar van één iets ben ik zo goed als zeker: Vander Elst is betrokken. Desnoods niet op het hoogste niveau (mogelijk Przedborski of op het niveau van bepaalde CEPIC-leden) maar minstens als organiserend persoon en als contactpersoon.