Absoluut, FreCR, en dat over Temse vind ik nogal intrigerend. Bovendien kende Sack die regio en de iets ruimere omgeving als zijn broekzak. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat hij - net als zovele andere dingen - maar al te goed weet wat er bij de overval in Temse gebeurd is en wie daar de hoofdrollen hebben vertolkt.

Sack heeft ten allen tijde het overzicht op het Bende-onderzoek bewaard, en dat is ook al bijzonder vreemd. Van Dendermonde tot Jumet, zeg maar.

Eric Sack is de jongere man in uniform op deze foto?

http://blogimages.seniorennet.be/jp_dendermonde02/1265542-eaebbd5999bedf00a7aa60b4a8d6822d.jpg

Ja, dat is hij.

Is Sack ooit ondervraagd als verdachte?

Ben wrote:

"Een tweede zaak die wij moeten vaststellen is dat er op een bepaald ogenblik in het criminele milieu, rond de jaren 1983-1984-1985, bepaalde anarchistische ideeën aanwezig waren. Wij hebben bijvoorbeeld literatuur teruggevonden binnen onze bende, waarbij werd opgeroepen om, als ze vrij waren, een aanslag te plegen op de gevangenis van Vorst, op het ogenblik dat er een shiftwissel van de cipiers was. Men kon dan met mitrailleurs in de shiftwissel schieten, zodat men zo veel mogelijk cipiers had. Uit die literatuur kon men opmaken dat er daar een zeer erge haat was bij die mensen ten opzichte van de maatschappij. Ik denk dat dit, samen met het inhuren, heeft gezorgd voor de schakel van de zeer bloedige feiten. (...)"

Zou het hier om kunnen gaan?

Salesse en Moussa verklaren omtrent De Staerke: ‘Hij was ontgoocheld als er bij een overval niet geschoten werd. Hij had altijd de waanzinnigste plannen, zoals het neerschieten van cipiers vanuit rijdende wagens’.