251

Re: Michel Libert

Reuzen: Guy Bouten noemt in zijn boek 'De bende van Nijvel en de CIA' 18 personen die door de cel van Jumet verdacht werden de bende reus te zijn. Zowel Libert als Bonkoffsky worden niet genoemd. Zie pagina 342.

Dan hebben we al 20 reuzen. De reus zal toch geen dwerg zijn? Volgens mij wordt hier een rookgordijn opgetrokken of door fantasten of om de aandacht af te leiden.

252

Re: Michel Libert

Bron: Libert zegt zelf dat hij niet is ondervraagd de laatste dagen, de cel geeft aan andere pistes ook te volgen. smile De advocaat van de nieuwe aanklacht tegen Libert (Kristiaan Vandenbussche) geeft vervolgens een heel interview hoe zijn klant handelde en hoe Libert hem inlijfde in het WNP-tijdperk in Het Laatste Nieuws. Dan is de analyse - conclusie toch logisch. Denk je nu zelf niet als Libert die klacht leest dat hij niet weet wie de afzender zou kunnen zijn. Ach, op het nieuwe Bende forum is Libert zelf gearresteerd. smile

Re: Michel Libert

Als die militair de zaak goed heeft besproken met zijn advocaat, dan moet er toch één of andere bewijslast zijn tegenover Libert alvorens te zeggen 'hij IS de reus". Maar laten we niet op de zaak vooruitlopen en afwachten of er volgende dagen nog ander nieuws volgt.

254

Re: Michel Libert

Niet onbelangrijk detail uit het interview met TV-Oost, Libert spreekt uitstekend Vlaams.

Re: Michel Libert

Volgens Libert was de bende "gewoon een groep bandieten die op geld uit waren."

Tja, als je dit echt nog denkt anno 2018 dan ben je gewoon een malloot, maar dat lijkt hij mij niet. Hij tracht dus de hele kwestie te minimaliseren opdat men hem niet meer als verdachte zou beschouwen.

Re: Michel Libert

Lees alles wat er over de Bende te lezen valt, en niet alleen de boeken van Gijsels en Bouten, lees het een en ander over criminologie en misdaad in andere landen, denk een beetje kritisch na, en zowaar zal blijken dat het best wel eens wel bandieten konden zijn.

Alle profilers die het dossier konden inzien, stuk voor stuk mensen met iets meer verstand van misdaad dan velen van ons op dit forum, kwamen bijvoorbeeld tot de conclusie dat die piste absoluut niet uitgesloten mag worden en waarschijnlijker lijkt dan alle populaire complottheorieën. En die mensen zijn zeker geen malloten.

257

Re: Michel Libert

zenga wrote:

Niet onbelangrijk detail uit het interview met TV-Oost, Libert spreekt uitstekend Vlaams.

Voor Frans/Waals als moedertaal te hebben spreekt hij zeer goed Nederlands/Vlaams, met accent (zeker ivgl. de gemiddelde Brusselaar met Frans als moedertaal of ivgl met iemand uit Wallonië).

Nu is dat ook niet zo verwonderlijk als je weet dat hij bij de zeemacht zat in o.a. Oostende, Knokke en Gent. De onderlinge voertaal is/was daar grotendeels Nederlands/Vlaams en met enkel Frans/Waals, ga je daar communicatief niet ver geraken.

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Michel Libert

Tueurs du Brabant: Michel Libert nie être le "Géant" et fait des déclarations troublantes

Nouveau document RTL dans le dossier des tueurs du Brabant. On vous parlait hier de ce témoin qui accuse Michel Libert, d'être impliqué dans cette affaire qui a terrorisé la Belgique. Cet ancien responsable du WNP, un groupuscule d'extrême-droite, nie ces allégations. Mais l'une de nos équipes s'est procuré son audition, lors de son arrestation, il y a quelques années. Il y déclare être convaincu que des membres de son groupe sont liés aux tueries.

Lors de son audition en 2014, Michel Libert est entendu comme suspect et non plus comme témoin. Il reconnait être celui qui a structuré et organisé la milice d’extrême droite WNP selon lui à la demande d’instance supérieure.

"Vous me demandez quel est le but du WNP. C’est une structure anti-soviétique destinée en cas d’invasion à lutter contre l’envahisseur en décapitant des têtes", a-t-il expliqué.

En mai 2016, Christophe Deborsu interview Eric Lammers ancien membre du WNP. Un témoignage éclairant par rapport à l'objectif de l’organisation. "Le WNP n'avait pas pour vocation de déstabiliser l'Etat mais plutôt de le renforcer", a déclaré Eric Lammers, un ancien terroriste. "Il y avait des demandes pour augmenter la capacité des forces policières, il fallait qu'il y ait des attentats qui se créent pour qu'on accorde le budget."

"Il y a un grand doute"

Retour à l’audition. Il est avéré que le WNP a effectué des repérages au niveau de grands magasins et notamment de certains attaqués par les Tueurs du brabant. Pour Michel Libert lui-même, c’est la preuve de l’implication de certains membres de son groupe.

"Je ne suis pas en mesure de vous dire qui, au sein du WNP, a effectué les repérages sur ces magasins, mais cela conforte parfaitement mes propos lorsque je fais le lien entre le WNP, ou sa mouvance, et les auteurs du "Brabant Wallon"", a-t-il ajouté.

Des propos qu’il nous a confirmés aujourd’hui par téléphone. "Il est possible qu'il y ait quelque part une interconnexion. Des interruptions de patrouilles, des barrages qui sont placés à des routes où il n'en faut pas ou des retards dans des exécutions de devoirs ou de filatures. Tout ça mis ensemble, je dis qu'il y a un grand doute", affirme-t-il.

Des déclarations troublantes

Et lorsque les enquêteurs lui demandent comment il aurait agi lors des tueries, l’ancien militaire est extrêmement précis dans ses explications.

"Je privilégierais la chevrotine pour celui qui est en poste 1 et en poste 2. L’auteur 3 doit être armé plutôt d’une arme à répétition type fusil d’assaut. Celui qui se trouve à l’arrière du magasin s’équipe selon la géographie du terrain et je pense qu’une arme de chasse ferait très bien l’affaire", poursuit-il. "Si, au moment de la sortie, les auteurs sont confrontés à des personnes qui sont de nature à ralentir ou empêcher leur fuite. Je vous réponds que la règle est: "Pas de pitié". C’est ce que l’on appelle les dégâts collatéraux."

Malgré ces déclarations troublantes, la justice a estimé ne pas avoir assez d’éléments pour inculper Michel Libert qui a été libéré, c’est la dernière personne entendue comme suspect dans le dossier des tueurs du brabant.

Bron: RTL | 14 mei 2018

259

Re: Michel Libert

Een beetje grootheidswaanzin is Michel Libert niet vreemd:

WNP werd opgericht tijdens de Koude Oorlog. Libert houdt tot vandaag vol dat de organisatie moest dienen om bij een eventuele Sovjetinvasie het verzet in ons land te organiseren. ‘Het is dankzij mensen zoals ik dat u vandaag op het Brouckèreplein in Brussel nog altijd steak frites kunt eten in plaats van borsjtsj’, beweert Libert ook vandaag nog.

‘Het kan zijn dat mensen van WNP ontspoord zijn en te maken hadden met de Bende van Nijvel. Ik heb mijn theorieën daarover en die heb ik jaren geleden verteld aan de speurders. Maar ik heb niets te maken met de Bende en ik ben al zeker niet de Reus. Was dat wel zo, dan zat ik allang in Zuid-Amerika in plaats van op een kleine flat in Brussel.’

Libert zegt dat hij voortaan een klacht indient tegen iedereen die nog suggereert dat hij ‘de Reus’ van de Bende is. Het spoor Libert/WNP is trouwens lang niet het enige waar de nieuwe speurderscel, die sinds de verhalen over Chris Bonoffsky is uitgebreid van 3 tot 30 mensen, mee bezig is.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Michel Libert

Libert heeft schijnbaar nog nooit een met zorg en liefde gemaakte borsjtsj gegeten... Nochtans, heel lekker.

Het artikel in De Standaard geeft wel een juiste weergave van het grootste probleem van dit onderzoek: alles wordt opgehangen aan een stel robotfoto's waarvan je de betrouwbaarheid gerust in twijfel mag trekken, en die voor een rechtbank geen enkele bewijskracht hebben. Sterker nog, van sommige robotfoto's weten we niet eens zeker of ze een bendelid moeten voorstellen, iets waar je pas achterkomt als je de kleine lettertjes leest.