291

Re: Michel Libert

Misschien de schietpartij na de overval op Dekaise.

292

Re: Michel Libert

Getuige in zaak-Bende van Nijvel: “Michel Libert schoot op politie in ’82”

Een anonieme getuige zegt dat Michel Libert in 1982 betrokken is geweest bij een schietpartij op de politie. “Libert heeft me dat zelf gezegd”, vertelde de getuige aan VTM NIEUWS. Libert is een voormalige topman van de Westland New Post, een extreemrechtse en pseudomilitaire organisatie die al langer in verband wordt gebracht met De Bende van Nijvel.

Liberts naam duikt al langer op in het onderzoek naar de Bende, maar kwam de afgelopen weken opnieuw sterker in de schijnwerpers te staan, toen dezelfde getuige via zijn advocaat Libert aanduidde als ‘De Reus’ van de Bende. Libert wordt al sinds 1984 onderzocht als één van de mogelijke Reuzen.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

293

Re: Michel Libert

Er duiken plots hier en elders vele getuigenissen op. Getuigenissen over gebeurtenissen van meer dan 30 jaren geleden. Tracht maar eens in te schatten wat waar en niet waar is ... al blijft de figuur van Michel Libert wel op de radar, hopelijk.

294

Re: Michel Libert

Het lijkt er toch sterk op dat sommigen willen dat de WNP in het vizier blijft.

295

Re: Michel Libert

Terecht! Het valt me wel op dat er de laatste dagen heel veel onbekende namen/aliassen opduiken die deze of gene piste willen ondermijnen. Da's hier het geval maar ook op de site van onze Zuiderburen. Vreemde gang van zaken ...

Re: Michel Libert

Klopt, maar dat gevoel bekruipt me al sinds okt/nov afgelopen jaar. Daar integen zijn er aantal zeer gerespecteerde leden toegetreden tot het forum, dat is honderd procent winst.

297

Re: Michel Libert

Mogelijk wel maar misschien ook niet. Dat laat ik eenieders beoordelingsvermogen over ...

Re: Michel Libert

Er zijn dan ook zoveel aanwijzingen dat het vrij logisch is dat Libert in beeld blijft. Zijn uitleg vind ik zeer twijfelachtig. Is het echt zo dat hij als betrokkene naar het buitenland was gevlucht? Wat weten we over deze man? Een neo-Nazi die destijds met Rechtse symboliek koketteerde en de mond vol heeft over mysterieuze verkenningen en onbekende opdrachtgevers? Een psychologisch profiel zou interessant kunnen zijn. Gezien zijn verleden is dit niet iemand die vies is van aandacht; het is goed mogelijk dat Libert van deze aandacht blijft genieten, een mogelijkheid die hij niet meer zou hebben als hij anoniem in het buitenland verblijft. Misschien is hij een reus, misschien ook niet, maar het is zeer moeilijk voor te stellen dat hij niets weet over wat er in bepaalde milieus in de jaren '80 aan de gang was (dit laatste geldt natuurlijk wel nog voor meer ex criminelen en nog levende verdachten).

Re: Michel Libert

Een video-interview met de anonieme getuige: "Ik ben formeel: Libert was lid van de Bende van Nijvel" » tvoost.be

300

Re: Michel Libert

Er zijn al zovele getuigen de revue gepasseerd die m.i. zeer geloofwaardig zijn, maar nooit echt geloofd (geweest) zijn. Het blijft sowieso een moeilijke oefening qua inschatting. De (her)opleving van/op diverse fora blijf ik evenwel bijzonder merkwaardig vinden.