Re: Michel Libert

zenga wrote:
Bakerstreet 221B wrote:

@ zenga
.We kunnen er alleszins niet naast kijken dat het AVRO-embleem op de beelden staat. Het is best mogelijk dat die nep-Charles-Martèl die documentaire zelf gemaakt heeft en dat Avro die stommelings overgenomen heeft. Die Duitse zinnetjes (terug altijd groepjes van 3 woorden op de titel na, ‘und’ is afgekort, wicca wet van drie dus) zijn ingesproken door nep-Charles-Martèl zelf. Ik vind dit hoe dan ook heel, héél, erg beangstigend!.

Ik heb het via 2 kanalen nagevraagd: via een persoonlijke relatie en via een voor iedereen toegankelijke weg (tip: je kan de journalist in kwestie gewoon een tweet of mail sturen): die b-roll beelden zijn niet door Karl Hammer zelf gedraaid, en al zeker niet de selectie van de beelden (daar zijn een paar heel simpele redenen voor: o.a. de strikte timing van een item in een programma, en niet in het minst de technische vereisten waaraan beeldmateriaal moet voldoen, wat in 2012 anders - als in complexer - lag dan vandaag de dag).

Je theorie over hoe 'extreemrechtse anticommunisten" met elkaar communiceren in post 528 van dit topic is dus gebaseerd op puur toeval.

Bakerstreet 221B wrote:

Wie heeft die man eigenlijk dat brede forum gegeven op de Nederlandse televisie? Wie heeft die man eigenlijk dat brede forum gegeven in de VRT-studio? Die nep-Charles-Martèl is recent nog veroordeeld wegens 'het syndroom van WNP'..

1) Zijn optreden in dat programma was lang voor die veroordeling.
2) Zijn optreden in dat programma is niet anders dan dat van een doorsnee optreden in dergelijke programma's. Ofwel is het een BV die een boek heeft geschreven, ofwel een politieker die de waan van de dag komt uitleggen, ofwel iemand die een fait divers dat er uitspringt komt uitleggen.

En dat is nu net het probleem dat ik heb met je posts: je vormt (vaak) aannames om tot feiten wanneer het in je theorie past. Ik beweer niet dat die Karl Hammer geen clown is, of dat dat verhaal over die partituur echt is. Ik heb enkel kritiek over je manier van argumenteren en jebewijsvoering. Zo haal je er op een bepaald moment zelf Maud Oortwijn bij (Festival bar in Amsterdam), terwijl dat de Nederlandse Regina Louf is in het kwadraat.

Dergelijke kwakkels doen afbreuk aan je - op zich interessante - posts/benadering en zijn nergens voor nodig.

Beste zenga,
.
U heeft blijkbaar langs 2 kanalen navraag gedaan.
.
Wel, ik kan u met stelligheid verzekeren dat uw kanalen het nog niet goed begrepen hebben, zoals zo velen het hier nog niet goed begrepen hebben.
.
Kijk hier, hier legt Karl Hammer uit dat zijn code gebroken is door ene ‘Cyril Whistler’.
.
http://www.uitgeverijelmar.nl/boek/gezo … rij-elmar/
.
Er staat zelfs een doorverwijzing bij naar de website van Whistler.
.
Deze link is het:   http://tearsofthewolf.com/
.
Ga eens naar die site en klik op de knop ‘CLICK TO SEE THE THRILLING TRAILER!!’
Luister eens naar het refrein op
1minuut22seconden,
.
‘TREE OF LIFE’
Heb je hem?
‘LEVENSBOOM IRMINSUL YGGDRASIL’
.
Op de CD gaat het in die song ook nog over de ADELAAR.
Dat speldje dat Michel Libert op de borst van zijn rekruten prikte weet je wel.
.
Ik heb al die boeken gelezen, die van Hammer én van Whistler. De Rosenbergschaal weet ik uit een boek van Hammer. Die partituur is een boodschap aan ingewijden om aan te geven waar ze samenkomen om de winterzonnewende te vieren, en zo veel meer... Satanisten lezen de dingen soms van achteren naar voren.
Hammer heeft ook een boek geschreven 'Satans Lied'.
.
‘Enden der Tanz’ staat voor ‘Tanz der Enden’. Dat is wanneer de zon en de maan op het laagste punt van hun cyclus staan. (daarover gaat een andere song van Whistler op de CD) Dan zit er ook het minste water in de levensboom (Kein Wasser Kalt). Vandaar ook die letter M in het midden van die partituur met het crescendoteken erachter. De M is de 13e letter. Het gaat over de heropleving van de natuur na de 13e maangang, en over Hitlers wederopstanding ook. En die Whistler weet uiteraard ook zeer goed waar hij mee bezig is. Hij is op een paganistisch podium getrouwd in Mittenwald. Die mannen hun boekjes bulken van dat soort boodschappen, net als Thingviller van Libert. Het is dus wel degelijk een Europees verspreide beweging, zoals Michel Libert voorhoudt.

Re: Michel Libert

Bakerstreet 221B wrote:

Die Rosenbergschaal waarover Libert spreekt in dit artikel, geloof nu alstublieft toch niet dat dat een rekensleutel is! Die Rosenbergschaal verwijst naar Alfred Rosenberg, spiritueel nazileider uit WOII.

@Bakerstreet 221B: Heb je mijn idee en bericht over die Rosenbergschaal al gelezen? Ik beweer niet dat mijn versie de juiste is maar lees het eens rustig door. Zie » Forum

Eric Lammers (niet Libert dus) heeft het over een wiskundige codering van de opdrachtdocumenten. En in het dossier Latinus vindt u de volgende verklaring van Bernard Estievenart, een agent van de staatsveiligheid:

"Par après Libert nous a remis un paquet de fiches, environ 150; il s'agissait de fiches codées qui étaient le résultat, d'investigation sur certaines, personnes. Le codage de ces fiches supposait également tout un écolage. Ces fiches, selon Libert, étaient introduites dans un ordinateur mais il n'a jamais voulu nous dire où se trouvait cet ordinateur. Il nous a seulement dit un jour qu'il y avait un local à Cologne. Il nous a non plus jamais indiqué le siège du WNP."

Bron: Verhoor Bernard Estievenart | PV BOB Waver | 13 juni 1985

Zelfs voor het afgeven van de rapporten werd een code-systeem gebruikt. Zo verklaart Eric Lammers daarover:

"A de nombreuses reprises nous avons servi de courrier àu groupement et cela se déroulait à la gare du Midi et à la gare Centrale.
Nous étions en surveillance et devions repérer un homme avec un journal (La Dernière Heure) plié sous le bras. Nous devions l'interpeler et nous exhiber mutuellement une carte orange, et citer un chiffre-code lié au groupe "date-heure". Soit un paquet, soit une enveloppe nous était remis que nous remettions à LIBERT. Cela a duré plusieurs mois. J'ignore ce que contenaient les colis et enveloppes."

Bron: Verhoor Eric Lammers | PV BOB Waver | 25 september 1985

Marcel Barbier beaamde de bovenstaande verklaring van Eric Lammers:

"Vous me parlez d'un système de courrier décrit par Lammers dans sa déclaration du 25 septembre 1985. La procédure est exacte, il s'agissait du système courrier employé entre les différentes cellules du mouvement afin que le courrier ne transite pas par la poste. L'homme qui recevait les enveloppes, gare du midi ou gare centrale, était chargé de le distribuer."

Bron: Verhoor Marcel Barbier | PV BOB Waver | 7 november 1985

Je kan in dezelfde topic (Link) zelf een aantal WNP-verslagen lezen. Je zal zien dat de verslagen inderdaad deels gecodeerd werden. In hoofdzaak gaat het om gecodeerde persoonsnamen, plaatsnamen, data en uur.

U, die zich graag met cijfers en letters bezighoudt, moet dit een fantastische materie vinden. U krijgt van mij een bak trappist als u de code kan kraken. wink Ik ben nl. zeer benieuwd naar de info achter de gecodeerde namen en het wiskundige systeem dat voor de codering gebruikt werd. Zie het als een broederlijke gezonde uitdaging. Met uw wiskundige kennis moet het u lukken om dit te kraken. Ik ben daar niet in thuis noch te slim voor.

563

Re: Michel Libert

Bakerstreet 221B wrote:

Beste zenga,
.
U heeft blijkbaar langs 2 kanalen navraag gedaan.
.
Wel, ik kan u met stelligheid verzekeren dat uw kanalen het nog niet goed begrepen hebben, zoals zo velen het hier nog niet goed begrepen hebben.

Wat zouden die 2 kanalen niet goed begrepen hebben dan? Het ging over het feit of Karl Hammer al dan niet die beelden in de AVRO reportage zelf had gedraaid. Beelden waaraan jij een theorie ophing. Maar die beelden zijn lukraak (in zekere zin) gekozen / gemaakt door mensen die niks met Karl Hammer te maken hebben. M.a.w. je theorie i.v.m. die AVRO reportage is gebaseerd op toeval.

Ik heb zelfs expliciet gezegd:

zenga wrote:

Ik beweer niet dat die Karl Hammer geen clown is, of dat dat verhaal over die partituur echt is. Ik heb enkel kritiek over je manier van argumenteren en je bewijsvoering.

En nu doe je het opnieuw. Door bvb. te stellen dat 'die 2 kanalen' het niet goed begrepen hebben, terwijl ze enkel aangeven dat Karl Hammer geen enkele invloed had op de beelden. De litanie die je nadien afsteekt is toch absurd als antwoord naar het punt dat ik maakte?

564

Re: Michel Libert

Bakerstreet 221B wrote:

Maar WNP'ers droegen satanistische missen op! Dat staat toch letterlijk te lezen!

ik val in herhaling: allemaal goed en wel maar waar zit de duidelijke link met de Bende van Nijvel?

coconut wrote:

En wat dan met dit materiële spoor? Bij een van de Bendeovervallen, in Temse in september 1983, wordt o.a. een kogelvrije vest gestolen die later wordt teruggevonden bij WNP-lid Eric Lammers.

Volgens mijn informatie betrof het een kogelwerende vest geproduceerd door Wittock - Van Landeghem in Temse, maar geen uit de reeks die gestolen werd tijdens het bendefeit in Temse. De markt van kogelwerende vesten was toen der tijd niet al te groot (nu nog steeds niet) waarbij er maar een drietal grote spelers waren hier bij ons welke kogelwerende vesten vervaardigden. Geheel uitzonderlijk was het dus niet dat men een kogelwerende vest van Wittock kon tegenkomen.

coconut wrote:

Er zijn dus zeker elementen die een verband leggen tussen WNP en de Bende. En die elementen zijn ook herhaaldelijk onderzocht, zowel in het team van Charleroi als in het team van Dendermonde. Dat bevestigen ook onafhankelijke bronnen van het onderzoek.

Welke elementen? (Het materiële spoor "kogelwerende vest" valt al af.) Welke waren de concrete conclusies en vondsten van team-Charleroi en team-Dendermonde over hun onderzoek naar mogelijke elementen wat WNP en de Bende van Nijvel aan elkaar linkt, welke door "onafhankelijke bronnen" werd bevestigd?

coconut  wrote:

De ballistische sporen ? Heb je het nu over de ballistische expertise van Dery? ......uit het clubje van "de abdij van Aulne" Of over expertises waar Bouhouche en Mendez aan meegewerkt hebben, gaan we heeeeeeeeel ver mee komen als je het mij vraagt.

Over de ballistische sporen is al veel discussie geweest. Dery wordt daar altijd volledig aan verbonden. Het dient echter gezegd te worden dat Dery niet het exclusiefrecht had op het ballistisch onderzoek en dat er ook andere ballistische expertises van anderen dan Dery werden gedaan. Om een voorbeeldje te geven: aan het ballistisch onderzoek m.b.t. het bendefeit Colruyt-Nijvel, werden 6 verschillende experten of expertisebureau's aangesteld om dit te onderzoeken. Dat gans het ballistisch onderzoek zomaar in de vuilbak moet gekieperd worden omdat Dery misschien niet altijd even correct te werk ging, dat is een beetje kort door de bocht.

Non semper ea sunt quae videntur

565

Re: Michel Libert

Maar veel zaken waren al verbrand door Dery. Coconut heeft ook niet geschreven om de vuilbak erbij te halen. Wat is dan wel uw informatie waarin je zwart op wit kunt bewijzen dat de kogelwerende vest bij Lammers niet afkomstig is van Temse?

FreCR wrote:

Dat gans het ballistisch onderzoek zomaar in de vuilbak moet gekieperd worden omdat Dery misschien niet altijd even correct te werk ging, dat is een beetje kort door de boct.

Misschien?

566

Re: Michel Libert

En wat dan met alle getuigen en PV 's? Allemaal gelogen? Dat sommige verklaringen niet gelogen zijn, is soms via foto te bewijzen. En wat dan met alle speurders die bepaalde zaken niet verder mochten onderzoeken, was dat dan "zomaar". Misschien moeten we Bakerstreet met zijn getallen er nog eens bijhalen. Hoe groot is de kans dat honderden speurders gedurende 30 jaar niets gevonden hebben denk je? Allemaal debiel? onbekwaam? Medeplichtig? Ik dacht het niet.

Zelfs Gol himself heeft het tegendeel verklaard, en hij kon het weten. Trouwens, wat is volgens jou een duidelijke link, mss moeten we het eerst eens geraken daarover. En ook, stel aan Bossi en collegae maar eens de vraag wat zij allemaal meegemaakt hebben in hun onderzoek.

Natuurlijk mag je advocaat van de duivel spelen, het is je gegund.

Re: Michel Libert

@Merovinger
ik heb eens nagekeken of uw bewering  juist is dat  mijn bestand een uittreksel is van het dossier Latinus zoals te vinden op wikileaks .
Uw bewering is onjuist. Dat is al te merken aan de vele zinnen ,woorden, die zwart gemarkeerd zijn....in mijn ggogledrivebestand, iets wat je niet ziet in het wikileaksbestand. Bovendien staan er zaken in mijn bestand die niet in het wikileaksbestand staan.bvb; in mijn bestand staat op blz 18 een verhoor door onderzoeksrechter Francine Lyna van iemand  die in dienst van de veiligheid werkte , nmlk D'Hoogh André. Dat verhoor staat niet in het wikileaks-bestand. Het is best mogelijk dat er zelfde PV's in voorkomen. Maar feit is, het is geen uittreksel. ps; ik heb het ook nog met andere zoekopdrachten getoetst.


Merovinger wrote:
coconut wrote:

Met dank aan Ruf .
https://drive.google.com/file/d/1xac83f … up5sg/view

p11/203

"Au mois de septembre 1982, au cours d' un bal d'anciens de la Waffen SS Lammers aurait réclamé a Paul Latinus , le prix d'un pistolet 7650 fr.

@ coconut: deze info stond reeds op het forum in de topic Londerzeel. Zie » Forum

Het bestand van Ruf is een uittreksel van het volledige dossier Latinus te vinden op wikileaks. Beter is om het volledige dossier door te nemen. Alle relevante info uit dat dossier is reeds gepost op het forum.

568

Re: Michel Libert

Alweer, met dank aan Ruf.
@ Aubanel; had de man die je zoekt een link met Lombardsijde ?

569

Re: Michel Libert

Bossi wrote:

Wat is dan wel uw informatie waarin je zwart op wit kunt bewijzen dat de kogelwerende vest bij Lammers niet afkomstig is van Temse?

Ik weet niet wat jij aanvaardbaar vindt als zwart-op-wit bewijs. De vraag zou ook omgekeerd gesteld kunnen worden aangezien ik niet af kwam met het feit dat er bij Lammers een kogelwerende vest werd gevonden van het bendefeit te Temse. Waaruit blijkt dus (met zwart op wit bewijs) dat deze afkomstig waren van de diefstal door de bvn in Temse?


Bossi wrote:
FreCR wrote:

Dat gans het ballistisch onderzoek zomaar in de vuilbak moet gekieperd worden omdat Dery misschien niet altijd even correct te werk ging, dat is een beetje kort door de bocht.

Misschien?

Oké.


coconut wrote:

stel aan Bossi en collegae maar eens de vraag wat zij allemaal meegemaakt hebben in hun onderzoek.

Bij deze stel ik de vraag: wat hebben die allemaal meegemaakt in hun onderzoek?
Had dat "onderzoek" een specifieke opdrachtbeschrijving?
Voor wie werd dit onderzoek uitgevoerd?


ps: deze discussie dient eigenlijk gevoerd te worden in een ander topic dan dit van Michel Libert.

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Michel Libert

Ruf Nachtergaele wrote:

@Merovinger
ik heb eens nagekeken of uw bewering  juist is dat  mijn bestand een uittreksel is van het dossier Latinus zoals te vinden op wikileaks .
Uw bewering is onjuist. Dat is al te merken aan de vele zinnen ,woorden, die zwart gemarkeerd zijn....in mijn ggogledrivebestand, iets wat je niet ziet in het wikileaksbestand. Bovendien staan er zaken in mijn bestand die niet in het wikileaksbestand staan.bvb; in mijn bestand staat op blz 18 een verhoor door onderzoeksrechter Francine Lyna van iemand  die in dienst van de veiligheid werkte , nmlk D'Hoogh André. Dat verhoor staat niet in het wikileaks-bestand. Het is best mogelijk dat er zelfde PV's in voorkomen. Maar feit is, het is geen uittreksel. ps; ik heb het ook nog met andere zoekopdrachten getoetst.

Klopt, dat PV op pag. 18 zit inderdaad niet in het bestand op Wikileaks. Ik zal je bestand eens helemaal doornemen maar op het eerste zicht zie ik verder geen inhoudelijke verschillen. Wel is duidelijk dat het in jouw bestand om een andere scan van het dossier gaat gezien de markeringen. Het bestand op Wikileaks is ook leesbaarder.